Toon posts:

database-driven website en search-engines ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(is geen dubbelpost, maar op advies hier neergezet)

Ik heb een website die al zijn inhoud uit een database plukt. Wordt de inhoud van mijn website wel geindexeerd door bijv. Google? Of moet ik extra meta's aanmaken om alles mee te laten nemen ?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 10:28 schreef runningman het volgende:
(is geen dubbelpost, maar op advies hier neergezet)

Ik heb een website die al zijn inhoud uit een database plukt. Wordt de inhoud van mijn website wel geindexeerd door bijv. Google? Of moet ik extra meta's aanmaken om alles mee te laten nemen ?
Dat is puur afhankelijk van jouw site en de search engine. Als een webcrawler (t.b.v. search engine) op meta tags zoekt dan zul je er dus voor moeten zorgen dat jouw site de juiste meta tags bevat, dit is overigens altijd raadzaam.

Als je een webcrawler hebt die puur op content zoekt dan zijn die meta tags dus minder van belang hoewel webcrawlers vaak combinatie van meta tags, title en content als resultaat gebruiken.

Als normaliter de bezoeker eerst iets moet invoeren alvorens er iets uit de database wordt getoverd dan wordt het een stuk lastiger voor zo'n zogenaamde webcrawler.

Het is dus echt afhankelijk van je type site, type search engine en content.

Edit: ga er trouwens niet standaard van uit dat jouw site wel geïndexeerd wordt door bijvoorbeeld Google, het is altijd raadzaam om je bij zoveel mogelijk search engines aan te melden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat aanmelden bij google ed. is ook gebeurt. (heeft het trouwens zin om je iedere 2,3 maanden opnieuw aan te melden)

Mijn website bestaat uit een frontpage, met daarop allerlei artikelen die rechtstreeks uit een database komen. De achterligende pagina's (reakties, oude artikelen, ed) zitten ook in diezelfde database. Kortom, de inhoud van mijn site zit in een database.

Ik dacht zelf misschien op een extra pagina aan te maken, met daarin alleen maar meta-tags met de, op dat moment geplaatste, artikelen. De vraag is natuurlijk hoe ziet een searchengine die pagina.
Misschien met een link vanuit mijn website ter grootte van 1 pixel ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij google kan je ook op je eigen url zoeken, dan zie je of ie een gecachde versie van je site heeft etc...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad de cache versie staan. Maar wat betekent dit nu ? Dat google wel mijn pagina indexeerd en webcrawler niet ?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 10:53 schreef runningman het volgende:
Ik zie inderdaad de cache versie staan. Maar wat betekent dit nu ? Dat google wel mijn pagina indexeerd en webcrawler niet ?
Een Webcrawler is de benaming voor een applicatie die geautomatiseerd pagina's indexeert. Ze worden ook wel Web Robots genoemd.

Je pagina wordt (met Google) regelmatig bekeken op de dan geldende content dus bijv. niet dagelijks en gecached. Daarom kan het voorkomen dat er broken links voorkomen bij een search engine.

Als je content regelmatig (bijv. dagelijks) wijzigt dan is het bijna ondoenlijk om deze content met een search engine te vinden.

Om je meta tags in een ander bestand op te nemen kun je proberen om een LINK tag te gebruiken. Gebruik lever geen ref's met 1 pixel. De kans is er dat de gebruikers er op klikken en zo'n lege pagina is dan niet aardig, lijkt me.
Pagina: 1