Toon posts:

Uhhm nog een vraagje! (pingen en tracen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net dus dat FTP probje......dat is opgelost door een paar settings in het FTP progje...

Maar uhhm ik kan niet vn de clients pingen naar hostnames en ook niet naar IP's......het vreemde is als ik naar een hostname ping krijg ik wel het ip te zien dus de DNS bereikt hij neem ik aan wel. Maar hij geeft wel 4 time outs....hetzelfde geld voor een trace die gelijk bij de 2e al vast loopt.

Intern kan uiteraard wel pingen....pagina's opvragen lukt dus ook via de proxy.....maar weet iemand wat het probleem kan zijn.....en anders weet iemand als je een trace en ping uitvoert over welke poort dit gaat?

Verwijderd

ping = ICMP. Waarsch. moet je die mappen oid.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Als je alleen een internet verbinding via een http proxy hebt kun je nooit naar "buiten" pingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 12:43 schreef TAMW het volgende:
Als je alleen een internet verbinding via een http proxy hebt kun je nooit naar "buiten" pingen :)
Ok maar uhhmm.......hij loopt idd via proxy...
Maar is dit mogelijk om dat wel te routeren? En heeft iemand een idee of een richting waar ik dit moet zoeken?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 13:37 schreef Helicon het volgende:

[..]

Ok maar uhhmm.......hij loopt idd via proxy...
Maar is dit mogelijk om dat wel te routeren? En heeft iemand een idee of een richting waar ik dit moet zoeken?
als je niet mag pingen/tracen houd het gewoon op...

Verwijderd

in geval van ms proxy server, moet je de proxy client installeren, dan kun je wel pingen en tracerouten (tenzij ze het geblokkeerd hebben natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 15:05 schreef betweter het volgende:
als je niet mag pingen/tracen houd het gewoon op...
Maar het mag wel.....het kan gewoon niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 15:07 schreef awesdorp het volgende:
in geval van ms proxy server, moet je de proxy client installeren, dan kun je wel pingen en tracerouten (tenzij ze het geblokkeerd hebben natuurlijk)
Uhhm hoe zie ik dat het om ms proxy server gaat??
En waarop en wat is proxy client precies?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 15:43 schreef Helicon het volgende:

[..]

met mogen bedoel ik de instellingen van de proxy (of router). het mag dan wel van je baas oid maar als op de router/proxy staat om al het icmp verkeer te droppen dan mag het toch niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 16:00 schreef betweter het volgende:

[..]

met mogen bedoel ik de instellingen van de proxy (of router). het mag dan wel van je baas oid maar als op de router/proxy staat om al het icmp verkeer te droppen dan mag het toch niet :)
Uhhm ja dat bedoelde ik ook eiks wel.....de proxy zou het wel toe moeten laten.....maar ja het is windoos!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op maandag 14 januari 2002 15:43 schreef Helicon het volgende:

[..]

Gewoon even Nijmegen bellen ;)

Geen beurs, geen tempo

• TAMW
Op maandag 14 januari 2002 15:07 schreef awesdorp het volgende:
Fout :P Je kan wel tracerouten maar niet pingen met de WSP client van MS :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

fout, je kan WEL pingen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• TAMW
Je kan echt niet pingen met een wsp client |:(

zie hier: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/itsolutions/network/evaluate/technol/proxy.asp

Putting It All Together
Microsoft Proxy Server contains a suite of services comprised of a Web, Socks and a WinSock proxy service (WSP). By themselves, no component does everything. However, they work together to support almost all Internet applications.

When a client is configured to use the entire proxy server, the Web browser makes use of the Web Proxy service and all WinSock applications of the WinSock Proxy service. When combined, generally all Internet services are covered. However, do not be fooled into thinking that all services are completely covered. For example, the Ping utility uses ICMP rather than TCP or UDP to send data. This means that the Ping utility does not work. Ping, as a utility, acts more as an exception than a rule. An application generally does not function on ICMP.
Pagina: 1