Toon posts:

[IIS + SQL 7] ODBC logging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier IIS 4 en Windows NT 4. Nu wil ik IIS de log laten wegschrijven is een SQL Server 7.0 tabel, m.b.v. ODBC logging. Ik heb een system DSN aangemaakt met als naam "AMSIISLOG". Ik heb een SQL login naam gebruikt met het bijbehorende password. Daarna heb ik binnen IIS de DSN naam opgegeven met de bijbehorende tabel waarin gelogd moet gaan worden. De tabelstructuur is conform de vermelde structuur in de help van IIS. Ik daarbij ook de goede SQL Server login naam en wachtwoord weer opgegeven. Om een of andere reden wordt er toch niets gelogd. Wat kan een mogelijke oorzaak zijn?

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met Windows 2000, IIS5 en SQL Server 2000.

In de event viewer staat volgende melding:

IIS ODBC Logging failed to connect to data source -DSNnaam-. Error text is [[State=08001][Error=1311][Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Client unable to establish connection
[State=01000][Error=1311][Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Named Pipes]ConnectionOpen (CreateFile()).
].

Maar op 't net vind ik er via Google niet echt nuttige antwoorden voor.

Ik heb de DSN al opnieuw aangemaakt, en de tests daarvan zijn succesvol. De velden in de tabel kloppen met de specificaties voor ODBC logging.

Ik heb tevens al eens geprobeerd om een record in de tabel te inserten via een ASP pagina, en dat werkt ook zonder problemen. Toch krijg ik de ODBC logging niet aan de praat...

(Sorry voor de "huge kick", maar het probleem is idem zoals de topicstarter...)

[ Voor 9% gewijzigd door Brynnie op 21-02-2003 16:12 ]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Heb je al geprobeerd om via TCP/IP te connecten i.p.v. named pipes?

Today's subliminal thought is:

• Brynnie
  • Niet online
Kan je wat meer uitleg geven? Ik connect nu via een system DSN...

In de settings van de ODBC logging kan je namelijk alleen een DSN opgeven.

Of zijn er andere / betere manieren om zo veel mogelijk info van een website te loggen?

[ Voor 57% gewijzigd door Brynnie op 21-02-2003 16:56 ]

Verwijderd

iis probeert met een named pipe de connectie te openen. Je moet checken of je dat wel hebt ingeschakeld bij sql. Doe een search in de help om erachter te komen hoe dat moet als je dat niet weet

• Brynnie
  • Niet online
Ik ga onmiddellijk eens kijken in de Books Online info.

Maar maken ASP pages die via ODBC een koppeling leggen naar een SQL server ook niet gebruik van named pipes? Want via een ASP page kan ik namelijk wel records inserten.

• Brynnie
  • Niet online
Kan iemand nog wat info / tips geven, want ik slaag er niet in om ODBC logging werkende te krijgen.

Is er misschien een ander systeem dat even goed / beter is voor logging bij grote websites? Het is de bedoeling om allerlei rapporten te kunnen genereren, zoals bvb gebruikte browser, land van herkomst, gevolgde paden door de site, time on site, ...

Liefst van al zou ik zelf het systeem ontwikkelen in ASP icm SQL Server, maar mocht die ODBC logging werken, zou al een groot deel van het werk gedaan zijn.

Hoe wordt logging georganiseerd op grote sites? Want ik lees her en der dat ODBC logging niet echt aan te raden is op grotere sites.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik neem aan dit dit artikel is gelezen :?

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;245243

A wise man's life is based around fuck you

• Brynnie
  • Niet online
Heb het hele artikel deze ochtend doorgelezen en gevolgd en krijg ODBC logging niet werkende. Heb net de hele procedure opnieuw herhaald en opnieuw was het resultaat negatief...

De foutmelding is:

IIS ODBC Logging failed to connect to data source -DSNnaam-. Error text is [[State=08001][Error=1311][Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Client unable to establish connection
[State=01000][Error=1311][Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Named Pipes]ConnectionOpen (CreateFile()).
].

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Brynnie schreef op 21 February 2003 @ 23:45:
Heb het hele artikel deze ochtend doorgelezen en gevolgd en krijg ODBC logging niet werkende. Heb net de hele procedure opnieuw herhaald en opnieuw was het resultaat negatief...

De foutmelding is:

].
en als je van de MS site eens de nieuwste MDAC download?

http://www.microsoft.com/data/

wel vreemd het zou gewoon moeten werken, hoe is je SQL server configged kwa security/inlognaman? Windows Integrated? of via SQL zelf?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1