Toon posts:

Medion Tv kaart Storing met Geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met een tv-kaart.
De tv-kaart is goed geinstalleerd en functioneert prima.
MAAR, Als ik de muis beweeg hoor ik rommelend geluid.
Ook als de HD actief is hoor je dat via mijn boxen rommelen. Als ik de audio-stekker van de tv-kaart eruit haal dan is de ruis weg.

Ik heb een Medion PC-TV-Radio-Karte MD 9592
Chipset : BT 878
Medion Moederbord
On-board geluidkaart.
Medion PC PIII 500 Mhz

Heeft iemand hier ook problemen mee en weet je een oplossing, dan graag een reactie!!!!
Alvast bedankt

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 11:09

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hmmz lijkt op een probleempje met de randaarde |:(

Je hebt je pc toch wel in een geaard stopcontact zitten?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het probleem niet...
Dat is wel voor elkaar
Thanx anyway.
BTW, Als ik de Tv kaart in een andere pc doe dan heb ik het zelfde probleem.
En als ik een andere TV-kaart in de PC doe dan heb ik ook ruis.

Verwijderd

ja wat moet ik zeggen "medion"
het is geen pinnacle

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 13:38 schreef Scudo het volgende:
het is gee pinnacle
Dat wil niet zeggen dat het een brakke tv kaart is....ik heb ook zo'n Aldi ding, hij WERKT!!! De meeste zenders zelfs zeer goed....En om in te gaan op zijn probleem...ik zou eens met de audioinstellingen tweaken....ff de een wat zachter, de ander wat harder enz....KAN helpen....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die kaart heb ik ook, de Lifeview Flyvideo 98. Probleem met TV kaarten is dat ze audio naar je geluidskaart sturen, en raad eens waarvoor analoge signalen bang zijn?
idd ja, die troepgolven die de rest van je computer uitsturen...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn lenco (jawel!!) geluidskaart van de kijkshop. prima beeld maar het lijkt wel of hetb geluid van mijn fan van mijn proc. versterkt wordt en inderdaad als ik mijn muis beweeg hoor je die ook kraken. Echter, wanneer ik de computer een taak geef is het gekraak eventjes weg. Okeej tips om dit op te lossen? Comp is geaard en ik heb al gezorgt dat de tyv kaart zover mogelijk wegzit van mijn geluidskaart.

Verwijderd

/me is dan blij met zun Pinaccle :)
ook analooge geluids overdracht naar mun SBlive maar nergens last van en werkt als en tierelier

Verwijderd

Zou wel fijn zijn als iemand wat tips zou hebben.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:22

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12 12:31
Op dinsdag 15 januari 2002 10:45 schreef _JGC_ het volgende:
Die kaart heb ik ook, de Lifeview Flyvideo 98. Probleem met TV kaarten is dat ze audio naar je geluidskaart sturen, en raad eens waarvoor analoge signalen bang zijn?
die heeft hardware mpeg2 codeerfunctie ofnie? Deze kaart had ik zowat gekocht

if broken it is, fix it you should

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:44

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Op maandag 14 januari 2002 13:38 schreef Scudo het volgende:
het is geen pinnacle
Op woensdag 03 juli 2002 23:35 schreef Dannyke het volgende:
/me is dan blij met zun Pinaccle :)
ook analooge geluids overdracht naar mun SBlive maar nergens last van en werkt als en tierelier
Erg nuttige replies!!

Ik kan je in ieder geval vertellen dat het allemaal persoonlijk is en niet alle Medion tv-kaarten storen op de geluidskaart. Zowel aangesloten op mijn Live! als op mijn Mobo-Via chipset krijg ik geen storing. :) Maar Medion is en blijft wel minder dan een Pinaccle/Miro ed.

Helaas hoor ik via mijn speakers altijd de buurman over zijn zendapparatuur lullen.. :(

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 15 januari 2002 10:45 schreef _JGC_ het volgende:
dit naar de geluidskaart sturen, doe je dat met een kabeltje (out->in) of gaat dat vanzelf in je computer (dus zonder externe kabeltjes ofzo)?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

leuk, vraag ik eens wat, en meteen sterft dit topic helemaal uit :(

Verwijderd

Nou dat geluid gaat inderdaad via een kabeltje vanuit de tv kaart out naar mijn line in van min soundblster pci128 line-in . En een gekraaak dat ik daardoor heb als ik tv kijk, normaal heb ik dat niet. Zou dat mijn line -in gang zijn?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op donderdag 04 juli 2002 14:14 schreef felix_the_cat het volgende:
Nou dat geluid gaat inderdaad via een kabeltje vanuit de tv kaart out naar mijn line in van min soundblster pci128 line-in . En een gekraaak dat ik daardoor heb als ik tv kijk, normaal heb ik dat niet. Zou dat mijn line -in gang zijn?
misschien heb je het volume van de lin-in te hoog staan?

Verwijderd

Nee dat staat gewoon, asl ik mijn wave set zo set is er ook geen gekraak. Overigens ik heb net een ander programmatje gedraaid om die tv kaart te sturen. daar dus wel ok geluid, alleen echt bagger beeld. Dus op zoek naar een fijn ander progje. tips?

Verwijderd

Had hetzelfde probleem.
Eerste wat ik geprobeerd heb was Chris 3.2 te instaleren http://www.chris-tv.com/ , draaien en ja, Direct x 9b heeft een error mbt TV tuners, hiervoor bestaat een patch bij ome Bill http://www.microsoft.com/...310675B02B&displaylang=en , geinstaleerd en Chris TV werkt en ook doet de bijgeleverde software eindelijk wat ie moet doen, beeld en geluid.

Ook D-scaler werkt nu met de Philips chip http://prdownloads.source...e/DScaler418.exe?download
Selecteer hiervoor of avermedia, of de Medion TV tuner kaart (de 2XXX serie staat er niet bij kies de 7000 serie)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat na meer dan een jaar het probleem wel is opgelost. :)

Wel even opletten graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2003 09:16 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1