Toon posts:

XP 1700 met afgebrokkelde core (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ondanks dat mijn cooler perfect bevestigd was, zag ik toen ik hem eraf haalde dat er blauwe spikkeltjes rondom waren. Ook zie je aan de rand van de core dat er schaafsel zit. Is dit een afgebrokkelde core?
Het vreemde is dat ie op (standaard aangegeven door bios) xp 1100 perfect draait, maar zo gauw ik hem op xp 1700 zet Windows XP fouten geeft bij de installatie.

Draait ie door die afgebrokkelde core op een lagere snelheid ofzo? Ik zou denken dat ie dan helemaal niet meer werkt?

Ben benieuwd naar opmerkingen/ ervaringen/ antwoorden ;)

/edit

Blijbaar werkt ie toch niet perfect op 1100 want hij kaaide net vast ;(

edit\

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
hmm klinkt als kaput.

een klein stukje ervaring.. de groene core brokkeld minder snel dan de rode.... tis raar maar waar.

maar weer ontopic.. klinkt echt als kaput.. je zou de shop even kunnen bellen en vragen of dit nog te reclameren valt echter geef ik je weinig kans.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Klinkt idd als kapot.

Misschien waren je problemen daarna met het niet goed booten ook hierdoor.

Best wat je kan doen is terug gaan naar winkel, met je hele systeem en hun laten kijken wat er mis is. Dit kan natuurlijk niet als je heb lopen overclocken of andere vage bezigheden heb uit gevoerd!

IIG suc6

/edit
Dacht dat je eerst bezig was met een xp1800. Of heb je als hobby systemen bouwen voor mensen?
/edit

/edit - edit
Was ff confused met een ander Topic :+
/edit - edit

Verwijderd

Topicstarter
Hehe...ben idd bezig met bouwen. Khad nog een xp1700 liggen en heb die geprobeerd. Dit werkt wel. De andere processor heb ik op xp1500 gezet en die draait nu wel...misschien kan ik hem als duron verkopen >:)

Maar iig wordt op de factuur al vermeld dat bij een afgebrokkelde core de garantie vervalt..vreemd, aangezien ik niets fout heb gedaan, dus hierover is het laatste woord nog niet gesproken!

Maar goed, bedankt weer voor de info! De opstartproblemen kwamen dus idd. daarvan!