Toon posts:

[7110] Software Updaten gratis ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al aardig wat topics over de Nokia 7110 gelezen, omdat ik em over 2 weken krijg. Jah ik weet het is een oude telefoon maar het is wel een classic, en ik vind em nog steeds :9~
Ik weet alleen nog niet welke versie van de software erop zit, maar deze kan ik updaten heb ik gelezen.
Ik weet wel waar een Nokia Service Center zit bij mij in de buurt, maar is het ook gratis zoals af en toe wel eens beweerd wordt ??

Alvast Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
En nog een extra vraagje erbij:

Worden alle nummers uit de telefoon verwijderd als de software ge-update wordt ?? Anders w8 ik even met nummers inkloppen en ga ik eerst laten updaten.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Voor een Bios-update moet je (soms) betalen.
Alleen de tijd, kunt ook naar een zaak gaan waar ze ook de simlock verwijderen, deze hebben vaak de laatste versie maar garantie?
Het lijkt mij verstandig om nog even te wachten met het inkloppen van je nummers alhoewel je deze wel via IR kunt saven.

Greetz, i2Paq

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx
maar jammer dat ik geen device heb om mijn ir te kunnen ontvangen :D

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je een D* telefoon krijgt, kun je het vergeten, voor een software update moet deze telefoon opgestuurt worden naar Nokia in Belgie (Duurt ongeveer 2 weken). Maar anders kunnen ze dat ter plekke voor je doen (duurt ongeveer een uur). Dit komt omdat D* alle reparaties door nokia heeft afgekocht en dat zelf doet. een service point kan niet factureren aan D* maar Nokia zelf wel vandaar dat ze hem dan opsturen. Ja je bent alles kwijt. telefoonnummers, SMS, ringtoners, logo's en HighScore van je games.

Via IR of via een datakabel is het inderdaad mogelijk om je telefoonnummers te backuppen.

Ik gebruik daar zelf Oxygen PhoneManager voor 7110/6210 voor en niet de meegeleverde PhoneSync. Ik heb teveel problemen met PhoneSync ondervonden. Je kunt met Oxygen ook je profielen en SMS-jes opslaan en weer terugzetten. Er komt binnenkort een nieuwe versie Oxygen PhoneMan II en die kan dan nog meer, ook meerdere type telefoons. MIsschien een idee om op te w88, als je toch iets wil aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hardstikke bedankt
Ik krijg em inderdaad van dutchtone, heb mijn abo daar verlengd en kon dan deze erbij nemen. Kan em namelijk in geen 1 winkel meer vinden :D

Ok, ik hoop dat de niewste software er dan al opzit, hij komt iig van de fabriek dus ik mag aannemen van wel >:)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 23:13

Smarron

The bend

Ik begrijp dus dat de sofwtware niet ge-update kan worden met een programma via het datakabeltje?

Moet je dus echt naar zo'n winkel toe.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Ja je moet echt naar zo'n servicepoint toe en nee je bent je data echt niet kwijt. Hte is natuurlijk wel aan te raden om je data te backuppen maar dat is logisch, want jouw pc crasht ook wel eens. En het is inderdaad gratis en t kost je ongeveer een uurtje.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
Aha mooi om dat te weten, ga ik eens even langs bij zo'n servicecenter bij mij in de buurt (zal er vast wel zijn).

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 16 januari 2002 22:46 schreef s3mt3x het volgende:
Ja je moet echt naar zo'n servicepoint toe en nee je bent je data echt niet kwijt. Hte is natuurlijk wel aan te raden om je data te backuppen maar dat is logisch, want jouw pc crasht ook wel eens. En het is inderdaad gratis en t kost je ongeveer een uurtje.
Mij PC crasht nooit! (meer :P)

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op woensdag 16 januari 2002 22:46 schreef s3mt3x het volgende:
en nee je bent je data echt niet kwijt.
Alleen word je telefoon compleet leeggegooit maar de data blijft erin :? Vreemd. bel naar een service point en die zal vertellen dat het niet bewaard blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Jah vreemd dit zeg !!
Maaruh, wat is de nieuwste versie van de software zodat ik weet OF ik wel moet upgraden ??

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Nieuwste software voor je 7110 is 5.01 en is van datum 09-01-01. Je kunt je softwareversie opvragen door *#0000# in te toetsen (werkt voor elke Nokia)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:52 schreef Smarron het volgende:
Ik begrijp dus dat de sofwtware niet ge-update kan worden met een programma via het datakabeltje?

Moet je dus echt naar zo'n winkel toe.
nee het kan niet met een data cable,
het moet een speciale software of een box
die eeprom calculaties doet

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Op donderdag 17 januari 2002 10:54 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Alleen word je telefoon compleet leeggegooit maar de data blijft erin :? Vreemd. bel naar een service point en die zal vertellen dat het niet bewaard blijft.
Tja, bij 't servicepoint waar ik destijds 3 7110's tegelijk heb laten upgraden maakten ze kennelijk gewoon een backupje van de userdata. 't enige wat ik kwijt was mn ringtone en mn logo.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Smarron

Smarron

The bend

Yo Timyo, ik ken wel een adres in Arnhem die waarschijnlijk de software kan updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Beters Smarron
is dat toevallig dit adres ? :

Gami Telecom Overmaat 42 6831 AJ Arnhem +31 (26) 327 29 99 +31 (26) 327 29 50

Ga jij die van jou ook updaten dan (in de veronderstelling dat jij ook een 7110 hetb natuurlijk)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sorry voor het omhoog schoppen, maar ik heb nu zelf een 7110 weer (m'n 8850 is kapot helaas), maar dat ding bugt nogal. Microfoon valt soms uit, en het menu is ENORM traag.

Nou is dit ding al vrij oud, en zit er geen garantie meer op. Kan ik dan alsnog langsgaan bij Nokia en de software laten updaten? Kan ik erop wachten of ben ik hem een tijd kwijt?

Volvotips.com

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 22:34
Kan er iemand mij is zeggen waar ik zo een Service Point vind?

Laat maar heb al gevonden op site nokia.

[ Voor 27% gewijzigd door DragonZeal op 24-11-2002 22:21 ]

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 09:54

WarPuppy

Electronic Technology

Bart-Willem schreef op 21 February 2002 @ 12:31:
Sorry voor het omhoog schoppen, maar ik heb nu zelf een 7110 weer (m'n 8850 is kapot helaas), maar dat ding bugt nogal. Microfoon valt soms uit, en het menu is ENORM traag.

Nou is dit ding al vrij oud, en zit er geen garantie meer op. Kan ik dan alsnog langsgaan bij Nokia en de software laten updaten? Kan ik erop wachten of ben ik hem een tijd kwijt?
Menu traag is kan je oplossen, door je geheugen van sim --> telefoon te veranderen..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bart-Willem schreef op 21 February 2002 @ 12:31:
Omdat dat ding vrij oud is zal er waarschijnlijk geen garantie meer op zitten. :Y)

Dit betekent dat je gewoon voor een reparatie zal moeten betalen en naar mijn mening is dat toestel het niet meer waard om er iets aan uit te geven.
Pagina: 1