Toon posts:

Dual mobo en dual proc.

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou wil ik een nieuw mobo en proc's gaan aanschaffen. Nou zocht ik dit in de DUAL sfeer. Alleen kan ik in de bladen nou niet echt iets vinden waarvan ik zeg ja daar wordt ik goed over geinformeerd.

Aangezien hier een hoop mensen wel op de hoogte zijn van wat er goed en slecht is. Op dit moment heb ik een AMD TB 900 staan en ben daar best tevreden over. Alleen wil ik iets nieuws en dan wil ik die nieuwe ook graag in AMD uitvoering. Nou zijn er een aantal mobo's die dual ondersteunen, alleen welke is het meest betaalbare en welke processoren kan ik hier het beste opgebruiken. En eigenlijk met de optie dat ik kan upgraden van een gewone AMD TB naar een TB XP (als deze is zijn...)

Misschien dat iemand mij meer opheldering kan geven...misschien ben ik een beetje onduidelijk maar als je vragen hebt zal je je zelf wel stellen ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de grote vraag is:

waar ga je het voor gebruiken?

-is het om te patsen?
-of heb je er echt wat aan? Dus wat ga je er op doen, vertel dat eerst eens.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga DVD's rippen en het voor de rest gebruiken voor photoshop, muziek en voor de rest beetje gamen.

De machine die ik nou heb staan dat wordt een FP & FTP server.

Nee ben geen patser whehehe, meer muziek liefhebber en vrijetijds besteder.

Aan patsen heb je niets... :)

• maratropa
  • Niet online
Dat gaat ook prima met een single. Koop een athlon 2000 ofzo.

voor gamen/internetten/textverwerken heb je nix aan dual. Photoshop heeft een aantal filters die er gebruik van maken. DVD rippen weet ik niet daar zal ook wel wat software voor zijn die er gebruik van maakt, maar of je daar nou een dual voor nodig hebt?

Het grote voordeel vind ik dat als ik max en photoshop en rhino heb openstaan dat ie nog goed regeerd. Ook tijdens renderen is hij veel sneller dan een single.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou weet je wat het is? Nou rip ik een DVD in 11 uur. Met een dual doet ik 2,5 uur. Heb ik getest met een gabber van mij die dus ook een dual gekocht had. Maar hij heb geld teveel Dus er op vooruit gaan doe ik zeker, en als ik DVD's wil gaan rippen dan wil ik er zeker 5 op een dag kunnen doen, en dat is dan geen probleem.

Plus het feit dat ik nou een beetje bij wil zijn met het geen wat uit is, Nou werkt het IRL anders. Maar dat ik in ieder geval weer een tijdje mee kan gaan. Dan kan ik aan de gang blijven gaan dat is ook zo maar wat ik al zei dat ik dan een tijdje bij ben. En al dat andere nieuwe spul is toch nog onbetaalbaar.

Maar wat is eigenlijk een athlon 2000? Gewoon een 2 Ghz? Of loop ik achter kwa hardware kennis?

• maratropa
  • Niet online
al je zwaar wilt gaan rippen is het vast wel een stuk sneller. Wat voor pc heb je nu?, en wat voor heeft hij?

en 2000 xp is iets van 1600 mhz dacht ik.

specs

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 14:44 schreef sMokum het volgende:
Nou weet je wat het is? Nou rip ik een DVD in 11 uur. Met een dual doet ik 2,5 uur.
Volgens mij is dit pure onzin hoor...
Ik heb een dual setup, ook ik doe veel aan het coderen van DVD en mp3. Dit gaat 0,0% sneller op een dual bord omdat de programmatuur die je gebruikt voor het encoderen geen gebruik maakt van je tweede processor...
Kijk maar eens in zijn task manager.
Je zult zien dat het process wat aan het coderen is op 50% staat. Het proces pakt dus een hele processor voor zich allen. De andere processor doet nagenoeg niets...
Ik ken geen encoders die multi processor ondersteunen.

Het voordeel is wel dat je nog gewoon je pc kunt gebruiken terwijl je zwaar aan het coderen bent omdat je 1 processor vrij hebt. Dat is de enige reden waarom ik in dual draai...

