Toon posts:

Computer voor muziekstudio

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben opzoek naar een computer voor mijn studio het liefst een
A merk computer deze moet wel geluidsarm zijn.
Anders een zelfbouw met A merk onderdelen , tips zijn welkom.

Alvast Bedankt.

http://www.musicworks-av.nl/

http://home.wanadoo.nl/timeline/patchwork/

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17
apple / mac heeft hele mooie systemen daarvoor, maar wat moet ie percies doen ? recorden ? sample'n ? logic audio ?
:?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik zou lekker zelf wat bouwen. Als je geluidsarm wil lijkt een processor die niet erg warm wordt wel zo slim; scheelt in fan geluid. (Dus lijkt een PIII dan slimmer dan een AMD of een P4).

Er is via de search functie vrij veel over dit onderwerp te vinden, dus succes daarmee! :)

Verwijderd

Lijkt me niet zo moeilijk? Wat ga je ermee doen? Muziek maken. In ieder geval een dure geluidskaart, voor de rest maakt het niet zoveel uit toch? Beetje het nieuwste van het nieuwste.

• wibblemoo
  • Laatst online: 20:17
nou wat ik zo hier en daar teweet ben gekomen is intel op dit gebied beter dan AMD ivm haperingen ofzo (?)

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een PC zijn een Apple heb ik al( G3 , Logic , Protools ),
kaart is ook geen probleem dit wordt een Digidesign.
Het is een Pc voor gastmuzikanten die niet overweg kunnen
met een Mac ( studioverhuur ).

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz.. ik zou ook enit voor een p4 gaan denk ik
iig voor een pentium..ik ben zelf ook amd fan, maar din dit geval voor pentium 3 kiezen

de software is gebouwd op Pentium 2 en 3 systemen, terwijl een p4 andere soort processor en chipset heeft(ook wordt ie warmer, dus emerlawaaierige koeler).
Ik zou een standard p3 800 a 1000 MHz nemen (dus dan goed gebruik voor softsynths als deze gebruikt willen worden)
en gewon een 512mb pc133 ram erin doen..

ik zou hier voor gaan voor een leuk asus bordje ZONDER via chipset. Sommige muziekprogramma's/geluidskaarten willen niet werken heb ik gehoord met een Intel bx4 chipset. Dus je meot een absolute zekerheid in princiepe hebben.

Wat erg handig is om te werken met dual heads.. Deze schaf ik binnenkort ook aan, dat is gewoon enorm handig met cuabse enzo.

Matrox G450 of 5500 ofzow.. met dualhead. Het leifst 2 flatscreens (studioos hebben toch beperkte ruimte) anders 2 andere gelijke monitors. Flatscreens hebben et minst last van invloeden, en storen een stuk minder.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Als je er geld aan wil geven en je wil em echt stil , je kan al een Z4 waterkoelingkit kopen voor 300EUR . Heb em ook en tis een super ding

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op maandag 14 januari 2002 18:05 schreef real_raichu70 het volgende:
Als je er geld aan wil geven en je wil em echt stil , je kan al een Z4 waterkoelingkit kopen voor 300EUR . Heb em ook en tis een super ding
Dat is dus exclusief processor? Zoveel rendement levert zoiets toch ook weer niet op :?

Verwijderd

als je professioneel wil werken zou ik zowiezo een zware processor en voldoende ramgeheugen nemen (liefst DDR of RDRAM)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 14 januari 2002 20:05 schreef BlackIllusion het volgende:
als je professioneel wil werken zou ik zowiezo een zware processor en voldoende ramgeheugen nemen (liefst DDR of RDRAM)
ik zou daar mee wachten van reacties uit de muziek wereld.
Die geluidskaarten en software zijn heel gevoelig voor storingen enzo.
En al is amd een goed systeem, ik zal et niemand aanraden voor geluid

P4 staat nog in de kinerschoenen, en dat weet iedereen, zometeen met de northwood processors. De software is er ook neit echt op aangepast.

