Toon posts:

Unreal Tournament bandbreedte server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een server starten met UT, maar vraag me af of xs4all basic wel voldoende is hiervoor. Mijn ping lijkt me ok. Die is altijd rond de 28ms...
Alleen voorlopig is de bandbreedte 64Kbit, straks 128.. Zou het al kunnen, en zo ja, voor hoeveel personen tegelijk???

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 12:18 schreef sbronsge het volgende:
Binnenkort wil ik een server starten met UT, maar vraag me af of xs4all basic wel voldoende is hiervoor. Mijn ping lijkt me ok. Die is altijd rond de 28ms...
Alleen voorlopig is de bandbreedte 64Kbit, straks 128.. Zou het al kunnen, en zo ja, voor hoeveel personen tegelijk???
Een paar kb per persoon upload heb je toch wel nodig.
dus ik denk dat je geluk mag hebben als je 4 mensen kunt hosten.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Afgezien van het geheugen dat je nodig hebt om een vlotte server te hosten moet je gaan rekenen met de netspeed.. Je vindt daarover genoeg op internet, zoeken op Google levert onder andere dit op:

http://unreal.epicgames.com/utServers.htm

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Met 64kb mag je hopen dat je 2 spelers van buitenaf goed kan serven. Met 128kb misschien 4.

Je moet dan wel even in de .ini de maximale bandbreedte per gebruiker aanpassen naar 4000 bytes ongeveer.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist Cistron Maxx ADSL aangevraagd...64k/s upload :P

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 14 januari 2002 13:34 schreef Maiar het volgende:
Ik heb zojuist Cistron Maxx ADSL aangevraagd...64k/s upload :P
512 kbit dus.. hierboven hebben ze het namelijk over 64 kbit/sec.. is net een factor 8 verschil.. :)

• Agent-X
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 13:38 schreef TripleM het volgende:

[..]

512 kbit dus.. hierboven hebben ze het namelijk over 64 kbit/sec.. is net een factor 8 verschil.. :)
Wist ik..ik denk ik zet het wat praktiser neer ;)
Ter bevesteging, je moet idd ongeveer 4 k/s rekenen per speler van buitenaf

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
met me upc 16k upstream lukt het nauwelijks een server met 3 bezoekers te hosten, dus met je asdl zal het nog moeilijker gaan neem ik aan.

• Agent-X
  • Niet online
Met mn Chello (16 k/s) kon ik makkelijk 3 spelers van buiten en vaak ook wel 4 spelers toe laten.
Aangezien deze upload dadelijk 4x sneller is en direct bij de provider ga ik er van uit dat een server met laten we zeggen 12 spelers geen problemen zal opleveren :7
Pagina: 1