Toon posts:

[debian] - Printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een HP Laserjet 6L achter mijn Debian-server zitten... Verder draait er SAMBA, LPRNG, MagicFilter, enz. Eerst printte hij erg goed, maar toen ik vanochtend via APT-GET een nieuwe LPRNG ging instaleren wou hij niet meer printen (nog steeds niet). Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd, en ik snap er helemaal niks van... Heeft iemand hier hetzelfde probleem, en misschien een oplossing??

Hij verstuurd het bestand er wel naar toe (vanuit Win2k) maar hij gaat niet printen...

:7

Verwijderd

Volgens mij ben ik niet de eerste die je dit verteld, maar kijk voor dat je gaat posten eens of er misschien al een bugrapport is gemeld.
Als je nou kijkt naar <pakketnaam> met
code:
1
apt-cache show <pakketnaam>

en je kijkt even wat voor dependencies <pakketnaam> heeft, en je kijkt vervolgens even op http://bugs.debian.org/<pakketnaam> of er iets bekend is over afdrukproblemen dan kom je tot de ontdekking dat er een probleem is met defoma. Hierdoor krijg je een foutmelding met afdrukken. Althans, ik vermoed dat dat je probleem is, want wat voor foutmelding je krijgt, vermeld je niet. De oplossing staat op : http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=122828&repeatmerged=yes en houdt kortweg in dat je als root even
code:
1
defoma-reconfigure

moet draaien, en dan werkt alles weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal geen foutmelding, hij verstuurd het wel, maar het komt de printer niet uit... Ik heb dat defoma reconfigure gedaan, hielp niks... Andere oplossingen?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 15:59 schreef tuurtnt het volgende:
Ik krijg helemaal geen foutmelding, hij verstuurd het wel, maar het komt de printer niet uit... Ik heb dat defoma reconfigure gedaan, hielp niks... Andere oplossingen?
als je intikt
code:
1
lpq -v

en je post daar de output eens van... Misschien kunnen we daar iets meer mee.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem opgelost... LPRNG conflicteert met LPR, dus heb ik APT-GET install LPR gedaan, haalde hij meteen nieuwe versie op en gooide LPRNG weg... Hij print weer als een tiet!!!

Thanx everybody

:7