Lade van cd-writer gaat niet dicht.

Pagina: 1
Acties:

• Melluh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11-2024

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Moguh,

Ik wou vanochtend even een cdtje bakken en doe de lade van de cd-writer open om er een cdtje in te leggen en doe hem weer dicht. Na 1 seconde schuift de lade weer open, dus ik denk dat er iets mis is met de cd en haal die eruit. Nog maar eens dichtdoen, en weer 1 seconde later komt die er weer uit. Dan maar even rebooten, heeft ook geen effect.

De lade wilt dus perse open blijven staan, alsof die het warm heeft ofzo :)

Iemand een oplossing?

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

Verwijderd

Mischien zit er ergens iets tussen?
(aan de binnenzijde?)

Bij mijn vriendin moet er perse een cd in blijven zitten anders gaat ie niet meer open.
Bij deze speler is binnenin iets afgebroken.

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 10:51 schreef rubucop het volgende:
Mischien zit er ergens iets tussen?
(aan de binnenzijde?)
Ik kan niets ontdekken dat afgebroken zou kunnen zijn.
Met of zonder cd maakt niets uit. Ik heb er eens flink in geblazen, maar ook dat hielp niet.

Verwijderd

Wat voor fikker is dit ?? eern Lite-on toevallig ?

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

(maandagochtend humor mode)
Proficiat! U bent de winnaar van een mooie koffiehouder!
(/maandagochtend humor mode)

Wellicht heeft dit met je brandprogramma te maken? Ik heb dit ook eens gehad toen ik CD Creator deluxe had geïnstalleerd. Heb deze verwijdert en opnieuw geïnstalleerd eb toen had ik het niet meer. Probeer eens met een opstarteschijf onder Dos op te starten. Je kunt dan zien of het te maken heeft met andere software of met de brander zelf.

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 11:05 schreef real_jd het volgende:
Wellicht heeft dit met je brandprogramma te maken? Ik heb dit ook eens gehad toen ik CD Creator deluxe had geïnstalleerd. Heb deze verwijdert en opnieuw geïnstalleerd eb toen had ik het niet meer. Probeer eens met een opstarteschijf onder Dos op te starten. Je kunt dan zien of het te maken heeft met andere software of met de brander zelf.
Het merk is Ricoh 7083A, gekocht bij de funprice.
Het heeft niets met het OS te maken denk ik want al tijdens de geheugencheck vertoont die dit gedrag.

Verwijderd

ik vrees dat het reclameren wordt als je nog garantie hebt, gecondoleerd.
Op maandag 14 januari 2002 11:17 schreef Melluh het volgende:

[..]

Het merk is Ricoh 7083A, gekocht bij de funprice.
Het heeft niets met het OS te maken denk ik want al tijdens de geheugencheck vertoont die dit gedrag.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 22:02
Ik heb precies hetzelfde eens gehad met een Philips brander. Deze bleek stuk te zijn; iets met de electronica, ik heb toen binnen de garantie een nieuwe gehad. Het feit dat 'ie al kuren vertoont tijdens het booten belooft niet veel goeds denk ik zo...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 11:44 schreef GoldieLox het volgende:
Ik heb precies hetzelfde eens gehad met een Philips brander. Deze bleek stuk te zijn; iets met de electronica, ik heb toen binnen de garantie een nieuwe gehad. Het feit dat 'ie al kuren vertoont tijdens het booten belooft niet veel goeds denk ik zo...
Argh, het is niets dan problemen met deze brander. En nu voor het eerst buiten de garantieperiode. Na 3 maanden ging er al iets mis en heb ik een nieuwe gekregen. Vlak voor het einde van de garantieperiode ging het qua branden ook steeds vaker mis, na veel gezeik namen ze hem een week na het verlopen van de garantieperiode aan (ik was de week ervoor nogal druk) en hebben hem toen weer vervangen. En 3 maanden daarna is het dus alweer mis.
Tussen de kapotte periode's door werkt die erg goed en heb ik praktisch geen fouten bij het branden.

Ik brand niet bijzonder veel, in een dik jaar maximaal 200 cd's.

Ik ga denk ik maar eens heibel maken bij Funprice, want zo te zien overleeft deze brander een periode van 6 maanden gewoon nooit. :(

Verwijderd

Wat ging er tijdens het branden mis? Ik heb zelf ook een Ricoh, twee trouwens, een 7060 en een 7063 en met Aldi CD's van het merk Lifetec gaat het ook vaak mis. Dan stop ie gewoon onder het branden met de melding "Write error".
Met Sony, TDK en Kodak gaat het wel goed.

• jitze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb ik gisternog met een 16x lite-on brander ging de hele tijd open. voedings connector er uitgehaald en weer opnieuw er in GEDRUKT toen deed ie weer normaal

specs

Verwijderd

misschien is de ketting gebroken

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 14:14 schreef exter het volgende:
Wat ging er tijdens het branden mis? Ik heb zelf ook een Ricoh, twee trouwens, een 7060 en een 7063 en met Aldi CD's van het merk Lifetec gaat het ook vaak mis. Dan stop ie gewoon onder het branden met de melding "Write error".
Met Sony, TDK en Kodak gaat het wel goed.
Ik brand met Verbatim en Fujitsi cd's.
Eerste keer dat het fout ging met de brander kwam er steeds vaker een melding dat de cd niet stabiel was ofzo, toen kreeg ik hem ook gelijk omgewisseld
De 2e keer ging het bij het branden vaak mis en zei Nero altijd dat er niets aan de hand was maar toen ik ze ging lezen kon die de cd's gewoon niet bekijken. Dat gebeurde steeds vaker. Toen heb ik hem dus met wat gezeur omgewisseld.

Ik zal het ff proberen met die voedingsconnector

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Wooohoo!
Die connector heb ik eruit gehaald en er weer ingestopt en dat bleek te werken :)
Hij zat al wel goed vast maar blijkbaar was die brander toe aan een nieuwe penetratie van dat stekkertje >:)

Dank jullie.

edit:

ARGGGHH, ik stop mijn te branden cdtje erin, en jawel hoor hij gaat gelijk weer open!

Pagina: 1