Toon posts:

Asus A7V266-E Temp sensor instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moederbord zit een jumper die (volgens mij) de instellingen voor de temp sensor verzorgd. Hij heet jtemp ofzo... De instellingen zijn:

[1-2] Athlon/Duron
[2-3] Reserved (for reserved processors)

Ik heb een Athlon XP en heb het idee dat mijn temp verkeerd wordt afgelezen, aangezien deze 70C is :( .
een XP heeft een interne sensor....

Denken jullie dat het kwaad kan als ik de jumper eens op [2-3] (reserved) zet? Of bedoelen ze met "reserved" : NIET AANKOMEN! :?

uit sommige topics blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem, dus laten we het proberen op te lossen! *D

:Z

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 12:43 schreef Tijz het volgende:
Ik heb een Athlon XP en heb het idee dat mijn temp verkeerd wordt afgelezen, aangezien deze 70C is :( .
een XP heeft een interne sensor....
Goed nieuws: het kan GEEN kwaad.
Slecht nieuws: het zal NIET werken.

De A7V266-E maakt GEEN gebruik van de interne diode. ASUS blijft hier verschrikkelijk vaag over, maar ga er maar vanuit dat 'Reserved' is wat de naam zegt: gereserveerd voor toekomstig gebruik. :(

Verder:

- Wat zijn je temps met GEOPENDE kast?
- Welk type koeler gebruik je?
- Koelpasta?
- Overgeklokt?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 14:51 schreef Mace33 het volgende:

Verder:

- Wat zijn je temps met GEOPENDE kast?
- Welk type koeler gebruik je?
- Koelpasta?
- Overgeklokt?
Ik gebruik momenteel een Spire cooler die mij verkocht is
als zijnde bedoeld voor een Athlon XP 1800+ (zo staat hij ook bij DES in de prijslijst) maar als ik het modelnummer opzoek op de site van spire dan vindt ik dat hij bestemd is voor max. XP 1700+ ! :(

Ik heb er nu de bijgeleverde koelpasta tussengedaan en hij wordt nu idle 63 stressed 67 graden, nog steeds te warm dus.

Ik heb mijn XP 1800+ niet oc-ed.

Zou het kunnen dat die setting (reserved) ooit nog wel gebruikt gaat worden (door middel van een bios update ofzo?)

:z

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 14:59 schreef Tijz het volgende:

[..]

Ik gebruik momenteel een Spire cooler die mij verkocht is
als zijnde bedoeld voor een Athlon XP 1800+ (zo staat hij ook bij DES in de prijslijst) maar als ik het modelnummer opzoek op de site van spire dan vindt ik dat hij bestemd is voor max. XP 1700+ ! :(
Heb je een BigRock of een BigRockII? (www.spire.nl)
Ik heb er nu de bijgeleverde koelpasta tussengedaan en hij wordt nu idle 63 stressed 67 graden, nog steeds te warm dus.
Misschien een open deur voor je, maar heb je de sticker volledig verwijderd die standaard op de heatsink zit?
Ik heb mijn XP 1800+ niet oc-ed.
Dan is 63 graden idle echt veel te warm.
Zou het kunnen dat die setting (reserved) ooit nog wel gebruikt gaat worden (door middel van een bios update ofzo?)
Heb ik in het begin ook gehoopt. Reken er maar niet op. Het zal een HARDWARE probleem zijn. Dat valt dus nooit met een BIOS-upgrade op te lossen, alleen met een mb-revisie. Maar ik heb op tweakers.net gelezen dat je je EIGEN A7V266-E diode reader kan maken!!! Persoonlijk vind ik het de moeite niet waard, hoewel het simpel soldeerwerk schijnt te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 15:28 schreef Mace33 het volgende:

Heb je een BigRock of een BigRockII?
ik heb een 5E34B3-H
Misschien een open deur voor je, maar heb je de sticker volledig verwijderd die standaard op de heatsink zit?
die heb ik uiteraard met wasbenzine geheel weggeschrobd, ook van de processor.
;( ja dat weet ik :(
Heb ik in het begin ook gehoopt. Reken er maar niet op. Het zal een HARDWARE probleem zijn. Dat valt dus nooit met een BIOS-upgrade op te lossen, alleen met een mb-revisie. Maar ik heb op tweakers.net gelezen dat je je EIGEN A7V266-E diode reader kan maken!!! Persoonlijk vind ik het de moeite niet waard, hoewel het simpel soldeerwerk schijnt te zijn.
Jammer is dat... Waar heb je dat van die diode gelezen?