Bovendien. Muzieksystemen werken dus ook niet op linux/NT/2000/XP gebaseerde systemen!!! echt neit. Ik heb hier veel dure software liggen zoals pro tools etc en dat wil niet werken!.. (start geneens op : "not suiteable for NT bases systems" )

Ik zou een p3 nemen.
Je hoeft namelijk echt niet et neiuwste van et nieuwste te hebben om die programma's te draaien. Je moet vaak wel wat beters nemen om met softsynths EN harddiskrecording te werken. dan word je pc zwaar belast. Ga in dat geval WEL voor een p4 northwood (die heeft dubbel cache)
of je moet een p3 coppermine nemen :) die heeft ook 512kb cache :)

suc6 ermee

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het gaat er vooral om dat de combinatie Processor/moederbord betrouwbaar is. De P3/i815 is een zeer betrouwbare combi, maar ook de P4/i845 (de P4/i850 combi is nog niet echt geweldig).

Omtrent het soort werk waarvoor hij gebruikt gaat worden:
de geluidskaart speelt natuurlijk ook een erg belangrijke rol in het geheel. Als je een goeie prof. kaart erin zet dan wordt je processor zowiezo al minder zwaar belast (en helemaal als je VST plugins gaat gebruiken via ASIO; DX plugins vreten wel processorkracht!). Voor HD-recording heb je in principe al genoeg aan een snelle P3, maar als je daarna nog veel plugins wilt gebruiken neemt de belasting wel toe (ik kan met een celly 1000 op een i440BX nog behoorlijk wat doen met DX plugins na het HD recorden. 10 sporen audio tegelijk afspelen met prof. kaart zonder gebruik van plugins vergt bij mij niet zo heel veel processorbelasting, hooguit 10%; met een paar zeer zware plugins (iZotope Ozone mastering plugin) kan het oplopen tot 75%).
Verder moet je natuurlijk een aparte 7200 rpm HD gebruiken voor HD-recording. Je zou ook eventueel RAID kunnen gebruiken, maar het aantal betrouwbare moederborden met de goeie chipset is beperkt, en bovendien is RAID nou eenmaal duurder, en niet altijd noodzakelijk. Ik kan zelfs met een 5400 rpm nog met gemak 10 sporen audio naast elkaar draaien (heb ik getest!).

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:17 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
Bovendien. Muzieksystemen werken dus ook niet op linux/NT/2000/XP gebaseerde systemen!!! echt neit. Ik heb hier veel dure software liggen zoals pro tools etc en dat wil niet werken!.. (start geneens op : "not suiteable for NT bases systems" )
[..]
Pro Tools Free mmisschien ja, maar als je em echt gekocht had dan deed ie het ook echt wel onder NT.....

Cool Edit Pro 1.2a werkt ook perfect met 2k/XP.....

• warp
  • Niet online
Bovendien. Muzieksystemen werken dus ook niet op linux/NT/2000/XP gebaseerde systemen!!! echt neit.
Onzin. Alle pro-audio software die ik heb (waaronder Cubase, WaveLab, Sound Forge, Fruity Loops, Reason, Rebirth, Orion, Samplitude, Logic Audio, bergen VSTi & DX plugins, etc, etc.) werkt anders prima onder Win2K & WinXP.

Dat het niet onder Linux werkt is vrij logisch daar het Windows native software is ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

-edit-

jah.. pro tools LE :P
de niet free versie werkt onder XP ? vet :)

ok.. > neem lekker een win2k of XP based system! (nu bennik ook weer wat wijzer :)) en dat wilt zeggen..neem rustig een p4tje :) maar gewoon een 1,4 GHz ofzow,..meer dan zat :)

uhmz.. klotegeluidskaart van mij.. we meoten eens een temapje opstellen die win2k drivers gaan maken :)
zou dat ebstaan trouwends ?die drivers voor > Ik heb die guillemot maxi studio isis, ik wist wel van te voren dat ie alleen op 98 kon, maar goed, ik zit er nu zwaar over te denken om xp te nemen in de studio..

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 10:32 schreef gitaarwerk het volgende:
weleens pro tools gedraait onder 2k en XP ?
ProTools heb ik niet, dus heb het ook niet geprobeerd.
nou ik weet niet..maar hier werkt et niet :D
Dan doe jij blijkbaar toch echt wat verkeerd, gezien de opmerking van NoiZe ;)
Ik moet wel weren met 98, maar ik zou ook liever 2k/xp gebruiken. :'(

er zijn nog best wel wat dingen die niet onder 2k willen draaien.. drivers vooral.. die van emagic en egosys niet hoor..maar wel een behoorlijk aantal andere :(
Misschien moet je je software eens wat vaker updaten? Van veel leveraciers zijn n.l. allang (gratis!) updates beschikbaar zodat hun software ook met 2K en XP werkt.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
om het bijgeluid zou ik niet te bang zijn?..gewoon goed inbouwen in een mooie geluidsdichte kast ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de meeste weten wel dat de isis niet onder XP werkt, en guillemot verdomt hun drivers te maken..dus ik blijf gebonden..
en die opmerking van noize ging over een andere versie :)
ik had een free :P

