Ervaring met PCChips M841LR

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Las dat er iemand op zoek was naar bovenstaand bordje vorige maand. Ikzelf ga deze of volgende week zo een aanschaffen. Zijn er al mensen met ervaring met dit type bord?

Hij is te koop bij Aaarde Computers.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Niet met dit bord, wel met de fabrikant. Je moet er rekening mee houden dat je geen al te hoge prestaties moet verwachten, en dat de support (bios updates ed) niet of heel traag komen.
Verder zijn ze wel goede waar voor de lage prijs die je ervoor betaalt :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• BadVibes
Precies waar ik naar op zoek ben. Een aardig systeempje voor wat huishoudelijke taken en af en toe wat 3D werk. Er wordt niet mee geclocked. Werkt hij eenmaal goed, dan zal ik 'm ook niet updaten/graden ofzo, daar is 'ie niet geschikt voor. Prijs is hier van belang.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Ik net zo. Geen ervaring met bord maar wel met fabrikant.

Prima dingen, alleen erg veel ondersteuning en OC mogelijkheden zijn er niet.

Catch a smile out there!

Verwijderd

vind hem toch duur als je echt iets goedkoops-compleets wilt, je had uiteraard gezien dat de prijzen ex BTW zijn op de site (99 --> 119 euro is ca 262 piek). Hij is bij dat bedrijf wel op zich goedkoop

Wil je een iets eenvoudiger type voor minder geld als dat echt de wens is:
Pcchips 133 MHz met aansliuting voor surround speakers
2-32 mb riva tnt 2 video + 3d sound
+ 56k6 voice modem en lan
€ 90,- bij www.infobusiness.nl (daar is die van jou weer duurder. Scheelt weer 30 Euros. Maak nog wel een vergelijk voor de verzendkosten en zo.

Of bij de Aarde voor ca € 72.= (ca 160 piek) http://www.aaarde.nl/catalog/product_info.php?cPath=31_17&products_id=1340&
sound en lan zit erop, geschikt voor DDR RAM, nog een videokaart erbij, die Aarde vanaf € 70.= verkoopt (incl BTW....). Nu denk je idd niet aan upgraden, maar later?
dan wordt het ca 72+70=140€ ook een optie?

• BadVibes
Bedankt voor het opsommen van alternatieven, Andre.

Ik denk toch dat ik blijf bij mijn pcchips bordje omdat:
-het een microAtx bordje is en ik geen grote kast wil naast de 19" iiyama ;),
-het pcchips bordje toch wel erg snel blijkt te zijn (betrekkelijk),
-en je toch ook een Athlon XP 1900+ kan plaatsen mocht ik over een jaartje willen upgraden.

Nogmaals, dit bordje is bedoelt voor tussendoor (volgend jaar koop is wel weer een 'echt' systeem) en niet om zwaar mee te kunnen gamen.
Ik was mij bewust van de excl. prijzen, ik koop het via mijn eigen zaak (scheelt weer 19% :Y)).

Verwijderd

De M841LR ken ik niet, ik heb wel ervaring met de M748LMRT.
Op zich een stabiel bord maar de LAN controller die erop zit veroorzaakt heel veel collisions. Verschillende drivers geprobeerd, diverse O/S-en gedraaid, probleem blijft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb 2 systemen gebouwd met z'n voorganger, de M810LMR, met SiS730 ipv 740 chip(set). Prima plankje, prestaties niet zo goed als in m'n K7S5A, maar met een D700 ruimschoots geschikt voor alle 'normale' taken.

Denk dat de M841LMR een stuk sneller zal zijn- de SiS740 heeft de mem ctrl van de SiS735, die de op een na snelste is die momenteel voor SoA verkrijgbaar is.

XP installeerde iig probleemloos zonder externe drivers bij de M810LMR- perfect voor de luie zielen onder ons ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1