gisteren gezien, kan de site niet meer vinden. sowieso dhtml, want de links waren niet underlined. maar de kleur veranderde erg (!) langzaam van wit naar oranje. vergeten in de bron te kijken, maar iemand?
drm heeft het wel eens uitgezocht, met een gifje dan, maar dat kan uiteraard ook met text: Een functie die van filter: alpha(opacity=0); tot filter: alpha(opacity=100); loopt. Dan heb je in iedergeval een aardig transperantie effectje.
Wellicht kan dit ook met kleuren; vast wel. Daarvoor zou je ff de MSDN website moeten cheken, IE heeft een hoop van dat soort filters.
Note: IE only.
Wellicht kan dit ook met kleuren; vast wel. Daarvoor zou je ff de MSDN website moeten cheken, IE heeft een hoop van dat soort filters.
Mmmmm...volgens mij heb ik zoiets wel eens gezien op www.dynamicdrive.com, sowieso ff kijken staan een hoop leuke scriptjes 
eerste waar ik had gekeken, maar daar stond ie niet. dat vorige zal ik ff proberen
Staat er dus wel, beter kijken joh!!Op maandag 14 januari 2002 15:14 schreef RexManning het volgende:
eerste waar ik had gekeken, maar daar stond ie niet. dat vorige zal ik ff proberen
Verwijderd
Schrijf zelf iets leuks, dan is het cross-browser.Op maandag 14 januari 2002 15:12 schreef willem169 het volgende:
Ik heb weleens een snippet geschreven om te rekenen met kleurtjes:
code:
1
| document.write('Zoek het dan maar zelf uit :('); |
Met comment en alles.
Verder zou ik met een setInterval om de 50 ms een kleurtje updaten. Probeer het maar even, of als je het niet lukt dan schrijf ik misschien wel even een stukje code.
wow. eazy! ben niet een fan van schrijven. knippen en plakken als het ff kan. ben beetje lui
Hey das raar. Dat is altijd al het enige effect geweest waarvan ik de demo nooit heb zien werken op dynamicdrive (nb, ligt niet aan de browser, gebruik gewoon ie6.0)
Nu wor ik gek. Nooit doet dhtml het normáál in netschaap. Doet dat rainbowding het wél :?:?
In IE6 dus nie, najaaaáá. iig: rainbow is lelijk, maar dat is wel de bedoeling zo'n beetje, maar dan met twee kleuren. hier kan ik wel ff op puzzelen denk ik.
lol @ CheatahOp maandag 14 januari 2002 15:16 schreef Cheatah het volgende:
Schrijf zelf iets leuks, dan is het cross-browser.
Ik heb weleens een snippet geschreven om te rekenen met kleurtjes:
code:
1document.write('Zoek het dan maar zelf uit :(');
Maar het ging mij ook puur om het voorbeeld, het was slechts een idee, een concept. Tuurlijk moet je het zelf schrijven met alle problemen van dien; die kun je hier posten
Mmmmm je hebt gelijk, ik was op school toen ik je deze link stuurde, IE5, daar doet ie het wel, maar thuis IE6 doet ie het niet meer!!! Rare bonen daar bij microsoft....Op maandag 14 januari 2002 15:26 schreef RexManning het volgende:
Nu wor ik gek. Nooit doet dhtml het normáál in netschaap. Doet dat rainbowding het wél :?:?In IE6 dus nie, najaaaáá. iig: rainbow is lelijk, maar dat is wel de bedoeling zo'n beetje, maar dan met twee kleuren. hier kan ik wel ff op puzzelen denk ik.
Ik denk dat je deze bedoelt: http://anarchos.xs.mw/fade.phtml
NERDCORE FOR LIFE
Tis een beetje llaat op den avondk, maar JEAHHHH!!! BEDANKT!! Exact degene die ik bedoelde. IOU! Bigtime. Erg blij mee. Welterusten allemaal.
Het werkt echt perfect. Goeie .js zeg! Zie BOEIEN.nl waar ik het al heb geïmplementeerd.
Verwijderd
Meneer Mizuki is gewoon vergeten om zijn browser check voor IE 6 aan te passen. Na een kleine aanpassing doet die het ook onder IE 6.
