Alcatel modem voor DDS

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb bij DDS zitten kijken dat je je Alcatel modem ook kan gebruiken.
D'er staat oa dit:
Als de entry in het phonebook is toegevoegd drukt men save of save-all (afhagend van de software versie) om alles op te slaan. Doe dit met alles! Vervolgens ga je via het menu naar "bridge". Daar voeg je de volgende entry toe:
Naam: (die je net hebt toegevoegd in phonebook)
encap: LLC/SNAP
state: forwarding
Waar voeg ik het toe dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.farago.f2s.com/bridge.gif

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

klik eens op bridge data?

kan je daarna geen ADD doen?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Nee, ook niet. Ik krijg dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.farago.f2s.com/bridge_all.gif

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
niemand?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Voor een laatste keer bump.
Het zou wel leuk zijn als iemand mij kon helpen, want dan kon ik mijn modem gebruiken bij DDS en hoefde dus geen nieuwe te kopen :)

Verwijderd

Heb je bij die connectie op de phonebook pagina wel type bridge opgegeven??
Ik heb het hier even geprobeerd, eerst de pptp connectie verwijderd, daarna op de phonebookpagina de connectie verwijderd, vervolgens een nieuwe connectie aangemaakt met type 'bridge' ipv 'pptp' en dan verschijnt dit op de bridge pagina:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aedens/images/got/sth-bridge.png

(niet op dat 'Modem is down' letten, KPN loopt te kutten)
plaats anders een een screenshot van je phonebook pagina.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dank je wel. Ik denk dat ik het heb. Bij bridge kan je niks doen tot je bij de phonebook niks naar bridge hebt staan. Ik heb namelijk de phonebook-verandering van DDS niet gedaan omdat ik bang was iets fout te doen (ik heb namelijk al met een bios update de modem om de zeep geholpen, en moest een maand wachten op een nieuwe.).
Hier de screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.farago.f2s.com/phonebook.gif

Dus als ik alles verwijder en bridge toevoeg, zal in de bridge optie add enzo verschijnen, toch?

Verwijderd

Ja, als je op de PPTP pagina een entry verwijderd kun je op de phonebook pagina deze ook verwijderen.
(eerst je internet verbinding verbreken als je de actieve 'pc1' entry wil wissen)
Vervolgens kun je op de phonebook pagina een nieuwe entry toevoegen met de juiste vpi/vci waarden, en dan bridge kiezen ipv pptp.
Pas als je die hebt toegevoegd kun je op de bridge pagina die entry maken.
Je kunt hiermee je modem niet vernielen hoor, in het ergste geval krijg je geen internetverbinding met mxstream meer, en moet je de instellingen weer terugzetten.
(Je hoeft dus niet alles te verwijderen. Als DDS andere vpi/vci waarden gebruikt kun je de modem zelfs dubbel configureren. Zolang je pc1 laat staan in het phonebook blijft mxstream gewoon werken...)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
ok, bedankt :)

Pagina: 1