Toon posts:

Remote registry van uit linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op het werk een testbak met linux neerploffen
die remote registry's van NT server moet uitlezen en wijzigen.

Nu wil het geval dat ik niet goed weet wat daarvan de mogelijkheden zijn,

dus vanuit linux NT beheren en ook dusdanige wijzigingen aanbrengen, het moet ook op W2000 werken...

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

* Roel gelooft dat je zoiets met perl kunt doen

maar wie/wat/waneer/hoe/waardoor/en of weet ik niet precies

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet voorstellen dat hier geen goeroes zijn die niet weten doe ze een windows pc moeten benaderen over het netwerk,,,, misschien help dit KICK

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Probleem is denk ik dat veel van de 'goeroes' hier niet uitermate geinteresseerd zijn in de Windows-registry.

Maar kan me natuurlijk vergissen :o

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Op maandag 14 januari 2002 18:39 schreef Wilke het volgende:
Probleem is denk ik dat veel van de 'goeroes' hier niet uitermate geinteresseerd zijn in de Windows-registry.

Maar kan me natuurlijk vergissen :o
Denk dat dat het wel is....

met papier mache kun je alles maken!!

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Misschien met vnc?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
ik denk als het een linux bak is met een X server dat VNC of zoiets dergelijks een goede oplossing is...
Als je het wil automatiseren zul je toch echt in de richting van scripts moeten gaan denken.

Rookworst zonder R is ook worst.

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 13:16

Red Sonja

Linux: power to de wortel

K ben vergeten wie t noemde maar er zijn modules in Perl om je registry te wijzigen. Aangezien Perl er ook voor de win is zou je n script kunnen schrijven waardoor je op afstand je registry kan wijzigen. *D

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

'apt-get install libconfig-ini-perl'. Of even de config-ini-module downloaden van CPAN. Als het goed is kan die ook windows-registry-style bestanden aan, alleen moet je zorgen dat hij wel ergens een dump van je registry heeft (hij kan het denk ik niet direct via een netwerkverbinding uitlezen, hij wil een bestand hebben).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1