Toon posts:

kan niet telnetten naar mijn ADSL ethernet modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde die modem tweak uitvoeren op mijn alcatel ethernet modem en dat is in principe ook allemaal goed gegaan, maar nu wilde ik de instellingen nog een keertje controleren en nu kan ik m'n modem niet meer bereiken met telnet :?

Weet iemand of dit een instelling is in de modem die ik weer goed moet zetten?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Wat kan je wel naar je modem toe? Kan je hem pingen of dat ook niet?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Topicstarter
jep pingen gaat prima, en ik kan ook in die web interface komen, alleen telnetten werkt volgens mij niet

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Hmmm maf. Dan weet ik het ook niet. Sorry. :?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Als je kan pingen MOET je ook kunnen telnetten!

start/uitvoeren telnet 10.0.0.138 ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik kan mijn ethernet ADSL-modem (ISDN) gewoon pingen en naar de webinterface. Ook internetten werkt prima, maar zodra ik telnet start en een verbinding open krijg ik te zien User:" (met dat aanhalingsteken erachter), meteen gevolgd door een venstertje 'disconnected from host'... Als ik het modem uit zet en weer aan zet werkt het weer een tijdje...

edit:
modem is trouwens niet getweakt

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Heb hetzelfde probleem, alleen kom ik niet op de web interface. Kan wel pingen, maar telnetten geeft: "kan geen verbinding met de host maken, op poort 23." Heel vreemd. Kan dit soms een automatische update o.i.d zijn? :z

Verwijderd

Topicstarter
Tering wat ben ik DOM |:(
verkeerde IP adres getelnet 10.0.0.38 ipv 10.0.0.138
Ahhhhhhhh

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

ja, das niet al te slim ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• suich
Hmm, misschien niet slim, maar bij mij is het probleem nog steeds aanwezig. Ik kan wel 10.0.0.138 pingen, maar niet telnetten! Ook kom ik niet in de web interface! Alles werkt verder goed, alleen een beetje raar idee dat je er niet meer in kunt komen. Kan ik er ook op een andere manier komen?
Met een getweaked modem met een hub en 3 computers waarvan 1 met XP en de andere 2 met win98. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet je je modem ff hardwarematig resetten (met een pen achter in de modem dat pinnetje indrukken tijdens het booten van de modem). Dan zet ie de modem terug naar de fabrieksinstellingen misschien werkt dit...

• suich
Ben ik dan niet alles kwijt? Het werkt nu wel perfect.......:)

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08
Je bent niet alles kwijt nee... je moet hooguit de tweak opnieuw doen. Da's dus zo gebeurd...

Vertalen.nu

• suich
Sure? Ik kan door die tweak mijn modem niet verkloten? :P

• suich
Opgelost. Rebooten en ik zie alles weer. Blijft wel vreemd dat je wel kunt pingen, maar niet telnetten. Maar zoals wel vaker gebeurt doet een reboot kennelijk wonderen. Iig tnx voor reakties. *D
Pagina: 1