Toon posts:

[php] Stukje uit string halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik zit me het volgende af te vragen:
met een fopen() open ik een hele htmlpagina van een remote server. Nu wil ik maar een klein stukje uit deze string hebben.. Hoe doe ik dat het makkelijkste?
En nog iets: die fopen() is een file.php?bericht=$msg zegmaar.. Nu kan er in $msg dingen voorkomen als bv spaties met als gevolg dat de fopen() niet correct werkt.. Welke filters moet k hiervoor allemaal toepassen om deze tekens net als IE om te zetten naar bv spatie naar %20 (oftewel welke zijn er nog meer?)

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 12:19 schreef WebMasterMike het volgende:
Hey!
Ik zit me het volgende af te vragen:
met een fopen() open ik een hele htmlpagina van een remote server. Nu wil ik maar een klein stukje uit deze string hebben.. Hoe doe ik dat het makkelijkste?
Dat ligt er aan wat je hebben wilt. Staat het bijvoorbeeld tussen bepaalde tags?
En nog iets: die fopen() is een file.php?bericht=$msg zegmaar.. Nu kan er in $msg dingen voorkomen als bv spaties met als gevolg dat de fopen() niet correct werkt.. Welke filters moet k hiervoor allemaal toepassen om deze tekens net als IE om te zetten naar bv spatie naar %20 (oftewel welke zijn er nog meer?)
urlencode()

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 12:23 schreef fladder het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wat je hebben wilt. Staat het bijvoorbeeld tussen bepaalde tags?
Graag eerst gewoon een globale uitleg ;)

Verwijderd

Dat is nogal triviaal en je hebt er ook geen *** aan. Globale uitleg van iets zoeken kan iedere boerenhenk verzinnen.

1. Bepaalde de voorwaarden waaraan de substring altijd voldoet.
2. Verzin een methode om met behulp van deze voorwaarden de substring te verkrijgen die je hebben wilt.

Globaal genoeg?

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Op maandag 14 januari 2002 12:32 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

SOON: KINQ.COM
ben je DMOZ een beetje aan het mirroren? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 12:44 schreef BurningSheep het volgende:

[..]

ben je DMOZ een beetje aan het mirroren? >:)
hehe, hij's wel mooi hè?! B-)
Pagina: 1