Toon posts:

Muis doet het nie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een muis AMI MOUSE 250S CORDLESS en we hebben geen ps/2 of USB ingang. Die muis is geleverd met een standaart ps/2 aansluiting. Dus hebben we een verlengstukje gekocht zodat je hem in de com poort kan doen. Maar als we hem hier dus instaleren doet hij het niet want windows kan hem niet detecteren. Kent iemand dit probleem? en hoe lossen we dit op?

Verwijderd

--zit er geen installatie CD-ding bij :?
--heb je geprobeerd hem te detecteren via hardware detectie :?
--'t kan gewoon zijn dat ie 't niet gaat doen omdat hij een PS/2 of USB aansluiting wil hebben, evt kan je een USB-interface kaartje erbij prikken (kost wel ~35 / ~f80) maar dan doetie 't waarschijnlijk wel :P

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 09:40

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ligt eerder aan de com poort

windows kan nix zien op mijn com poort :(

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

PS2 naar serieel convertors zijn rotdingen volgens mij. Een beetje gokken of het gaat werken meestal.

Je kan beter een USB kaartje kopen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

probeer eens een ander com-poort kabeltje die aan het moederbord vast zit.
Die com-bus van mijn zoon werkte ook niet en alle andere van het zelfde type die ik in huis had ook niet. De levernacier van het mobo gemaild en die kwam er achter dat het wel ging met een andere com-bus. Op het oog zien ze er hetzelfde uit maar deze zat samen op een slotje met een com-25-bus terwijl degene die het niet deed een slot was met 2 x een 9-COM-bus.
Aangesloten: werken. Dat het geen toeval was: ik had 2 van die moederborden en 2x niet werken. Na het plaatsen van het andere slotje: probleemloos. En de aansluitngen zaten op het oog op dezelfde manier aan het moederbord connectortje.

Uiteraard houd je het nog steeds een risico dat de verloopsteker gewoon niet werkt, zoals hierboven al genoemd.

Verwijderd

PS/2-->COM zijn niet universeel, worden alleen bij sommige muizen geleverd van Logitech of Mickeysoft.
Dat wordt dus een USB-kaartje in combinatie met een met USB-muis of een PS/2 bracket zoeken.

Verwijderd

... of een andere muis natuurlijk :P ...

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 18:24 schreef MPdave het volgende:
... of een andere muis natuurlijk :P ...
Of een andere computer natuurlijk :P

Verwijderd

Hallo ik heb dezelfde muis, en ik had het in het begin ook, wat je moet doen is op de ontvanger en oplader onderaan het knoppie in te drukken dan gaat het groene lampie branden daarop, dan druk je op de onderkant van de muis ook dat knoppie in en dan moet hij het weer doen, veel succes.

GRTZ GiGaMaster

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
in je bios staan ook compoort instellingen
die moet op ecp 1.7/1.9 staan

Tweakers Discord

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Wok

Dakloos...

Op dinsdag 15 januari 2002 18:29 schreef tweakduke het volgende:
in je bios staan ook compoort instellingen
die moet op ecp 1.7/1.9 staan
Volgens mij ben je in de war met de parallelle poort. Die heeft deze instelling wel, maar de COM-poorten niet.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 18:26 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Of een andere computer natuurlijk :P
... toch denk ik dat een andere muis goedkoper is :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 15 januari 2002 18:28 schreef Gigamaster het volgende:
GRTZ GiGaMaster
[topic=309815/1/100]

Als je zeker wilt weten of je poort het doet, kun je even een debug erop draaien.
Pagina: 1