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 13:37 schreef gitaarwerk het volgende:

en die opmerking van noize ging over een andere versie :)
ik had een free :P
Ja ja, ff snel je originele post aanpassen, dat kan ik ook ;)

Ik heb hier veel dure software liggen zoals pro tools etc en dat wil niet werken!.. (start geneens op : "not suiteable for NT bases systems" )
Dit stond er eerst, en hier wek je toch echt niet de suggestie dat je met de FREE versie van Pro Tools werkt.

• Hillie
  • Laatst online: 20:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zoveel verstand heb je er niet van. Cubase (en volgens mij ook logic) hebben nu zelfs speciale features voor NT/2000/XP-gebaseerde systemen, namelijk multi-processorondersteuning. Die truc zul je in 98 niet zo snel uithalen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:)
ik werk amper met software..ik doe et ook pas..ik weet
wel wat van soundforge..daar doe ik enorm veel mee...ik ik weet wel wat van midi, maar dat heb ik altijd gedaan via een oude atari :)

en jah...wat weet ik nou als ik een proggie download met kazaa.. :P

wat ik altijd deed was met ft2 dingetjes / soundforge, en cubase ben ik pas mee bezig.. en daar heb ik pas een aantal vragen over gesteld...dus dat was duidelijk

enneh..ik mag best men posts aanpassen >:)

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 15:50 schreef gitaarwerk het volgende:
enneh..ik mag best men posts aanpassen >:)
Tuurlijk, zolang je de waarheid maar niet loopt te verdraaien ;)

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 15:50 schreef gitaarwerk het volgende:
en jah...wat weet ik nou als ik een proggie download met kazaa.. :P
Ah, daar komt de aap uit de mouw >:)

Verwijderd

Belangrijkste keuze is inderdaad zoals al eerder gezegd die van het moederbord in combinatie met de processor.

Ik zelf zou voor een audio systeem een Pentium 4 met RDRAM geheugen kiezen. Moederbord zou waarschijnlijk een Abit TH7II worden in dat geval.

Dit omdat ik een Pentium 3 net iets té achterhaald vind om daar nog veel geld aan te besteden. Ik neem aan dat je ook een beetje wilt investeren in de toekomst, met een Socket 478 mobo kun je er later nog een mooie Northwood processor inhangen. Een CUS-L2C of iets dergelijks houdt toch echt wel op bij de P3 die je ervoor koopt.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 10:28 schreef warp het volgende:

[..]

Onzin. Alle pro-audio software die ik heb (waaronder Cubase, WaveLab, Sound Forge, Fruity Loops, Reason, Rebirth, Orion, Samplitude, Logic Audio, bergen VSTi & DX plugins, etc, etc.) werkt anders prima onder Win2K & WinXP.

Dat het niet onder Linux werkt is vrij logisch daar het Windows native software is ;)
Het gaat niet alleen om de software, maar vooral om de hardware. Al draait Cubase VST nog zo goed onder wink2 en XP, je hebt er niks aan als je prof. soundcard geen goede driverondersteuning heeft onder Win2k of XP... en bij heel wat van die kaarten ontbreekt het nog aan stabiele drivers, de meesten daarvan zijn nog beta-drivers.

• warp
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 14:06 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Het gaat niet alleen om de software, maar vooral om de hardware.
Dat klopt.

Maar... als je de hele thread goed gelezen had, dan had je ook gelezen dat Gitaarwerk beweerde dat de meeste pro-audio software niet onder NT, 2K en XP werkt.

En dat is simpelweg niet het geval...

Verwijderd

Is de fabuleuze AMIGA 500 dan echt uit de mode???

Dat ging vroeger als een tierelier! (en nog steeds worden daarmee flinke hit mee gebouwd ;) )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 16 januari 2002 14:20 schreef Mad_Cookie het volgende:
Is de fabuleuze AMIGA 500 dan echt uit de mode???

