[RH 7.2] NVdriver laadt wel, X crasht

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op een RedHat 7.2 bak met kernel 2.4.9-13 (athlon), willen de RPM's van nVidia überhaupt niet werken. De RPM's installeren wel, maar als ik daarna weer init5, loopt GDM (en / of X) vast zodra ik een toets indruk op het toetsenbord. Het enige dat dan nog rest, is de resetknop.

Dus wilde ik de drivers handmatig compileren, maar dat wil ook niet helemaal lukken:

- Het compileren van de kernel driver gaf aanvankelijk geen problemen, maar ook toen liep GDM vast.
- Het compileren van de GLX maakt niets uit, leerde ik, want die zijn voorgecompileerd.
- Nu blijk ik ook nog tot overmaat van ramp de .config van mijn kernel te hebben overschreven. En die heb ik dus nodig. Dus twee vragen:

- wie heeft er al een RedHat 7.2 bak aan de praat gekregen met een nVidia kaart en hardware acceleration?
- wie heeft er voor mij de oorspronkelijke kernel .config voor een RedHat 7.2 kernel (2.4.9-13, Athlon)?

|:(

(oh, btw, alle goed bedoelde reacties met: "heb je wel GLcore gecomment in je XF86Config" kunnen achterwege blijven, want al die rotzooi klopt écht! :) )

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

BIOS: Assign IRQ to VGA
Staat die wel aan?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Alles werkte onder SusSE 7.2 wel, dus ik neem aan dat er toch écht een probleem met de software moet zijn...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

De RPM's van NVidia zijn gemaakt voor RedHat 7.1 met kernel 2.4.2-2
Als je het wilt draaien op een hogere versie van de kernel, dan zal je de source moeten downloaden, en compileren.

Als je dan weer een andere kernel installeerd, dan zal je de source van de nvidia driver opnieuw moeten copileren.

Ik heb het prima draaien op de standaard kernel van edHar 7.2, maar ook onder 2.4.16

Suc6

Verwijderd

same here.. ik heb ook de source rpm gebruikt, werkt als een tepel :)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 08:09 schreef Timboke het volgende:
same here.. ik heb ook de source rpm gebruikt, werkt als een tepel :)
maar rpm versie 4 wil niet draaien met --rebuild...

Verwijderd

download de source tar versie en compile hem ZELF dan zou het goed moeten zijn :z

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:28 schreef thahell het volgende:
download de source tar versie en compile hem ZELF dan zou het goed moeten zijn :z
Nee, niet dus. Start wel, krijg inlogscherm en zodra ik een toets indruk om in te loggen, loopt alles vast, behalve mijn muis :(
Het probleem zit geloof ik in de GLX driver voor X, want de NVdriver module kan ik gewoon probleemloos laden, maar X wordt gaar als ik de GLX driver laadt...

Verwijderd

Ik heb dan :X geen :X mening :X over :X de :X nvidia :X driver :X maar als ie vastloopt, gebruik dan ff SSH of telnet om remote op die bak in te loggen en kijk of je kernel foutmeldingen krijgt.

Voor de rest, als je d'r echt van overtuigd bent dat al je instellingen kloppen dan hoop ik maar dat dat zo is, dat ga ik dus niet meer allemaal nalopen. Ik neem aan dat je de nvidia FAQ wel bent nagelopen :?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Thanks voor alle hulp.

De oplossing bleek te zijn (misschien handig voor mensen die ook last hebben van zoiets):

- kernel headers weghalen
- huidige kernel source weghalen
- oudere kernel source weghalen
- huidige kernel source opnieuw installeren
- nogmaals compileren tegen huidige kernel source
- werkt

Ondanks het feit dat wél werd gecompileerd tegen de huidige source, onstond er dus wel een conflict ergens...
Maar goed, het werkt :) Die nieuwe nVidia drivers zijn eindelijk een beetje van de kwaliteit die de nVidia drivers in Windows ook hebben :)
Pagina: 1