[linux] mail

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik wil graag een eigendomein naam hebben met daarbij een aantal maildressen. Tijdens het zoeken kwam ik op deze aanbeiding:

Tijdelijk bieden we het Presence pakket (www.jouwnaam.nl wordt doorverwezen naar je bestaande homepage en alle mail voor @jouwnaam.nl wordt doorgestuurd naar je huidige emailadres)

Is het mogelijk dat ik de mailtje laat doorsturen naar een pop3account van mij, en dat ik in linux die mail binnenhaal (op pop3, isp heet poort 25 dicht getimmerd :( ). En dat mijn linux bak de mailtjes filterd zodat ik op een andere bak alleen de mailtjes van bv Haranaka@jouwnaam.nl kan ophalen en dat mijn broer ook een zijn eigen mail bij mij op kan halen?

...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Uhh, volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar.

Mail wordt verstuurd via het SMTP protocol, daemons die via het SMTP protocol werken zijn o.a. sendmail en postfix.
POP3 is het protocol wat de mail van de emailserver naar de client sluist. POP3 kan zelf geen mail ontvangen, of doorsturen naar andere mail servers.

Je hebt dus een SMTP server nodig die al die email kan ontvangen. Maar kun je niet gewoon al die mail naar het mail adres van je ISP sturen?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Maar kun je niet gewoon al die mail naar het mail adres van je ISP sturen?
Is het mogelijk dat ik de mailtje laat doorsturen naar een pop3account van mij, en dat ik in linux die mail binnenhaal (op pop3, isp heet poort 25 dicht getimmerd :( ).
?!? !!

Hier zijn wel tools voor, volgens mij moet je gewoon fetchmail gebruiken en vervolgens je sendmail goed instellen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Waarom moeilijk doen als je voor een paar euro meer waarschijnlijk gewoon een domein kunt kopen met een (semi-)onbeperkt aantal pop3-boxen, die je zelf kunt beheren? Forwarden van mail kan dan ook (per adres naar een ander adres).

Zijn bedrijven zat die dat bieden, bv. bij protagonist.nl heb ik zelf net zoiets en dat doet het best.

Weet niet wat deze aanbieding je kost, maar gezien de vaste kosten van een domeinnaam zou ik het dan meteen goed doen als je er een koopt.

Just my 2 euro-cents :)

• Haranaka
Maar het kan dus wel?
Onder linux mijn mail binnen halen (pop3) en dan met sendmail de boel weer verspreiden ondanks dat poort 25 dicht zit?
En de mailtjes die worden verstuurt naar verschillende namen die dus eerst zijn geforward naar 1 mail adres om die te scheiden van elkaar en te versturen naar verschillende mensen?

...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op maandag 14 januari 2002 16:50 schreef Haranaka het volgende:
Maar het kan dus wel?
Onder linux mijn mail binnen halen (pop3) en dan met sendmail de boel weer verspreiden ondanks dat poort 25 dicht zit?
Nee.

1. Mail komt altijd binnen op poort 25 (SMTP protocol)
2. Pop3 kan geen mail vasthouden/doorsturen.

• Haranaka
dat mail altijd binnen komt op poort 25 weet ik, en die zit dicht :( Maar ik wil geen mail binnen halen van @mijnip ofzo, gewoon van een pop3 account...
Maar hier wordt alle mail doorgestuurd naar een bestaand email adres. Ik maak een pop3 mail adres aan bij gmx ofzo laat daar de mail naarte sturen. In linux haal ik de mail binnen van dat pop adres van mijn net aangemaakte account van gmx. Ik maak in linux een pop3 server ofzo en laat linux de boel sorteren op een of andere manier (senmail( :? ). Dan haal met mijn eigen workstation de mail binnen van mijnnaam@mijnnaam.nl en bv mijn broer haalt zijn mail binnen van broer@mijnnaam.nl

omdat ik het kennerlijk niet goed uitleg zal ik het proberen schematisch weer te geven:
Afbeeldingslocatie: http://129.125.103.216/plaatje.JPG

...

• Haranaka
^^^^

...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op maandag 14 januari 2002 16:50 schreef Haranaka het volgende:
Maar het kan dus wel?
En de mailtjes die worden verstuurt naar verschillende namen die dus eerst zijn geforward naar 1 mail adres om die te scheiden van elkaar en te versturen naar verschillende mensen?
Ja kan. Zie: http://www.tuxedo.org/~esr/fetchmail/
Delivery via SMTP to the client machine's port 25. This means the retrieved mail automatically goes to the system default MDA as if it were normal sender-initiated SMTP mail.
Pagina: 1