Toon posts:

Van home-video naar Mpeg? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen vertellen welke hardware en software ik nodig heb om een home-video opgenomen met een gewone camera (geen digitale) om te zetten naar Mpeg.

Software hoorde ik iets van: Virtual Dub?
Hardware: Video kaart? Welk? Wat voor aansluiting?

Alvast bedankt,

Vibez

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Geen VirtualDub deze ondersteund geen MPEG.

Het beste koop je een DC10+ met bijbehorende software. Kan je dus beelden binnenhalen, monteren, en dan gelijk MPEG bestand van schrijven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Virtualdub ondersteund dus WEL mpeg.

Een kaart als de DC-10 is wel de mooiste oplossing, maar ook de duurste. Gewoon een simpel TV kaartje kan ook en is stukken goedkoper.

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
alles kan, als het AVI kan produceren is het ook goed. een van de beste MPEG encoders blijft toch wel tsunami....

ik zweer er in ieder geval bij voor MPEG-1 en 2.

grz e

Verwijderd

Topicstarter
Wat kost zo'n DC10 met software?

• phoxetis
ergens rond de f.500

ik heb er evt. nog 1 reserve als je interesse hebt.... het is alleen een video-board. het geluid loopt via je soundcard. een beetje redelijke soundcard is dus wel fijn :)

grz e

Verwijderd

Topicstarter
En als ik zo'n "simpel tv-kaartje" neem, wat zijn daar de voor-/ nadelen van.

(Ps: bedankt trouwens voor de snelle reacties :) )

• phoxetis
(damnit, moet het nu voor de tweede keer typen :(
ik zit me hier enorm te vervelen, vandaar die snelle reactie :)

okee uhm ik wou dus zeggen: kijk uit wat je koopt. een videomontage kaart kun je geen TV-programma's mee ontvangen, maar zijn wel erg goed in het opslaan van hoge kwaliteit videobeelden.
een tv-kaart kan ook wel het een en ander vastleggen, maar dat is meestal meer een extra'tje dan een primair doel voor zo'n ding.

kijk voor de lol eens wat de resolutie is die het ding haalt, en hoeveel MB per seconde een kaart kan schrijven.

de dc10 haalt bijvoorbeeld het maximaal haalbare: 2 velden van 768x288 (is dus 768x576) en kan tot ongeveer 5 MB/sec. dat is gecomprimeerd, maar levert bij 5MB/sec nog wel een uitstekend beeld op (begint op broadcast te lijken)

grz e

Verwijderd

dom vraagje natuurlijk..:
maar als je nou een videorecorder (als tuner) aan je video editing kaartje hangt, kun je dan wel gewoon tv kijken op je pc (bediening via video natuurlijk) en opnemen (op hdd) :?

• phoxetis
jupz... kun je inderdaad de LINE-ingang ook voor gebruiken
best leuk hoor, TMF in een hoekje van het scherm :)

maar vergeet niet dat een montagekaart -EIGENLIJK- daar niet voor bedoeld is. de meeste kunnen het wel hoor :)

grz e

• phoxetis
en als je 't echt wilt zien of weten moet je gewoon voor de gein eens langskomen in schiedam :)

Verwijderd

maar als je dus van een tv-uitzending een avi ofzo wilt maken krijg je zo de beste kwaliteit?

• phoxetis
ja een montagekaart is fantastisch om tv-uitzendingen op te nemen. het kost je wel wat ruimte maar je kunt het achteraf natuurlijk naar een goeie kwaliteit videoCD of MPEG omcoderen.

grz e
Pagina: 1