Vcore aanpassen terwijl je computer aanstaat??

Pagina: 1
Acties:

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:04

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik ben bezig met een voltage mod op mijn A7V266. Ik gebruik hiervoor een weerstand van 27k en een potmeter van 100k.
Ik wil graag weten of ik straks mijn computer aan kan zetten en met hardwaremonitor (in bios) kan kijken of de spanning niet te hoog is, en als deze te hoog is: kan ik deze dan realtime aanpassen, of moet de computer hiervoor UIT staan?

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe die voltage regulator werkt? Moet er juist een hele grote weestand over die twee pootjes voor een hoge Vcore, of is dit andersom?

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Ik heb gister een vmod gedaan op m'n abit en met een 47K potentio meter kan ik het voltage real time veranderen waar en wanneer ik maar wil. In de bios is het te zien, en in windows idem. Het zou me verbazen als dat met het asus mobo niet zou kunnen. Mits je een potentiometer gebruikt.

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik snap wel dat het mogelijk is, maar is dit niet schadelijk voor bijvoorbeeld je processor?

Jij hebt dus verder nergens last van neem ik aan?

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op maandag 14 januari 2002 11:25 schreef Se7enth_son het volgende:
Ik snap best dat het mogelijk is, maar is dit niet schadelijk voor bijvoorbeeld je processor?
lijkt me niet, zolang je hem niet te hoog zet natuurlijk... :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

moederborden die geen constante spanning leveren zorgen voor een onstabiel systeem, meestal (als de piek te hoog is wel) geen schade. m.a.w. zolang je hem niet te hoog zet kan alleen je systeem crashen

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
OK, da's mooi. Dan ga ik eens kijken hoe hoog die TB van mij eigenlijk wil:9

ik heb nog één vraagje: Hoe werkt die spanningsregulator? Moet er een grote weerstand overheen voor een hoge Vcore, of juist andersom?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
lijkt me wel eng ... realtime ...
kandah geen kwaad ... ?

Ik heb ook een potmetertje, maar zet altijd eerst me PC uit ... je weet het maar nooit.

Strax schiet je uit ... poef 2.5v ... rook ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Is dat niet wat link als je bijvoorbeeld uitschiet met het draaien aan de potmeter??

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 11:40 schreef CaseBuster het volgende:
Is dat niet wat link als je bijvoorbeeld uitschiet met het draaien aan de potmeter??
Daar was ik dus ook al bang voor... Maar als ik heb de eerste keer aanzet, weet ik nog niet hoe hoog het voltage staat. Heeft iemand enig idee hoe ik hier dan toch achter kan komen? Ofwel: hoe moet ik mijn potmeter zetten zodat ik zo weinig mogelijk spanning op mijn CPU zet?

Verwijderd

kun je niet effe op een plankje of zoiets de zaak simuleren.
Dan kun je de potmeter en de weerstand grootte en verhouding zo kiezen dat je potmeter altijd binnen de spannings-specs van je CPU blijft.
Idd bloedlink als de range van de potmeter te groot is.

Verwijderd

De chip die ik manipuleer heeft standaard een overvolt beveiliging. Ik kan niet hoger komen dan 2.10 Volt want dan pleurt ie de pc uit. Valt dus behoorlijk mee qua risico. alleen temps in de gaten houden

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
ah ... maar dan kan je dus niet boven de 2.10v ...
Ik draai op 2.14v ... 2.25v lukte ook nog >:)

Wilde niet hoger gaan ... kan wel ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 13:08 schreef Peltier het volgende:
De chip die ik manipuleer heeft standaard een overvolt beveiliging. Ik kan niet hoger komen dan 2.10 Volt want dan pleurt ie de pc uit. Valt dus behoorlijk mee qua risico. alleen temps in de gaten houden
Enig idee welke chip dat is? Op mijn A7V266 zit een '5322'

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik heb die potmeter en weerstand op mijn Mobo gesoldeerd, en hij loopt als een trein moet ik zeggen. De Vcore is nu netjes aan te passen tussen 1,80V en 2,14V! Hij staat nu op 2,00V dat lijkt mij wel prima. Verder is ie netjes 'on the fly' aan te passen.

Ik ben weer helemaal happy!!! >:) 8-) *D

Met dank aan iedereen die ff gereageerd heeft!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ik kan het voltage on-the-fly (als je t zo kan noemen) aanpassen. De CPU staat op 1,85V en met een Vcoremod kan ik weerstanden gebruiken zodat ik het voltage tot 2,15 kan instellen. Systeem is er nog nooit van blijven hangen terwijl ik toch vaak check wat de temp van de CPU is met 2,15v/1,99/1,85 met }:O en idle bij een nieuwe test met casefans

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1