Toon posts:

[freesco] Langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu voor de tweede maal een freesco server in te stellen en nu op een p75 24mb ram met twee isa kaartjes erin. Ik heb alleen nog steeds hetzelfde probleem als de 1 e keer op die 468 DX 8mb ram , namelijk het werkt wel maar alles is zo traag en sommige sites kom ik helemaal niet op. Waar kan dit nu aan liggen ????.

En oh ja hoe kwam je ook al weer dat control panel in bij freesco ? via je browser dan |:(
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Gaarne je taalgebruik aanpassen! :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Verwijderd

Topicstarter
nee dat werkt ook niet terwijl we dat telnet geval wel op "secure" hebben ingesteld

• Arnout
Op maandag 14 januari 2002 16:51 schreef The_Shape het volgende:
nee dat werkt ook niet terwijl we dat telnet geval wel op "secure" hebben ingesteld
Control Panel is geen telnet ;)

Je benaderd het CP via je browser he.

Je moet ff opnieuw de setup uitvoeren, en dan kiezen voor Nice Control Panel.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok klopt maar waarom werkt het nu niet ? Vind ik veel interesanter

• Arnout
Op maandag 14 januari 2002 16:54 schreef The_Shape het volgende:
ja ok klopt maar waarom werkt het nu niet ? Vind ik veel interesanter
Omdat je hem misschien hebt uitgeschakeld hebt tijdens setup, of andere poort hebt aangekozen.

Of je ip [not]= 192.168.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Dat Ip hebben we inderdaad en als het goed is hebben we hem ingeschakeld. Zal het ff nog een keer checken.

- Kan niet eens iets vinden waar je het zou kunnen instellen-

Ok ik ben nu inmiddels zo ver dat ik dat menu in kan ( had het toch disabled *D. Maar goed het is nog steeds enorm langzaam :(. Enneh meneer de moderator sorry hoor krijg je van al die frustratie 8-)

Verwijderd

8 Mb geheugen is niet veel. Misschien dat dat het probleem is. Ze promoten wel met 4 mb minimaal. Maar het begint pas lekker te draaien vanaf 12 a 16 mb. *D
Maar reboot je server anders eens. En dan kijken of je er wel in kan.

Effe tussendoor...

Je kunt toch ook gewoon een nieuwe diskette maken? Das 5 minuutjes werk en dan draait het hele ding weer op volle toeren. En je kunt kijken of je via je browser er weer kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai ook een pentium 75 met 24 MB nu. En nog steeds geen upload lijkt het wel. surfen gaat inmiddels op normale snelheid ALS IK MAAR EEN VENSTER TEGELIJK OPEN HEB :(. En een attachment versturen lukt al helemaal niet. Ook is het zoeken van bestanden met programma's zoals direct connect, e-donkey, of kazaa onmogelijk. Hij vind hier gewoon niks. Hoe verander ik dit probleem ??????

• Arnout
Op maandag 14 januari 2002 20:53 schreef The_Shape het volgende:
Ik draai ook een pentium 75 met 24 MB nu. En nog steeds geen upload lijkt het wel. surfen gaat inmiddels op normale snelheid ALS IK MAAR EEN VENSTER TEGELIJK OPEN HEB :(. En een attachment versturen lukt al helemaal niet. Ook is het zoeken van bestanden met programma's zoals direct connect, e-donkey, of kazaa onmogelijk. Hij vind hier gewoon niks. Hoe verander ik dit probleem ??????
Pfff die computer is echt het probleem niet, denk eerder aan een brakke hub ofzo? Ik heb het zelf draaien op een 486 SX 33 8MB en da werkt perfect.

Verwijderd

ik draai een 486/33 met 24 mb ram als router voor een vol studentenhuis, gassen continu 100 kb/s down en 15 kb/s up dus het kan wel...

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 08:10

koe161

koe(c)

Het control panel van Freesco is te bereiken op http://192.168.0.1:82, of als je een ander Ip-adres hebt dat gebruiken.

Om het control panel te gebruiken moet je het wel configureren.
Dit is te doen bij advanced settings menu, optie 44.
Control HTTP. Hier is ook de poort in te stellen.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Pagina: 1