Bedankt voor de reacties

:z

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 09:04

westergas

rikkie_pc

Ik had/heb hetzelfde probleem met die spire cooler. Ook 60 graden idle. Ik heb nu 2 case fannetjes geplaatst en nu is ie idle 50 graden. Nah da's toch mooi 10 graden eraf. Maar nog niet genoeg natuurlijk want hij loopt nog op de standaard snelheid.
Ik ga morgen een 3e case fan plaatsen (in het dak) die koude lucht in de kast blaast. Die andere 2 zuigen af.
Ook ga ik op zoek naar een betere koeler, in ieder geval met koperen heatsink en artic silver III (als dat al te koop is)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 15:28 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Heb je een BigRock of een BigRockII? (www.spire.nl)
[..]

[..]

[..]

eehm...sorry hoor, maar even flink offtopic...

Jij hebt een 1500+ (1333mhz) op 1900+ lopen met alleen maar een zalman koeler???? Daar geloof ik echt geen snars van!!!!!

edit:
SORRY SORRY SORRY LEESFOUT!!! Excuses, mijn fout...ik had die + niet gezien en ben gelijk gaan schrijven!! Mooie overclock!!!

Verwijderd

keb een 1800+ met smartkoeler.. werd idle 56 full 64
na verwijderen van veel koelprut 43/53 enne met cpukewl draaien 20/53 :P cpucool doet wonderen voor je idle temp... give it a try

Verwijderd

Sorry dat ik zo laat reageer! Ben nu pas thuis van het werk. :)
Op maandag 14 januari 2002 15:41 schreef Tijz het volgende:
ik heb een 5E34B3-H
Dus geen BigRock I en ook geen BigRock II. :) Hm... ik krijg de indruk dat deze koeler inderdaad veeeeel te licht is voor jouw systeem! Ik had zelf een SuperRock (5T208B1H3T). Als je kijkt naar de thermische weerstand, zie je dat de SuperRock met 0,49 C/W betere specs heeft dan de CopperBase met 0,64 C/W (hoe lager, hoe beter). Hij hield mijn zwaar overgeklokte 1500+ op 45 graden idle en 53 stressed. Ik zou ZEKER bij DES aankaarten dat ze je verkeerd voorgelicht hebben! Wat mij betreft zijn ze verplicht deze koeler terug te nemen en je je geld terug te geven, danwel een koeler die WEL officieel jouw processor ondersteunt. Je mag zelfs mijn SuperRock eens proberen, als je enigszins in de buurt woont... :)
die heb ik uiteraard met wasbenzine geheel weggeschrobd, ook van de processor.
Schrobben is natuurlijk okee, zolang je het oppervlak van de heatsink (en in jouw geval dus van ook de core...) maar niet beschadigt.
ja dat weet ik :(
Het goede nieuws is echter, dat je je processor niet aan het beschadigen bent. Hij kan makkelijk veel hogere temperaturen hebben. Alleen is het op de lange duur wel zo dat de levensduur wordt verkort door extreem hoge temperaturen. Maar jouw temperaturen zijn dus niet extreem en binnenkort komt er een oplossing voor je probleem. Dus no worries. :)
Jammer is dat... Waar heb je dat van die diode gelezen?
Ergens op tweakers.net! Ben nog aan het zoeken... :)
Bedankt voor de reacties
You're welcome. ;)

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 18:23 schreef igor het volgende:

edit:
SORRY SORRY SORRY LEESFOUT!!! Excuses, mijn fout...ik had die + niet gezien en ben gelijk gaan schrijven!! Mooie overclock!!!
No problem & Tnx :)
Pagina: 1