Toon posts:

Comaq 7230 met amdk6-2 300 mhz op 120 mhz???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met een amdk6-2 die 300mhz hooort te lopen , doe ik m id compaq (zat eerst een pentium120 in) komt ie niet verder dan die 120 , ik zie geen jumpers op het mobo, en in de bios (typische compaq bios, kunje niks mee, allemaal beschermd) wordt ik ook neit veel wijzer. kan iemand mij misschien zeggen hoe ik dit beestje weer normaal krijg?

ps XP loopt erop (sys amdk6-2@120mhz, 96mb edo, 1,6G&1G hg en 1mb vga) puntje voor microsoft!!!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ja duh dat is een oud moederbord. Ja dat kan ik me voorstellen dattie niet echt sneller dan 120 wil.
Dit moederbord is echt gemaakt voor de pentium 1 en niet AMD k6-2. Ik kan me btw helemaal niet voorstellen dat dat werkt!!! een k6-2 op een oud petium mobo.

en compaq == :r

XP op dat systeem? you must be kidding. Dat is hetzelfde als win98 op een 486. En dat loopt al :r

specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Pak je CPU eruit en kijk hoe bruin/zwart ie nu aan de onderkant is :P

Jou K6/2 kan helemaal niet op dat bord, een K6/2 mag maximaal 2.8V hebben en ik heb gezien wat er gebeurt als je em 3.2V geeft (en jij voert em 3.45V, is nog erger :( )

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe loopt ie echt prima hoor, en xp ook, maar k zal de onderkant van de proc ff checken voor de zekerheid:)

Verwijderd

Topicstarter
`sorry hoor gechekt en wel, ding is zo cool als mn vrieskast en XP loopt echt redelijk, opstarten en afsluiten ok, maar dan maar gewoon in slaaptstand, gaat ie wel lekker snel\

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Dat is zo koel als een vrieskast is wil ik wel geloven, je draait em nml op minder dan de helft van z'n originele kloksnelheid.
Geloof me maar, een K6/2 op 3.45V gaat echt fikken. AMD heeft dat ding niet voor nix als een 2.2V CPU uitgegeven met als maximum 2.8V.
Pagina: 1