Een dvd rippen in 2,5 is trouwens ook sci-fi tenminste als je er nog naar wilt kijken in een goede kwaliteit....

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Plus het feit dat ik nou een beetje bij wil zijn met het geen wat uit is
ik dacht dat je niet ging patsen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja je mag denken dat het niet kan, maar ik heb het met eigen ogen gezien. En de kwaliteit was om te smullen. Vandaar ook dat DVD's ga rippen want anders zou ik een single systeem aanschaffen.

Er is een versie van flaskmpeg die dual processors ondersteunt

Maar om even terug te komen op Gladiool...

Ik heb nou een Athlon TB 900 staan zelf en die gabber van mij heeft een dual Athlon TB 1.3 Ghz staan

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Euh, volgens mij bestaan er wel divx encode proggies die dual proc gebruiken hoor.

Heb er al eens één zien gebruiken bij het testen van een dual setup, dus ze bestaan...

Ik weet wel niet welke dit precies doen

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

zou ze graag willen!
wist niet dat flask dual ondersteunde!

Maareh, dat configje dat je maat gebruikt en een dvd in goede kwaliteit ript in 2,5 uur, wat voor cpu's heeft ie dan wel niet?

Verwijderd

Als je gaat rippen, zal je cpu echt de bottleneck niet zijn.
De snelheid van je HD maakt veel meer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 15:11 schreef internetinfo het volgende:

[..]

ik dacht dat je niet ging patsen ;)
Normaal gesproken reageer ik hier niet op, maar als ik wil gaan patsen... Brul ik op elk forum dat ik een huppeldepup machine heb gekocht of ga kopen. Maar vink niet nodig. Tis dat ik enige menig vraag. Anders had ik hem gewoon gekocht en het op de gok gedaan en het stil gehouden.

Maar okay... *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 15:14 schreef sMokum het volgende:

Maar om even terug te komen op Gladiool...

Ik heb nou een Athlon TB 900 staan zelf en die gabber van mij heeft een dual Athlon TB 1.3 Ghz staan
Maareh, dat configje dat je maat gebruikt en een dvd in goede kwaliteit ript in 2,5 uur, wat voor cpu's heeft ie dan wel niet?

Verwijderd

back on topic zijn de TYAN borden wel leuk voor je denk ik..

http://www.tyan.com

alleen errug duur, maar wel smullen, erg een erg hoog pats gehalte!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
ik ben wel benieuwd op wat voor kwaliteit die maat van je ript want 2,5 uur is fucking snel.
flask ondersteund wel dual maar dat het nuttig gebruikt word geloof ik niet, heb gelezen dat het ongeveer 1% sneller ging(misschien zijn er inmiddels nieuwere versies :? ) maar denk het niet.

je hebt er alleen voordeel mee met dvd's rippen/encoden als je er 2 tegelijk doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die TYAN borden zijn wel leuk idd alleen prijzig, dus dat wordt nog even wachten...

Heb jammer genoeg niet die geldboom op het balkon staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 15:21 schreef Ceaser het volgende:
ik ben wel benieuwd op wat voor kwaliteit die maat van je ript want 2,5 uur is fucking snel.
flask ondersteund wel dual maar dat het nuttig gebruikt word geloof ik niet, heb gelezen dat het ongeveer 1% sneller ging(misschien zijn er inmiddels nieuwere versies :? ) maar denk het niet.

je hebt er alleen voordeel mee met dvd's rippen/encoden als je er 2 tegelijk doet.
Hoezo 2 tegelijk? Dus dan zou ie wel opeens die 2e processor gebruiken :? :? :? :? :?

Maar ik kon het toch niet laten om het even op te zoeken...

