Vreemde trilling bij 800BB 80gig WD schijf

Pagina: 1
Acties:

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hey, ik zit dus met het volgende probleem.

Mijn nieuwe schijf heb ik met behulp van twee "spacers" in een 5 1/4 inch bay ingebouwd, heb er ook tussen de schijf en de spacers zo'n rubberen dingetjes gezet (op de plaats waar de vijzen komen)om trillingen tegen te gaan.

Nu maakt de kast een irriterend TTTTTZZZZZZZZ-ttttzzzzzz lawaait zo'n onregelmatige trilling de frequentie is zo ongeveer 1 a 2 Hz. Ik ben er zeker van dat het de HD is want vroeger had ik dit niet en met power settings gespeeld om de HD af te zetten na 3 minuten.

Heeft iemand met dezelfde HD dit probleem ook ? Hij is onder garantie dus als het alleen met de mijne is stuur ik hem terug, want zo'n onregelmatige trilling heb ik niet graag. Ook vind ik dat hij veel meer trilt dan mijn 30gig 75 IBM die ook op 7200 toeren zit.

Zo hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij kan helpen

Me, myself & I

Verwijderd

Probeer es op een andere plaats of haal die ringetjes er tussen uit, je moet misschien wat experimenteren.

• Bestiole
  • Niet online
Mja ga ik nog proberen, maar hij wordt tameljk warm, daarom wil ik hem ook in die 5 1/4 zetten want op mijn andere harde schijf geplakt wordt ie erg warm.

Wat ik het vreemde vind is die onregelmatige trilling, daar ben ik toch bezorgd over.

Me, myself & I

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
misschien moet je wat van dat zachte spul onder de hd leggen.. (op de voetjes waar ie op rust.. ?) dan trilt de kast niet zo mee

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

code:
1
2
 Wat ik het vreemde vind is die onregelmatige trilling, daar ben ik 
toch bezorgd over.

Trilling is wel regelmatig, die golving in het geluid komt door de resonantie van de kast.

• Bestiole
  • Niet online
Thx Exter, inderdaad die trilling komt door de resonantie, maar het begint wel de spuitgaten uit te lopen :r

Ofwel ga ik tussen de spacers en mijn kast nog zo van die vinyl achtige dingetjes zetten , zien of dat helpt of gewoon schuim ertussen.

Hmmm , zit terwijl ik dit typ in mijn kast te frutselen en blijkbaar ontstaat de resonantie door de interactie van mijn twee HD's , ze zitten elk in zon 5 1/4 bay....

Effe zien of ik die andere HD beter kan vastzetten...

Me, myself & I

Verwijderd

Hmmmm...raar... Ik zou eens heel goed naar je kast kijken..de bays en omliggende stukken, of er niet toevallig een los stukje metaal of los schroefje ofzo in ligt.

Verder, als het echt je HD is, meteen terugbrengen.. Ik heb zelf ook zo'n BB en die wordt helemaal niet warm (36C na een uurtje defraggen, zonder koeling), en hij vibreert helemaal niet

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb een 100 Gb 7200 rpm WD, en daar zit ook een vreemde trilling van zo te voelen die frequentie in. Bij mij zit hij gewoon op de normale plek in de kast, en maakt verder geen herrie. Echt warm wordt hij ook niet, valt alles mee.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Bestiole
  • Niet online
Bedankt voor jullie hulp >:)

Ik heb de oorzaak denk ik gevonden.

Ik dacht eerst dat het de WD schijf was, want toen die uitstond was er geen lawaai meer, maar nu bleek dat mijn IBM niet helemaal vaststond en door de trillingen van de WD zijn eigen trillingen versterkte.

De IBM zit nu goed vast en de WD heb ik een plaatsje hoger gezet, er zit dus een lege bay tussen de twee.

De WD trilt nog maar er ontstaat bijna geen resonantie meer, en de trilling van de HD voelt normaal aan.

Bij de IBM voel ik nog die onregelmatige trilling :( maar heel heel licht. Ik denk wel dat ik morgen aan een backup begin daar het een 75GXP is....

Techwarrior, waar staat die BB bij jou? Want bij mij wordt hij in een gesloten kast, zonder airflow langs de HD toch erg warm. Heb het niet gemeten maar ik kon met moeite mijn hand ertegen houden... Heb er dus maar meteen een uit een server gesloopte passieve Hd voeding op gezet en een fan in mijn 5 1/4 bays.

In ieder geval thx allemaal en als er nog iets gebeurd geef ik wel een seintje

Me, myself & I

• Bestiole
  • Niet online
Hey, het geluid van de trilling is nu wel degelijk weg, maar de hd trilt nog altijd onregelgmatig.

Hebben andere dit ook met hun 75 GXP 30gig ?

Dus ipv VVVVVVVVVVVVVVVVVV doet ie VVVVVVvvvvvvvvVVVVVVVVVVVVVVVV ...

Me, myself & I

Pagina: 1