Dat ging vroeger als een tierelier! (en nog steeds worden daarmee flinke hit mee gebouwd ;) )
jazeker

Ik moet ook eerlijk toegeven gewoon dat ik neit echt op de hoogte ben van de laatste nieuwtjes :'( en ik voel em behoorlijk klote de laatset tijd door wat omstandigheden enzo.. gaar niet helemaal lekker, en dan wil ik er wel eens wat verkeerds zonder na te denken uit gooien..
jah..en dat mag niet eigenlijk :'(

nou ja..men exuses hiervoor

maar als ik et dan zo fout had :) raad mij ook eens een lekker systeempje aan.. mag neit teveel geld kosten :P dus p4 if p3 - welk mobo.. ik wil 98 draaien vanwege men ISIS :( en ik douw er een dualhead jkaart in en gebruik 2 monitoren :)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 14:15 schreef warp het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar... als je de hele thread goed gelezen had, dan had je ook gelezen dat Gitaarwerk beweerde dat de meeste pro-audio software niet onder NT, 2K en XP werkt.

En dat is simpelweg niet het geval...
Maar daar ging het mij niet om, ik doelde op het feit dat niet alle kaarten goed worden ondersteund onder win2k of XP, en daarbij kijk ik nog niet naar de programma's zoals Cubase etc.
Dus al draait je bewerkingsprogramma nog zo goed, dan is het niet gezegd dat je prof. kaart het ook goed doet. Op dit moment is voor een (redelijk groot) aantal kaarten de driverondersteuning voor win98(se) nog het best. Maar daar komt denk ik nog wel verandering in op het moment dat de beta-drivers worden bijgewerkt

Verwijderd

Dat geluidssoftware niet goed draait op amd systemen is achterhaald, dit was zo in de tijd van de k6. Ik draai zelf Cubase op een duron 1000 en dat draait prima, en dat doet 't bij iedereen die cubase op een (moderne) amd draait waar ik van heb gehoord.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..cubase doet et overal wel geloof ik..et gaat dan ook niet om de software met amd, maar de hardware

enneh.. Wat altijd nog steeds vrij onstabiel loopt zijn de softwynths,...die kan je toch echt niet vergeten!

jah..er zijn nu op dit moment ook veel nieuwe software.. ik heb gister veel zitten elzen enzo erover..en idd .. Veel software heeft nu Nt ondersteuning met nieuwe feauters etc.. best veel :9~

• warp
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 16:30 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Maar daar ging het mij niet om, ik doelde op het feit dat niet alle kaarten goed worden ondersteund onder win2k of XP, en daarbij kijk ik nog niet naar de programma's zoals Cubase etc.
Cubase, Cakewalk en Logic Audio worden door legio mensen en studio's gebruikt als pure MIDI sequencers. Dan is het helemaal niet relevant of kaart X of Y wordt ondersteund. Het enige dat dan relevant is of eerder genoemde software wel goed werkt...

• warp
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 16:47 schreef gitaarwerk het volgende:
enneh.. Wat altijd nog steeds vrij onstabiel loopt zijn de softwynths,...die kan je toch echt niet vergeten!
Noem er eens een paar die niet werken cq onstabiel draaien?

* warp is nieuwsgierig

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
sommige ensembles in Reaktor creëeren bij mij nog weleens wat fouten hoor :)

Verwijderd

Als je echt op een PC wilt gaan werken met Koebeest, Herboren drienuldrie, miksmeester en andere verantwoorde 'Sound just like da real deal'-proggies, dan raad ik je ook aan de AMD te nemen.

Ik heb zelf een behoorlijk lange tijd music fabrics gebouwd...het begon allemaal met good old HotSound Rotterdam ;-) ... en na de Agmia 500 ben ik gaan kijken naar een degelijk PC die de zware jongens als Koebeest VST en keekloop lekker kon onder steunen...de AMIGA heeft dus tot midden in het PIII tijdperk zijn dienst gedaan omdat de Pentium niet stabiel te krijgen was.
De P4 is een zware jongen voor de klus, maar de AMD doet echt niet onder... Eindelijk draai ik nu de Full Koebeest VST in digital vorm.

Ik heb zelf een Duron (850), maar raad je aan een Athlon te nemen (de XP heb ik nog niet mee gewerkt, dus daar geen aanrading van mijn kant (no offence) ) en doe dit in combinatie met een make-music, don't play games-soundcard.

Terratec, TurtleBeach, of Yamaha (die heb ik er heel lang in gehad!!). Overmatig gebruik van geheugen (512 minimaal) is ook aan te raden...

