Toon posts:

Potmeter vervangen Thrustmaster stuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stuurtje die nu al ongeveer een jaartje oud is en intensief gebruikt is geeft nu af en toe een beetje kuren, hij verspringt soms van het midden helemaal naar rechts toe. Iemand gaf mij toen het advies om de potmetertjes te vervangen, nu kan ik wel redelijk overweg met soldeerbout enzo maar ik wilde toch even weten of iemand misschien tips heeft en of het zoiezo wel aan de potmeters ligt.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Ik heb al 2 keer de potmeters vervangen nadat ik dezelfde verschijnselen had als jij nu hebt.
Dit helpt inderdaad, helaas gaan de nieuwe na een tijdje ook weer kapot :( Maar dat lijkt me logisch...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
Als de potmeter altijd op een vaste waarde staat :). Kun je er een weerstand tussen doen *D.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Op maandag 14 januari 2002 17:51 schreef Termin8or het volgende:
Als de potmeter altijd op een vaste waarde staat :). Kun je er een weerstand tussen doen *D.
Ja grapjurk en wat was nou het speciale aan een potentie meter ?? >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 16:17 schreef Zeezicht het volgende:
Ik heb al 2 keer de potmeters vervangen nadat ik dezelfde verschijnselen had als jij nu hebt.
Dit helpt inderdaad, helaas gaan de nieuwe na een tijdje ook weer kapot :( Maar dat lijkt me logisch...
ok, dan zal ik morgen ffies gaan knutselen :)
Als de potmeter altijd op een vaste waarde staat . Kun je er een weerstand tussen doen .
gnagna, potmeter is verbonden met stuur, stuur naar links >minder weerstand, stuur naar rechts>meer weerstand. comprende? :P

Verwijderd

Topicstarter
morgen werdt overmorgen :P
potmetertje niet vervangen, zat iets te vast om makkelijk te kunnen vervangen. Wel ingesprayd met contact 50 spray. Stuurtje reageerd weer zoals het hoort :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op vrijdag 18 januari 2002 09:37 schreef pr0f het volgende:
potmetertje niet vervangen, zat iets te vast om makkelijk te kunnen vervangen. Wel ingesprayd met contact 50 spray. Stuurtje reageerd weer zoals het hoort :)
Da's op zich een goede tijdelijke oplossing.. Waarschijnlijk heb je er over een tijdje weer last van (kun je weer contactspray gebruiken), en op een gegeven moment zul je hem wel moeten vervangen.. (de koolstofbanen zijn dan tever ingesleten!)

Maargoed, 't is nu weer (tijdelijk) goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 09:48 schreef Twynn het volgende:

[..]

Da's op zich een goede tijdelijke oplossing.. Waarschijnlijk heb je er over een tijdje weer last van (kun je weer contactspray gebruiken), en op een gegeven moment zul je hem wel moeten vervangen.. (de koolstofbanen zijn dan tever ingesleten!)

Maargoed, 't is nu weer (tijdelijk) goed :)
jep, maar zodra het geld er is koop ik een nieuw stuurtje, ik zit nu met een ander stuurtje wat me geld kost(rijles).

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb laatst ook de potmeter van me thrustmaster formula t2 vervangen. hij doet het nu beter dan toen ik hem kocht :)

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op vrijdag 18 januari 2002 14:44 schreef Clithopias het volgende:
ik heb laatst ook de potmeter van me thrustmaster formula t2 vervangen. hij doet het nu beter dan toen ik hem kocht :)
wat voor pometer heb je erin gedrukt dan? Origineel was een 200k-250k potmeter geloof ik. Het is trouwens wel een gepruts om er een andere in te krijgen zeg.

Ik heb er een aantal verschillende in gehad, maar heb nog steeds een lichte verspringing soms.
Pagina: 1