Toon posts:

[Mandrake] kan maar 1 keer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem, Mandrake 8.1 kan na de installatie 1 keer booten en als ik dan afsluit dan opnieuw opstrat kan ik het wel vergeten. Als er dan staat Starting Aurora dan hangt hij en doet hij niks meer, helemaal niks, wtf?

Opnieuw installeren helpt dan maar dan kan ik weer 1 keer booten en dan is het weer afgelopen.

Ook als ik de 2e keer start heeft hij altijd allemaal gare fouten in de FS terwijl ik wel netjes afsluit en unmount enzo.

Wat doe ik eraan?

:( Kozel

Verwijderd

Aurora vind ik niet echt geweldig.
Het zorgt voor het grafisch opstarten via een framebuffer, wat er leuk uitziet.
Nadeel is dat als er iets fout gaat met opstarten, dat hij dan ook gewoon blijft hangen.

Aurora kun je verwijderen door als root:
rpm -e Aurora
te typen.
Of je deselcteert hem met installeren.

Wat gebeurt er met afsluiten de eerste keer?
Krijg je dan een kernel-panic?
Als je usb gebruikt zou je even /etc/modules.conf aanpassen.
Waarschijnlijk staat er:
alias usb-host-adapter usb-uhci
Verander dat eens in:
alias usb-host-adapter uhci

Verwijderd

Topicstarter
ff de exacte foutmeldingen:

In dat grafische opstartding zegt hij:

Current state: Booting...
290 |Awk 'print $4'

en dan doet hij nix meer.

Dan duw ik op ALT+F2 en dan zie ik:

Welcome to Mandrake linux

Booting Aurora

init: cannot execute /sbin/mingetty
init: Id "1" respwning to fast: disabled for 5 minutes
init: Id "2" respwning to fast: disabled for 5 minutes
init: Id "3" respwning to fast: disabled for 5 minutes
init: Id "4" respwning to fast: disabled for 5 minutes
init: Id "5" respwning to fast: disabled for 5 minutes
init: no more processes left in this runlevel

en dan reageert hij nergens meer op.

Jammer want Linux bevalt me wel. Ik was er vroeger eens mee begonnen en het lukte niet ben ik weer gaan windozen maar nu dacht ik toch nog es proberen en nu detecteerd hij mijn netwerkkaarten fatsoenlijk en ik kan dus inetten en de rest vind ik dan wel ik vind het lekkerder als windows maar je moet het ff doorhebben...

groet

kozel

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat fout vanaf:
Starting NFS file locking services:
Starting NFS statd: hda: timeout

en dan iets met DMA was al weg kon ik niet mee opschrijven.

HELP!

kozel

Verwijderd

Topicstarter
help mij plz ik kom er echt niet uit kan nergens iets vinden heeft in ieder geval leesfouten en dan timeouts met iets met DMA bij het opstarten vaker bij NFS-deamon starten of later of eerder HELP!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 19:09 schreef kozel het volgende:
help mij plz ik kom er echt niet uit kan nergens iets vinden heeft in ieder geval leesfouten en dan timeouts met iets met DMA bij het opstarten vaker bij NFS-deamon starten of later of eerder HELP!
wat voor hd heb je? Boot eens met de ISO, en type dan rescue in. (volg evt eerst de instructies). Kijk of je zo kunt booten.

Verwijderd

Topicstarter
Met rescue booten lukt ook niet. Heb net weereens opnieuw geinstalled valt me op dat ik steeds ergens anders fouten krijg. Het is net Windows :) . Ik vind dit maar triest maar wel vreemd. Ik denk dat ik maar eens een andere distributie moet pakken, of weet iemand wat te doen?

Ik heb een Seagate Medalist 6531 Model ST36531A Ultra ATA Firmware 3.41 6,5 Gigabyte op een ECS K7S5A, geforce 2 MX400 64 mb sdram

groet

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, het blijft wel linux hoor. Maar je weet maar nooit... Suse 7.3 lijkt we mel een goede distributie als je al wat ervaring hebt.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 20:50 schreef banaan-X het volgende:
Tja, het blijft wel linux hoor. Maar je weet maar nooit... Suse 7.3 lijkt we mel een goede distributie als je al wat ervaring hebt.
Zit zelf nu op een systeem met SuSE 7.3. Ik vind het best wel beter. Dit is ook mijn eerste linux. Ben 3 maanden terug er ook mee bezig geweest, en toen lukte het niet, en ben ik gestopt en weer met w2k verdergegaan. dat was met SuSE 7.1. Twee weekjes terug dacht ik van kom, laten we het weer eens proberen. Had al in een uur mn internet draaien, en office lukte ook wel. Wil mn inet alleen nu delen (over 1 nic) net zoals in windows, maar dat lukt nog niet echt :( Nog ff wat howto's lezen :) weet iemand toevallig een link naar een ICS in SuSE? Kan alleen maar met Redhat vinden, en de details verschillen wel wat. Net teveel eiugenlijk :( Maar mij is ook SuSE 7.3 aangeraden, en het bevalt me zeer goed. LILO in de mbr gezet, en hij boot ook goed (wat hij eerst niet deed :( )

edit:
Op woensdag 16 januari 2002 20:50 schreef banaan-X het volgende:
Suse 7.3 lijkt we mel een goede distributie als je al wat ervaring hebt.
Nou, ik heb nog helemaal geen ervaring, en het lukt al aardig...
Pagina: 1