P2B-F Doet noppes

Pagina: 1
Acties:

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Ik kwam gister thuis en ik zag dat een kennis van me een kast had achtergelaten en me ma zei dat ik em mocht hebben. Dus toen ik van morgen dat ding wou aanzetten deed hij niets, ik de kast open gemaakt alles nagekeken en de koeling van de PII 266 die erop zat bleek niet goed te zitten en ik dus die proc eruit gehaald en de koeling goed gedaan en em weer in de pc gezet. Ik zet die pc aan en voeding en de koeling gaan aan en op het scherm gaat het een en ander knipperen, maar voor de rest noppes. Ik weet niet waar het aan kan liggen (gokje? Aan het scherm? is nogal oud).

Kast bevat de volgende onderdelen:
- 300 Watt voeding
- P2B-F mobo
- AGP 2x video kaart
- PII 266 MMX 512kb Cache
- Soundblaster Soundcard (welke weet ik niet, vermoed SB16)
(Aangesloten op SB-Link)
- 3Com NIC (met WOL aangesloten)
- 56k6 modem
- 64 MB PC 100 (CAS 3-2-2)NON-ECC
- Philips 40x cdrom
- verwisselbare HD (HD = Quantum Fireball CR)

Ik weet niet wat ik er aan kan doen. Ik ga zo die HD gewoon in de kast monteren (rechtstreeks op IDE 0 als Master), BIOS resetten, Jumpers nog een keer nakijken.
Als ik em aan de praat krijg dan gaat ie als server draaien, met een SCSI kaart erin (Zit er momenteel [b]niet[/b] in)

EN ja ik heb de search gebruikt *D

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Alles d'r uittrekken wat niet nodig is.
Dan booten en kijken of je een error code krijgt (sound).

Kijk ook es of je cpu niet brak is, en d'r goed inzit.
Bel je kennis eens op, en vraag of hij weet wat er mee gebeurt is.

And The Only One

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

je moet zeker weten dat je die jumpertjes voor FSB en multiplier goed hebt, want daar had ik laatst ook last van. Het is een hele toer om dat goed te krijgen, maar je kunt het beste fftjes de manual van de asus-site afhalen en aan de hand daarvan moet je die jumpers goed zetten.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.