Toon posts:

Visual Basic En Windows Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er meer mensen die problemen hebben ondervonden met het draaien van Visual Basic 6 onder Windows XP.
Ik kreeg met de installatie al een aantal foutmeldingen dat bepaalde .ddl files niet in het register gezet konden worden. Verder kan ik mijn programma's die ik onder Win98 geschreven heb niet draaien onder XP zonder hem windows 98 compatible te maken.
Iemand een idee.

Verwijderd

Je bent niet echt duidelijk wát er allemaal fout gaat.
Wat ik wel weet dat het in principe gewoon moet kunnen (ik draai het namelijk ook :))
Mischien moet je programma in compatibiliteits modus draaien :?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al wat kleiner geworden.
De fouten bij de installatie blijven. Toch lijkt visual basic daar geen problemen mee te hebben.

De programma die is gemaakt had onder win98 draain in compatable modes. Dus dat is ook geen probleem meer.

Het is dus wel duidelijk dat Visual Basic 6 niet geheel compatible is met windows XP.

Ik vroeg me alleen af of er meer mensen waren die dit hebben ondervonden. En of ik meer problemen kan verwachten.

Misschien heeft miscrosoft al iets bedacht om deze problemen te voorkomen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hier installeerde het prima :?

Over het niet draaien van programma's kan ik niets zeggen, aangezien ik nooit in vb code :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 14 januari 2002 17:22 schreef Brumpje het volgende:
Misschien heeft miscrosoft al iets bedacht om deze problemen te voorkomen.
vb.net...

Ik denk niet dat ze nog heel veel moeite gaan doen om VB6 te upgraden, microsoft is over aan het stappen naar het .net platform. Dit is ook (erg) duidelijk op de msdn site, je moet moeite doen informatie te vinden over vb6.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

draai je als een Beheerder-user (kweet nie hoe dat in het engels genoemd wordt) als je hem installeerd??? bij mij installde het prima en proggen gaat ook best.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 14 januari 2002 20:49 schreef poepkind het volgende:
draai je als een Beheerder-user (kweet nie hoe dat in het engels genoemd wordt)
administrator

doh! :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:02
Ik heb hier helemaal geen problemen met VB6 prof.

Heb je ook wel de laatste SP erop staan ? (was 5 geloof ik)
Pagina: 1