kleren met zelfde hex code hebben andere kleur?

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
ja mischien een beetje lullig uigelegd, maar als ik in photoshop de code #2F7EB6 en bij bijvoorbeeld dreamweaver 4
ook #2F7EB6 doe, krijg ik toch echt een andere kleur,

een iets donkerdere of lichtere kleur
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderd

Kleurinstellingen van je monitor en in Photoshop enzo instellen. Dat kost even tijd, maar je hebt er veel profijt van.

• klomp
oh crap, das toch niet dat ding helemaal in het begin als je ps voor de eerste keer daait he?

want daar heb ik gewoon op ja gedrukt |:(

hhmmzz nou ja dan maar weer opnieuw openen dat ding...
enwat moet ik dan veranderen?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 15:33 schreef kl0mp het volgende:
oh crap, das toch niet dat ding helemaal in het begin als je ps voor de eerste keer daait he?

want daar heb ik gewoon op ja gedrukt |:(

hhmmzz nou ja dan maar weer opnieuw openen dat ding...
enwat moet ik dan veranderen?
Ga dan nog eerst even naar het configuratiescherm, en stel adobe gamma loader goed in.

In Photoshop is color settings Ctrl+Shift+K

• klomp
uhm die gamma loader, die staat toch ook in je start menu en dan in opstarten???

hhmmzz die heb me zus colgens mij gewist zij ze, ze dacht dat het nix was omdat het geen icoon had... ja ok ik zet hem er wel weer heen en dan?

• klomp
oh nee laat maar ik heb het al aan de gang gekregen... :)

ik heb gewoon het web graphix dingetje geladen en toen was het goed..

bedankt voor je hulp.

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
hey, ik heb zelfde probleem. ik ben ook powerstrip gebruiker en kloot regelmatig met mn gamma / brightness settings dmv hotkeys etc.

is het zo, dat wat ik zie, andere mensen weer goed zien? of dat weer niet.

wat zijn goeie settings voor adobe gamma loader/en wat voor kleurenconfig kan ik t best nemen in dreamweaver ? bvd.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

0px schreef op 17 mei 2003 @ 06:54:
hey, ik heb zelfde probleem. ik ben ook powerstrip gebruiker en kloot regelmatig met mn gamma / brightness settings dmv hotkeys etc.

is het zo, dat wat ik zie, andere mensen weer goed zien? of dat weer niet.

wat zijn goeie settings voor adobe gamma loader/en wat voor kleurenconfig kan ik t best nemen in dreamweaver ? bvd.
Gewoon zo min mogelijk instellen.. dat doen andere mensen namelijk ook niet :) En dan hou je toch dat het beeld afhankelijk is van de monitor van de gebruiker en dan heb ik het niet over bagger-TFT's die alles wat ook maar enigzinds een lichte tint is als wit weergeven.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1