RAID configuratie is niet echt nodig, maar als het mag, dan doen. (snelheid in HD's is bij dit soort werk wel aan te raden)

veel plezier

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Op donderdag 17 januari 2002 16:24 schreef KroZNaXsZ het volgende:
Dat geluidssoftware niet goed draait op amd systemen is achterhaald, dit was zo in de tijd van de k6. Ik draai zelf Cubase op een duron 1000 en dat draait prima, en dat doet 't bij iedereen die cubase op een (moderne) amd draait waar ik van heb gehoord.
Het probleem bij AMD is de chipset tegenwoordig, nooit de CPU zelf zoals vroeger wel het geval was. Vooral VIA chipsets zijn toch berucht.

Dat bij jou Cubase zo stabiel als een huis draait wil ik graag geloven, maar het gaat er om wat voor systeem puur voor muziek aan te raden is voor iemand die net echt een computerfreak is (maar wel geld heeft ga ik van uit) en alle audiosoftware probleemloos wil draaien. Ik geloof dat als je een Mac met een Digidesign systeem kunt veroorloven dat een Intel proc en moederbord niet echt zo duur zijn.

Dus als je alle risico's uit de weg wilt gaan, moet je een Intel chipset hebben, een 440 of 815 is gewoon het meest compatibel en stabiel.

Voor de meeste andere toepassingen kan ik trouwens wel een AMD systeem aanraden, AMD is echt wel bang for the buck, alleen voor een audio-PC gewoon niet.

Je pusht je systeem tot de limiet en elke crash kost geld.

iOS developer

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 17 januari 2002 18:00 schreef BikkelZ het volgende:

Dus als je alle risico's uit de weg wilt gaan, moet je een Intel chipset hebben, een 440 of 815 is gewoon het meest compatibel en stabiel.
hmz... ik zit er nu ook aan te denken.
Met 1 of 2 van deze chipsets wilde neit met de isis samenwerken..
wil ik ff weten welke et WEL goed doet..zodat ik men systeem er ook mee kan inrichten

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
ISIS doet het bij mij iig wel in een 440. Kan me haast niet voorstellen dattie 't in een 815 niet zou doen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 17 januari 2002 23:22 schreef blissard het volgende:
ISIS doet het bij mij iig wel in een 440. Kan me haast niet voorstellen dattie 't in een 815 niet zou doen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
tnx..daar hebbik wat aan..
ik heb heir ook wel een 440..maar as een Lx :(
das dus 66mhz.. en daar zit een odue celly opgeplakt :) maar werkt uitstekend...
welk mobo heb jij verder?

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 21:54 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

hmz... ik zit er nu ook aan te denken.
Met 1 of 2 van deze chipsets wilde neit met de isis samenwerken..
wil ik ff weten welke et WEL goed doet..zodat ik men systeem er ook mee kan inrichten
Misschien ook niet geheel onverstandig om alvast een beetje naar de toekomst te kijken? Als ik zo jou topics en replies heb gevolgd de laatste tijd ben je bezig uit te breiden, en heb je serieuze toekomstplannen. Misschien moet je je dus niet vastpinnen op je ISIS kaart, want misschien wil je (in de nabije) toekomst op hetzelfde systeem nog wel een andere betere kaart gaan draaien?
Trouwens, de i440BX borden zijn bijna niet nieuw meer te krijgen. Dan kun je beter een i815 kopen (Asus TUSL2-C is toch wel de beste zo'n beetje) in combi met een Tualatin P3 of de Celeron 1,2 Tualatin (is eigenlijk een P3, heeft namelijk grotere cash, en is best voordelig!).

Het zijn maar suggesties, maar misschien heb je er iets aan.

Ik draai trouwens zelf op dit moment een Celeron 1000 op een Abit BE6 (i440BX), en kwa performance met m'n prof. kaart (Gina20) gaat dat nog erg goed, ik kan voorlopig nog zeker meer dan een half jaar vooruit (waarschijnlijk nog wel wat langer) en ik wacht gewoon nog weer even de proc/mobo-markt af tot er weer iets interessants en nieuws verschijnt wat echt het investeren waard is.

Verwijderd

Misschien is dit een beetje off topic maar wel intressant voor de Cubase gebruikers. Lees op de volgende link maar eens.

VST System Link is the newest innovation by Steinberg Media Technologies AG. This revolutionary technology connects your computers into one network, instantly increasing your processing power and data storage space.

http://www.steinberg.net/infocenter/events/namm2002/vstsl.phtml?sid=08203316

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Over het algemeen worden voor computers in studio's Macs gebruikt. Bijvoorbeeld ProTools van Digidesign draaide oorspronkelijk alleen op een Mac.

