Slotcooler onder Geforce?

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Kan het kwaad om een slotcooler te monteren onder mijn videokaart? Op de videokaart (GF2 Pro) zit nl een fan, die de lucht op de GPU blaast. Is het niet slecht om dan de slotcooler direct daaronder te plaatsen, aangezien deze ook zuigt?

@MrBee_RC

Verwijderd

dan zou het juist handig zijn om een slotcooler te plaatsen die blaast toch???
Anders lijkt het me niet echt handig...

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Nope, de slotcooler zuigt de lucht weg, exaust aan de achterkant

@MrBee_RC

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja, maar dan haal je de lucht weg voor je GPU koeler. Probeer eens of je op de een of andere manier die slotkoeler andersom kan laten werken. Dat zou betere koel resultaten op moeten leveren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

even voor de duidelijkheid:
onderdruk zorgt voor minder luchtweerstand (ik heb welles een veertje een een steentje evenhard zien vallen, alleen maar door de lucht weg te pompen uit een cilinder), en minder luchtweerstand zorgt dat je fan harder gaat draaien (hou je hand maar es voor de intake van de fan, wedde dat die harder gaat draaien).

fan harder draaien: meer lawaai
slotkoeler: ook meer lawaai, en nog duur ook die krengen
winst: weinig, je kan beter een 120mm fan van af de zijkant van je kast op je GF laten blazen

conclusie: niet doen

Verwijderd

vage conclusies

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41

Cheezus

Luiaard

als je nou gewoon de fan van je geforce afhaalt laat je die slotcooler daar gewoon zuigen, volgens mij koelt dat wel genoeg.

• Epsilon
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op maandag 14 januari 2002 16:55 schreef Aico het volgende:
vage conclusies
en jij hebt een nutteloze post |:(
geef dan tenminste zelf ff aan hoe het wel moet zijn |:(

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 16:58 schreef primusz het volgende:
als je nou gewoon de fan van je geforce afhaalt laat je die slotcooler daar gewoon zuigen, volgens mij koelt dat wel genoeg.
lijkt me niet aangezien die koeler van geforce rechtstreeks op de chip zit

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Op maandag 14 januari 2002 17:03 schreef kappiesjon het volgende:

[..]

lijkt me niet aangezien die koeler van geforce rechtstreeks op de chip zit
maar als je die slotkoeler in het slot er meteen onder zet zit ie er toch ook aardig dicht op. Ik weet niet om wat voor GeForce het gaat maar een GeForce 2 moet zo wel voldoende koeling krijgen lijkt me.

• MrTinux
  • Laatst online: 22:06

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op maandag 14 januari 2002 17:06 schreef primusz het volgende:

[..]

maar als je die slotkoeler in het slot er meteen onder zet zit ie er toch ook aardig dicht op. Ik weet niet om wat voor GeForce het gaat maar een GeForce 2 moet zo wel voldoende koeling krijgen lijkt me.
Hmmm, lijkt me niet. Een cooler een centimertje boven je XP1700+ monteren lijkt me ook geen goed idee he?

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Op maandag 14 januari 2002 17:09 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Hmmm, lijkt me niet. Een cooler een centimertje boven je XP1700+ monteren lijkt me ook geen goed idee he?
Die hangt er zelfs 2,5 cm boven :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 14 januari 2002 17:09 schreef MrTinux het volgende:

[..]

och zolang de heatsink goed op de XP zit doet het er niet toe. dat centimetertje scheelt niet zoveel, hij blijft de koude lucht langs de heatsink blazen.

Verwijderd

misschien een maf idee, maar draai gewoon de fan van de Geforce om. Zodat die fan de lucht door de heatsink heen zuigt, richting de slotcooler.

Werkt gegarandeert, het kan een probleem zijn je fan om te draaien, maar je zit dan ook op het OCM forum.

Verwijderd

wat een vage antwoorden allemaal zeg.

1. Laat je VGA koeler zitten.
2. Monteer de slotkoeler en draai de fan die erin zit om zodat deze lucht de kast in blaast tegen je vga kaart aan, zo krijgt niet alleen je GPU maar ook je MEM chips een beetje extra lucht

Dat omdraaien kan op 2 manieren > letterlijk de fan omdraaien of de + en - omdraaien. en je bent klaar!!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:40

scorpionv

This space for rent

Op maandag 14 januari 2002 18:44 schreef neo2001 het volgende:
wat een vage antwoorden allemaal zeg.
-knip-
Dat omdraaien kan op 2 manieren > letterlijk de fan omdraaien of de + en - omdraaien. en je bent klaar!!
Dat omdraaien gaat niet lukken, + en - zijn alle fans tegen beveiligd, en letterlijk de fan omdraaien gaat ook niet. Ik heb het ook al eens geprobeerd, vandaar.
Je kunt beter een 120mm vanaf de zijkant tegen je GPU laten blazen, dan heeft je geheugen er ook nog wat aan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Op maandag 14 januari 2002 18:53 schreef scorpionv het volgende:

[..]

en letterlijk de fan omdraaien gaat ook niet. Ik heb het ook al eens geprobeerd, vandaar.
niet elke slotkoeler is hetzelfde dus hoe weet je of het bij meelobee ook zo is? Over dat + en - omdraaien niet werkt ben ik wel met je eens :)

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn ervaring leert dat een slotkoeler warme lucht wegzuigt en omdat het de vga kaart niet helemaal bedekt wordt die toch goed gekoeld. *D

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

blue orb met 6000 rpm op je gpu zetten, dan heb je helemaal geen slotkoeler meer nodig >:)
dat ding blaast zo hard dat ie gelijk ook over je memory blaast
zo'n ding kost iets van 26 piek, danwel 12euro ofzo
en daar komt nog eens bij dat het er zeer kewl uitziet :9

evt nadeel: die blue orb is zo hoog dat het je een pci slot kost, maar dat zou je slotkoeler ook gedaan hebben :)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik denk dat ik de slotcooler maar laat zitten waar ie zit (+ & - omdraaien en fan zelf omdraaien werkt idd niet)
Dan van de week maar es een Blue Orb halen.

Ander vraagje, wat zijn goeie tools om je temp en snelheid etc te meten? Ik heb de search gebruikt, heb ook al een paar progjes gedownload o.a. MBM5 (waarbij ik geen juiste gegevens over de cpu fan krijg), Sisoft Sandra etc. Maar wat gebruiken jullie en wat raden jullie aan?

@MrBee_RC

Pagina: 1