Wel raar hoor, vermeld je dat die Netscape 6 compatibel is, wat veel moeilijker te doen is, en vergeet je zoiets simpels.|:(
Wel raar hoor, vermeld je dat die Netscape 6 compatibel is, wat veel moeilijker te doen is, en vergeet je zoiets simpels.|:(
Voor netscape 6 iets veel moeilijker te maken dan voor IE6 ? -->Op woensdag 16 januari 2002 05:06 schreef Martijn22 het volgende:
Meneer Mizuki is gewoon vergeten om zijn browser check voor IE 6 aan te passen. Na een kleine aanpassing doet die het ook onder IE 6.
Ze gebruiken beide de nieuwste DOM standaarden, dus in geval van DHTML kun je ze hetzelfde aanspreken
Verwijderd
Dat is in ieder geval nog niet de manier waarop dit script is gemaakt.
Ik denk ook dat het op een simpelere en kortere manier te maken moet zijn dan nu het geval is.
Ik denk ook dat het op een simpelere en kortere manier te maken moet zijn dan nu het geval is.
Verwijderd
idd moet zonder problemen aan de praat te krijgen zijn voor beide browsers.Op woensdag 16 januari 2002 07:05 schreef dennisdotcom het volgende:
Voor netscape 6 iets veel moeilijker te maken dan voor IE6 ? -->
Ze gebruiken beide de nieuwste DOM standaarden, dus in geval van DHTML kun je ze hetzelfde aanspreken![]()
Verwijderd
Wat ik bedoelde te zeggen is, is dat hij vergeten is zijn browser check gedeelte van het script voor IE6 aan te passen, terwijl hij wel een groot gedeelte van het script besteed aan het compatibel maken voor Mozilla/Netscape.
Maar jullie kunnen gelijk hebben, dat het voor beide browser te maken is zonder aparte code te maken. Het is alleen hier niet zo gedaan. Het ziet er iig wel omslachtig uit. Het zou wel simpeler moeten kunnen.
Maar jullie kunnen gelijk hebben, dat het voor beide browser te maken is zonder aparte code te maken. Het is alleen hier niet zo gedaan. Het ziet er iig wel omslachtig uit. Het zou wel simpeler moeten kunnen.
Verwijderd
Ik doe niet aan browserchecks. Ik probeer zoveel mogelijk bij de standaarden te blijven. Ik ga me niet aanpassen aan die achterlijke verschillen tussen de verschillende browsers.Op woensdag 16 januari 2002 14:07 schreef Martijn22 het volgende:
De standaarden zijn perfect gedocumenteerd, maar de heren browsermakers willen de "gebruikers" iets extra's bieden. Iets wat ze van mij mogen laten.
Dat geldt voor HTML, CSS en j(ava)script.
Verwijderd
maar dat is nou net niet van toepassing bij dit voorbeeld, dit script is perfect werkend te krijgen in beide browsers (zoals het rainbow scriptje al aangeeft).Op woensdag 16 januari 2002 14:14 schreef Cheatah het volgende:
De standaarden zijn perfect gedocumenteerd, maar de heren browsermakers willen de "gebruikers" iets extra's bieden. Iets wat ze van mij mogen laten.
ach joh. wat maakt mij het uit of het bij de een wel en bij de ander niet doet. doe ook niet aan browserchecks. als het er maar ok blijft uit zien op netschaap en explwhorer dan ben ik tevreden
kan ook gewoon met css hoorOp maandag 14 januari 2002 14:57 schreef RexManning het volgende: sowieso dhtml, want de links waren niet underlined.
* Dark Blue denkt aan de dag dat zij een topic om 07:14 postte en er van het hele verhaal geen hol klopte...Op woensdag 16 januari 2002 08:14 schreef Tizzwat het volgende:
[..]
Wat een tijd joh..
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Toeter! ik dacht dat jij hier niet meer zou komen. ps: mijn tentamens gaan idd redelijk kut. Komt door jou. dat je me niet eerder had verteld over het gevaar van F5! :D:D:D
Idd, maar omdát dit soort 'leuke' extra's al bestaan zal je er toch rekening mee 'moeten' houdenOp woensdag 16 januari 2002 14:14 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ik doe niet aan browserchecks. Ik probeer zoveel mogelijk bij de standaarden te blijven. Ik ga me niet aanpassen aan die achterlijke verschillen tussen de verschillende browsers.
[ontopic]
Waarom gebruik je geen simpele mouseover? Scheelt tijd en problemen met browsers
Pagina: 1