Ik quote van de webpagina:

.Requirements

Windows 9x/Me, Windows NT4.0/2000 or Windows XP
CPU with MMX technology. Dual CPU systems supported.
For MPEG output you may need additional plugins. Although
FlasKMPEG bundles with bbMPEG encoder, other commercial
encoders are also supported.
LSX-MPEG plugin 1.0+
Panasonic Premiere plugin 2.01 or 2.1+
AVI files are supported right off the box

==================
Install version 6.0

And check out the README.HTM(L) file

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoezo 2 tegelijk? Dus dan zou ie wel opeens die 2e processor gebruiken :? :? :? :? :?
Dan zorgt het OS er voor dat de ene Flask op proc 1 gaat kauwen en de andere op proc 2.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
ik heb een dual p3 866 en met het programma mpeg2avi rip ik wel dvd's bijna "on-the-fly", een film die bv 1,5 uur duurt heb ik makkelijk in 2,5 uur gedaan. met dat proggie gebruikt hij 100% van cpu 1 en ongeveer 80% van cpu 2.
das toch wel bijna een volledige load :)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Hou bij de aanschaf van een dual plankje rekening met het feit dat je ook een raidcontrollertje en schijven moet aanschaffen. Dit scheelt erg veel in prestaties.....

(igg ript geen dvd's met z'n Tiger, maar rommelt alleen wat met digitale en analoge video om op cd-tjes te fikken)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

als smokum wil mag die mijn dual p3 700 overnemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 14 januari 2002 17:28 schreef Femme het volgende:

[..]

Dan zorgt het OS er voor dat de ene Flask op proc 1 gaat kauwen en de andere op proc 2.
Inderdaad, een OS die SMP ondersteunt verdeelt zelf wel de programma's over de beide CPU's. Hierbij moet je niet denken dat één enkele programma over 2 CPU's worden verdeeld, maar de ene programma op CPU1 en de andere op CPU2. Dat is zeker handig als je relatief veel programma's open hebt, dan kun je nog snel doorwerken en soepel switchen tussen programma's in allerlei smaken en kleuren :)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52

afterburn

No more...

Op maandag 14 januari 2002 15:06 schreef bertbal het volgende:

[..]

Volgens mij is dit pure onzin hoor...
Ik heb een dual setup, ook ik doe veel aan het coderen van DVD en mp3. Dit gaat 0,0% sneller op een dual bord omdat de programmatuur die je gebruikt voor het encoderen geen gebruik maakt van je tweede processor...
Kijk maar eens in zijn task manager.
Je zult zien dat het process wat aan het coderen is op 50% staat. Het proces pakt dus een hele processor voor zich allen. De andere processor doet nagenoeg niets...
Ik ken geen encoders die multi processor ondersteunen.

Het voordeel is wel dat je nog gewoon je pc kunt gebruiken terwijl je zwaar aan het coderen bent omdat je 1 processor vrij hebt. Dat is de enige reden waarom ik in dual draai...

Een dvd rippen in 2,5 is trouwens ook sci-fi tenminste als je er nog naar wilt kijken in een goede kwaliteit....
Twee opmerkingen.
1) als je een dual hebt, download dan voor de grap eens een op smp gecompileerde versie van bv Flask (versie 0.6)
2) als ik op mijn dual 1.2 mp rip met een smp capable flask, gaat dat gewoon realtime, varierent tussen 26 en 28 fps. Het duurt dan dus net zolang als de film duurt, en de kwaliteit staat dan dus op hoog.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Thank you afterburner! :)

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
maar waar gaat deze topic nu over juist ja wat voor een hardware ie het beste kan kopen ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
zonder dat ik hier een extra topic voor moet gaan openen

Verwijderd

koop een amd deul bord en twee amd xp 1800+
voor de amd xp moet je zelf even een brugje in kleuren zodat hij deul ondersteunt

of een pentium3 in deul formaat

persoonlijk zal ik voor de amd xp 1800+ gaan (2x)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op donderdag 23 mei 2002 21:03 schreef pouw0174 het volgende:
maar waar gaat deze topic nu over juist ja wat voor een hardware ie het beste kan kopen ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
zonder dat ik hier een extra topic voor moet gaan openen
Oude topics omhooghalen vind ik in principe prima, maar dan moet 't wel nuttig zijn. Het is een beetje loos om de topicstarter vier hele maanden nadien nog van advies te voorzien niet? Mocht je zelf wat meer willen weten dan kan ik je van harte de search aanbevelen en evt. een algemener topic een zetje geven. Bijvoorbeeld [search=dual amd], [search=760mp], [search=760mpx] en [search=dual xp] en dan zoiets (weet me deze nog zelf goed te herinneren ;) ): [topic=335333/1/50] Mocht je dan nog niet aan je trekken komen, open dan zelf een topic met jouw specifieke vraagstelling of probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.