brander en dvd-speler weg!!

Pagina: 1
Acties:

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Hallo.
Ik heb een groot probleem. Windows herkent mijn brander en mijn dvd speler niet meer. In de hardware lijst staat er een uitroepteken voor :'(
De error:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
specs:
creative dvd speler
plextor 12/10/32A
Win XP final
cuv4-x
Ik hoop dat jullie het weten want een brander en dvd-speler is toch wel erg handig
Alvast bedankt

If it aint dutch,it aint much

• Koetje_boe
ik gooi hem ff omhoog,wil toch graag mijn dvd en brander terug. Als dit niet mag,reply dan even

Verwijderd

worden je spelers wel aangegeven bij je boot? probeer ook eens zoeken naar nieuwe hardware, of anders volledige herinstall

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:56
Heb je soms de DMA proberen aan te zetten zonder dat je de juiste drivers had geinstalleerd? Heb ik ook eens gehad, met Win ME. Heb toen een recovery moeten draaien om het weer aan de praat te krijgen. (Ik was nog niet zo handig)

Verwijderd

Kijk in veilige mode of ze daar nog staan, zoja haal ze daar weg, en laat windows ze opnieuw detecteren

Verwijderd

In veilige modus staan ze er nooit.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Nou, voor deze keer dan.

Probeer de drivers eens opnieuw te installeren.
1. in het hardwareprofiel de lezer en schrijver verwijderen.
2. Reboot > nieuwe hardware gedetecteerd.
3. Hernieuwde poging.

Suc6 :7

Wanbeleid is ook beleid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat er eem uitroepteken voor de IDE controller?
Als dat zo is heb je een virus op je systeem zitten.

Verwijderd

Dit heb ik van de week ook nog gehad, ik had de oplossing gepost in "Windows Operated Systems"

Origineel bericht: [topic=378303/1/25]

Hier te tekst uit dat bericht:

"Oplossing voor verdwenen CDrom stations":
Ik heb dit probleem gehad met winXP maar het zal waarschijnlijk in win2000 hetzelfde zijn.

Ik had dus het probleem dat na de installatie van Nero m'n CDrom en brander station weg waren in windows verkenner en in nero.

Ik had nieuwe aspi drivers geinstalleerd maar dit werkte niet, ook een nieuwe versie van nero werkte niet.
Toen had ik de volgende oplossing hier op het forum gelezen:

Open regedit:
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
3. Reboot

Maar na dit uitgevoerd te hebben deden ze het nog niet. (bij mij stond er trouwens alleen een lowerfilter).

De oplossing bij mij was dat ik niet alleen bij ControlSet001 die filters verwijderd heb maar ook bij ControlSet002 ControlSet003 :) :)
Dus hetzelfe pad in regedit maar je moet ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen.

Dit hielp dus gelukkig bij mij. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft hier nog iets aan heeft, want er waren veel mensen met dit probleem zag ik met het zoeken.

Dus als je cdrom en brander het niet doen (niet zichtbaar in windows) probeer dit eens.

• Koetje_boe
hey bedankt voor alle reply's,en ze doen het weer!! :D
woohoo
thx!

Verwijderd

:*

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.
De oplossing hierboven werkt voor mij niet :'(.
Ik heb een Goldstar CED-8080B writer.
Please help me.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

J ehebt een brakke ide driver. Gooi bij apparaten de ide-controller weg en start opnieuw op. In je bios moet alles op auto staan. Hij vind nu de idecontroller weer en dan je er een win cdtje of via-cdtje in...
Pagina: 1