Tegenwoordig is er ook een PC versie, deze schijnt echter niet altijd geweldig te werken in combinatie met een VIA chipset. Daarom wordt vaak gekozen voor een Intel processor met Intel chipset op het moederbord.

Er is meer dan genoeg informatie te vinden over prijzen, je budget is een van de belangrijkste beperkingen. Succes bij het kopen van je pc.

Verwijderd

Ik draai zelf o.a. Reason en Cubase op mijn PIII 500 Mhz, dat gaat allemaal super. Maar eerst draaide ik Win98 en dat ging allemaal goed, nu ik W2K draai heb ik een veel grotere legacy (vertraging) in de softwaresinths in reason. Nou heb ik gelezen dat dat aan de NT kernel lag ofzo, maar dat doet niet tezake. Ik raad iedereen aan om voor muziek gewoon Win98 te draaien omdat die gewoon het snelste werkt in combinatie met muziek programma's (betere drivers etc..)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 18 januari 2002 10:33 schreef 01V het volgende:
Ik draai zelf o.a. Reason en Cubase op mijn PIII 500 Mhz, dat gaat allemaal super. Maar eerst draaide ik Win98 en dat ging allemaal goed, nu ik W2K draai heb ik een veel grotere legacy (vertraging) in de softwaresinths in reason. Nou heb ik gelezen dat dat aan de NT kernel lag ofzo, maar dat doet niet tezake. Ik raad iedereen aan om voor muziek gewoon Win98 te draaien omdat die gewoon het snelste werkt in combinatie met muziek programma's (betere drivers etc..)
(psst...daarom raadde ik ook 98 aan :P )

ehmz..ripsaw..
ik enk niet dat ik heel snel nog een nieuwe geluidskaart gaat kopen.. Omdat ik ook nog maar 2a300 euro de maand verdien..en ik ook nog een echte synth wilt hebben..en men plannen zijn om me kleine tudiootje iets uit te bereiden..
(compressor/goed fx apparaat/goeie mic+voorversterker/synth en betere computer - thats all :P)

• warp
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 17:39 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
sommige ensembles in Reaktor creëeren bij mij nog weleens wat fouten hoor :)
Ah, leuk om te weten (Reaktor heb ik n.l. niet) :)

Als jullie er nog meer weten... hou ik me aanbevolen (weet ik tenminste welke ik NIET moet kopen) ;)

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 10:33 schreef 01V het volgende:
Ik raad iedereen aan om voor muziek gewoon Win98 te draaien omdat die gewoon het snelste werkt in combinatie met muziek programma's (betere drivers etc..)
Zelf heb ik liever meer stabiliteit (en idd, als nadeel wat meer latency) dan die rottige 9x crashes (die altijd uitgerekend op momenten komen als je ze pertinent niet kunt gebruiken) ;)

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 12:37 schreef gitaarwerk het volgende:
(compressor/goed fx apparaat/goeie mic+voorversterker/synth en betere computer - thats all :P)
Voor compressie en e-fx e.d. kun je natuurlijk ook VSTi en DX plugins gebruiken (scheelt je echt een hoop geld) -> die betere computer die je wilt kopen trekt dat echt wel ;)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op vrijdag 18 januari 2002 17:18 schreef warp het volgende:

[..]

Voor compressie en e-fx e.d. kun je natuurlijk ook VSTi en DX plugins gebruiken (scheelt je echt een hoop geld) -> die betere computer die je wilt kopen trekt dat echt wel ;)
ik heb nog geen goeie effecten gevonden en een compressor die juist de goeie dingen deed.. :'(

(btw.. hier is gitaarwerk :D )

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 18:58 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
ik heb nog geen goeie effecten gevonden en een compressor die juist de goeie dingen deed.. :'(
De Waves en de Timeworks plugins zijn b.v. erg goed, ik weet niet of je die al eens hebt geprobeerd?
(btw.. hier is gitaarwerk :D )
Ok dan ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe..ik ken timeworks wel..goeie delay..maar compressor..noiot gehoord.. daar gaat et me vooral om..ik heb liever plugin als unit..want kost minder ;)
enneh ik doe toch eindmix maken op de pc,.. dan is natuurlijk et weer een schakel minder :)

Pagina: 1