Toon posts:

Divx naar DVD-R Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Is het mogelijk om van een divx-AVI een geschikte MPEG-2 te maken, te branden op een DVD-R en dan in een dvd speler af te spelen? Zo ja weet iemand een progje die dit om kan zetten?
En heb ik op een DVD-R alleen de MPEG-2 Film nodig om het af te kunnen spelen? Of moet ik er ook een menu structuur etc in bouwen?

thnx

Verwijderd

Denk niet dat dit kan. Tenzij je DVD-speler mpg2, divx en DVD-R tegelijk ondersteund..... Die spelers zijn zover ik weet nog niet op de markt.
:z - on!

Kijk anders ns ff op <font color=blue>die URL mag niet.....sim-pel</font> bij de DVD-sectie of anders op www.divx.cc

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo dat?

Als ik een divxje op m'n pc heb staan, wil ik hem naar MPEG-2 kunnen encoderen. DVD bestaat uit MPEG-2. En dan met een DVD brander op een DVD-R kunnen branden. De meeste DVD spelers kunnen DVD-R lezen. Dus m'n DVD speler hoeft geen Divx te kunnen lezen.

De vraag is of er een programma is die Divx kan converteren(encoderen) naar MPEG-2
En als ik dan die MPEG-2 op een DVD-R gooi, is hij dan zo af te spelen, of moet er een menu structuur of zoiets bij?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op www.doom9.org staan vast wel een paar guides >:)

Toch zou ik voor de geperste DVD-silvers gaan, die kwaliteit is vaak veel beter :) En als je ze met aantallen koopt in Singapore o.i.d. dan heb je ze voor $4 ofzow :) Incl. full colour cover.

webOS all the way!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

volgens mij is er niet zoiets. kijk trouwens eerst es op t.net daar staat een artikeltje over een hardware divx chip :) nog mooier

/edit
blijkbaar wel
/edit

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Ja, het kan, met Pinnacle Expression. DivX zet hij voor het branden van de DVD eerst om naar MPEG-2. Het duurt alleen wel uren. En dan echt uren....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Alleen ontgaat mij het nut ervan :) Want waarom zou je een "slechte" kwaliteit op DVD branden? (het is lang geen dvd kwaliteit).

Je kunt er ook een SVCD of een VCD van maken :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

Korakal

Up up up!

:o let eens op de datum ;) Is van 2 jaar geleden :P

D'r loopt ergens ook wel een actueel topic over.

Verwijderd

ik weet inderdaad dat het kan, er zijn guides voor te vinden (ff googlen)

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd, maar ondanks dat het ook nog vele uren zou kosten is het me zelf niet gelukt...(maar ik ken mensen die...)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dank voor de tip maar na twee jaar toch maar een slotje, maar natuurlijk mogen mensen een nieuw topic starten als ze specifieke vragen hebben :)

(Er is idd. al zat over te vinden denk ik, voor mensen die lekker makkelijk een DVDtje willen hebben is Pinnacle Expression idd. misschien wel een handige :) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.