Toon posts:

[winxp] + @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar geen internet krijgen via kabel op Winxp. Winxp zegt dat het netwerk is ingeschakeld, maar ik krijg geen IP. IP staat op automatisch verkijgen en DHCP aan. Internet firewall staat uit.
Netwerk kaart is een realtek die volgens mij goed is geinstalleerd.

Als ik IEX open staat er dat de pagina niet weergegeven kan worden en MSN werkt ook niet net zoals ICQ. Allebei geven ze aan dat er geen verbinding is.

Op de modem (com21) branden de rechter 2 en de linker en de 3de knippert, de tweede brand niet.

Als ik ping naar localhost of 127.0.0.1 krijg ik timeout messages.

Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een ideetje?

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Wel computername ingevuld in hardware gedeelte van het configuratie scherm neem ik aan? >:)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 13:49 schreef Gugger het volgende:
Wel computername ingevuld in hardware gedeelte van het configuratie scherm neem ik aan? >:)
ja en werkgroep is @home

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je niet even proberen met Win98 ofzo? Kijken of het dan wel werkt.

/edit
Hmm, installeer TCP/IP anders eens opnieuw.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hier staat tekst

Verwijderd

Dit probleem komt me redelijk bekend voor.

Heb je toevallig een netwerk ??? Of gewoon 2 netwerkkaarten in je pc???. zo ja haal er dan 1 uit.

Zet je kaart op dhcp. ga naar dos en vraag de instellingen op via ipconfig /all. en stel deze dan zo in in de netwerkinstellingen van XP en knal de andere kaart erweer in.

lukt dat niet probeer dan dit:

Anders ga eens in de reg zoeken op realtek en verwijder alle instellingen (alleen de keys). dan PCI uit je apparaat beheer verwijderen en opnieuw opstarten na bevestiging.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe Compaq (1 maand oud) en er is maar 1 netwerk kaart in. Als je goed leest dan weet je dat ik alle settings goed heb staan. Ik krijg alleen geen IP nummer dus het probleem moet dan aan @home liggen. Maar ja... die zeggen: De instellingen in Winxp staan verkeerd |:( |:(

Win98 installeren kan niet omdat het een pc is van een kennis van me en het een compaq is (Driver problemen).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:55 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
http://www.troublesathome.nl/xp
Lezen is ook een probleem voor jouw of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 12:01 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Dit probleem komt me redelijk bekend voor.

Heb je toevallig een netwerk ??? Of gewoon 2 netwerkkaarten in je pc???. zo ja haal er dan 1 uit.

Zet je kaart op dhcp. ga naar dos en vraag de instellingen op via ipconfig /all. en stel deze dan zo in in de netwerkinstellingen van XP en knal de andere kaart erweer in.

lukt dat niet probeer dan dit:

Anders ga eens in de reg zoeken op realtek en verwijder alle instellingen (alleen de keys). dan PCI uit je apparaat beheer verwijderen en opnieuw opstarten na bevestiging.
Er is maar 1 netwerk kaart en TCP/IP + Netwerk kaart al een keer geheel verwijdert. Niks geholpen.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 10:52 schreef sjorsie het volgende:

Op de modem (com21) branden de rechter 2 en de linker en de 3de knippert, de tweede brand niet.

Als ik ping naar localhost of 127.0.0.1 krijg ik timeout messages.

Iemand nog een idee?
Gokje: Het laatste lampje van je modem (com21 neem ik aan) brand ook niet? Het laatste lampje op je modem (LNK) brandt groen als er een verbinding is tussen je PC en je modem. Het feit dat je 127.0.0.1 niet kunt pingen betekent dat je netwerk niet goed is geinstalleerd (simpel gezegd) Feit dat je timeouts krijgt als je 127.0.0.1 pingt geeft aan dat er inderdaad iets niet goed zit. Mijn suggestie: Verwijder alles in je netwerk configuratie (start-->instellingen-->configuratiescherm-->netwerk en dan bij geinstalleerde componenten alles verwijderen). Even opnieuw installeren en hij moet het doen. Als het dan nog steeds niet werkt en het laatste lampje op je modem is nog steeds uit dan kun je denken aan je UTP kabel, maar voorals nog ziet het er naar uit dat je modem wel verbinding maakt met het Netwerk van @Home (tweede lampje : RF= groen) maar niet met je PC en dat is natuurlijk wel nodig.....;)

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Ok dit is vrijwel zeker de netwerkkaart, als je windows XP HOME editie hebt kun je de helpdesk gewoon bellen. Het feit dat je je 127.0.0.1 niet kunt pingen maakt ook een internetverbinding onmogelijk.

Download nieuwe drivers voor de REALTEK (op een andere pc), want de drivers op diskette werken volgens mij niet!

Waarschijnlijk heb je meerdere LAN-verbindingen staan in het configuratiescherm (netwerk- en internetverbindingen -->
Lan verbindingen). Verwijder alle lan-verbindingen en maak een nieuwe aan. Klik daarna met de rechtermuisknop op de net aangemaakte "lan-verbinding" en kies "eigenschappen". "TCP-IP Protocol" en "Client voor miscrosoft netwerken" moeten geinstalleerd zijn EN ingeschakeld. FF rebooten en klaar :) Suc6

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:27 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Lezen is ook een probleem voor jouw of niet?
hoezo???
Pagina: 1