ik heb al wat FAQ's doorgelezen van GOT, maar ook wil ik graag meningen van jullie met tips die voor mijn persoonlijke situatie van toepassing zijn. En dat kan niet in een FAQ, vandaar dat ik het hier post...
Ik heb thuis een Pentium I 200 Mhz*, die we niet meer gebruiken, en wil daar dus een server van bouwen. (we hebben ADSL basic, met een USB
modem). Nu kan ik kiezen uit windows 98se + winroute + apache + ftp. (Maar aangezien winroute en Apache en FTP niet goed samen gaan bij mij
, zoek ik een andere oplossing.
Toen dacht ik aan Linux, maar nu zag ik dat de meeste router floppy's niet met USB werken. (freesco, etc...) Dus moet ik over op de grote linux... Maar nu komt het al...
1 Welke Linux moet ik downloaden.
2 Werkt Linux met USB
3 Waar vindt ik drivers voor mijn Alcatel USB modem voor Linux
4 Welk programma heb ik nodig waarmee ik mijn Internet kan delen onder Linux
5 Wat is een goed FTP programma voor Linux
6 Werkt appache onder linux... (zo ja waar vindt ik de linux versie)
7 Ik heb ook MySQL, MySQL amdin en PHP nodig onder linux... kan dit... (ik heb nu phpdev3, is er ook zo'n pakket voor linux.
8 Bestaat er ook een Linux Mail server programma.
Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om op deze 8 vragen antwoord te geven. Voorlopig hou ik het hierbij.
Alvast bedankt
-
* = PI 200 MMX, 32 MB RAM, 2.0 + 1.8 GB HD...
Ik heb thuis een Pentium I 200 Mhz*, die we niet meer gebruiken, en wil daar dus een server van bouwen. (we hebben ADSL basic, met een USB
Toen dacht ik aan Linux, maar nu zag ik dat de meeste router floppy's niet met USB werken. (freesco, etc...) Dus moet ik over op de grote linux... Maar nu komt het al...
1 Welke Linux moet ik downloaden.
2 Werkt Linux met USB
3 Waar vindt ik drivers voor mijn Alcatel USB modem voor Linux
4 Welk programma heb ik nodig waarmee ik mijn Internet kan delen onder Linux
5 Wat is een goed FTP programma voor Linux
6 Werkt appache onder linux... (zo ja waar vindt ik de linux versie)
7 Ik heb ook MySQL, MySQL amdin en PHP nodig onder linux... kan dit... (ik heb nu phpdev3, is er ook zo'n pakket voor linux.
8 Bestaat er ook een Linux Mail server programma.
Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om op deze 8 vragen antwoord te geven. Voorlopig hou ik het hierbij.
Alvast bedankt
-
* = PI 200 MMX, 32 MB RAM, 2.0 + 1.8 GB HD...