Hallo,
Ik heb een wazig array probleem.
Het zit zo:
bij het stemmen op het mooiste plaatje wordt de naam van het plaatje in een txtfile gedumpt.
Vervolgens wordt het txtfiletje gefilet (file) en die array heet data.
Door het aantal gelijke waarden van $data te bekijken moet ik dus kunnen zien hoeveel keer op op plaatje $data[$line] is gestemd.
Snappen jullie het nog?
Nu heb ik zitten klooien met foreach en array_count_values maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij enev een hint geven?
Hier is het script vanaf waar de $data wordt aangemaakt.
Ik heb een wazig array probleem.
Het zit zo:
bij het stemmen op het mooiste plaatje wordt de naam van het plaatje in een txtfile gedumpt.
Vervolgens wordt het txtfiletje gefilet (file) en die array heet data.
Door het aantal gelijke waarden van $data te bekijken moet ik dus kunnen zien hoeveel keer op op plaatje $data[$line] is gestemd.
Snappen jullie het nog?
Nu heb ik zitten klooien met foreach en array_count_values maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij enev een hint geven?
Hier is het script vanaf waar de $data wordt aangemaakt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <? //data ophalen $data = file("poll.txt"); $num_rows=count($data); //images tellen $images = array(); $dir = opendir(getcwd()); while($image = readdir($dir)) { if(is_file($image) && eregi(".png", basename($image))) $images[] = $image; } closedir($dir); $num_img = count($images); //aantal aparte votes uitrekenen $vote = array(); //hier kom ik niet uit! echo "</center>";//center niet mooi //percentages maken en site in elkaar rammen for($a=0;$a<$num_img;$a++) { $percent[$a] = ($vote[$a] / $num_rows) * 100; echo "[img]\"$images[$a]\"[/img]: "; for($q=0;$q<$percent[$a];$q++) { echo "[img]\"pixels.gif\"[/img]"; } echo " [$images[$a]: $percent[$a]% van de stemmen.]<br>"; } echo "Totaal $num_rows stemmen uitgebracht.</body></html>"; } ?> |