Toon posts:

Computer start niet door --> Moederbord+geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enorm groot probleem: morgen moet ik iemand een computer geven en hij start hem niet door.
Abit KT7-a v1.3 met bios 5s of 6s.
Athlon XP 1700
Coolermaster
IBM 40gb
2*256mb no-name pc133

Na de biosupdate gaat ie hem opstarten en zodra ik de instellingen (snelheid) verander en hem reset, start ie hem niet opnieuw op...dan slaat de HD en de monitor niet aan.

Kabels zitten volgens het boekje en ik weet het niet meer!
Ideeen?

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Snelheid instellen? Als je aan het overclocken ben, kan het zijn dat de precessor daar niet goed tegen kan. Had ik heb ik zelf ook had me duron ge-unlockt op 8.5 doet ie het en 9, 9.5 niet en op 10 weer wel.

Als je niet aan het overclocken ben, kan je proberen om je snelheid op default te laten staan, zodat het mobo zelf de snelheid insteld.

Anders heb je misschien last van een defect component in je systeem. Misschien een slecht bios flash gehad??

IIG suc6

Verwijderd

Topicstarter
Even nadenken:
De computer stelt hem auto op xp 1100...aangezien het een 1700 is, kan dat natuurlijk niet. Daar zal ik nog even naar kijken.
Ik heb al wat andere dingen nagelopen, maar volgens mij zou hij het dan helemaal niet moeten doen.
Hij start dus wel op en als ik wat verander in het bios, dan doet ie het pas. Ik ben nu aan het formatteren e.d. zonder het batterijtje van het bios. Dat doet ie dus wel

Apart he?

Daarnaast heb ik trouwens 2x updates gedaan, 5s en 6s, maar bij beide zegt hij over het laatste stukje 'no update'. Klopt dat?

• Felix08
Ik weet niet zeker, maar de meeste nieuwe mobo`s hebben tegenwoordig van die diagnostic leds, waar je aan kan zie wat er mis is. Misschien is dat nog iets om naar te kijken?

Verder lijkt het erop, omdat de cpu niet goed wordt herkend, dat er bij de cpu iets fout is (misschien beschadigt ofzo), of bij het mobo. Je kan proberen om de cpu opnieuw op het mobo te instaleren

Verder weet ik ook nix.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, aanvullend vraagje:

In het bios zie ik dattie al rond de 60 graden is! Ik heb er een coolermaster <1800mhz op gezet. Hij zit goed, (core zit in de pasta ;) maar zou het kunnen zijn dat hij ziet dattie nu al zo heet is? Een soort beveiliging dus?

• Felix08
Zou kunnen dat de cooler niet voldoende is. In de bios al 60 graden is namelijk wel veel. Mijn Duron reboote uit windows ook altijd vanzelf bij 62 graden.

Heb je de gewone stikker onder de cooler gebruikt? Anders kan je proberen om er ASII tussen te smeren, maar dat zou je dan eerst moeten kopen denk ik.
Als je echt pasta erop heb gedaan heb dan niet te veel gedaan, zodat het gaat isoleren???? Te veel pasta is namelijk slechte geleider van warmte!

Moet anders kijken naar een andere koeler. Aanrader is Spire 5e34b3-hh <-- kweet niet of de code goed is. Anders ff vragen bij de lokale comp. boer!

Verwijderd

lijkt idd wel verdacht veel op warmte ja!

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Kijk ook eens in mijn post
[topic=380035/1/25]

Ik had dit dus ook, maar is opgelost. Helaas heeft het volgende probleem zich alweer voorgedaan.

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips...het bleek uiteindelijk te gaan om de warmte: een andere cooler werkt perfect.
Toch vreemd dat ie dan wel gewoon start he?

Maar goed, probleem opgelost, nu de volgende problemen ;)
Pagina: 1