SIS735, SIS745 of KT266A voor athlon XP

Pagina: 1
Acties:

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39
Ik ga over een week of 3 een nieuwe PC bouwen.

Het wordt een gamebak met een Athlon XP en mijn GF3Ti200 zet ik over.

Ik zit te denken aan el-chapo elitegroup mobo (ECS)

Wat is verstandig:
- K7S5A+Lan (SIS735)€79,90 ???
- K7S6A (SIS745) €???
- K7VTA3 Ver 2.0 (VIA KT266A) €99,90 ???

Verwijderd

Ik zou gaan voor de k7s5a.
sterker nog ik ben gegaan voor de k7s5a en het loopt als een treintje...

alleen je moet niet gaan overclocken :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39
Op maandag 14 januari 2002 11:31 schreef The1 het volgende:
Ik zou gaan voor de k7s5a.
sterker nog ik ben gegaan voor de k7s5a en het loopt als een treintje...

alleen je moet niet gaan overclocken :)
Er is toch een overclockbios op OCworkbench te dopwnloaden?

Verwijderd

Heb vandaag een ECS K7S5A+LAN in proberen te bouwen bij een familielid; dacht: leuk bordje, niet duur en veel onboard.
Het begint met "CMOS battery low" (maar hij deed het nog).

Toen bleek het onmogelijk windows (xp) te installeren, maar dat bleek een rotte IDE kabel te zijn ( heeft me 2 uur gekost om 1 voor 1 alle mogelijkheden te elimineren.
er zat maar 1 IDE kabel bij het lekker goedkope bordje en dus heb ik een oude moeten gebruiken die ik nog had liggen.
(ook niet meer doen)

Voorts was de ECS zo vriendelijk om helemaal niet meer op te starten.

CPU fan en alle direct op de voeding aangesloten fans draaien, fan die via het MB gevoed wordt staat heel erg stil, en ook de Videokaart fan, ik krijg geen beelden de HDD's spinnen niet op(nee de jumpers staan goed).

Andere voeding geprobeerd, andere videokaart, andere processor, hdd's en cdroms (voor de zekerheid) en na nog 3 uur blijft over; Ja, u raadt het al;

de lekker goedkope ECS

Morgen gaat ie met gezwinde spoed supersonisch weer naar Gistron retour en koop ik de door mij zeer beproefde EPOX 8KHA+.....

NOOOOOOOIT meer lekker goedkoop

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Idd de K7S5A is veel stabieler dan welk board met KT266(A) chipset en heeft een stukje minder compatibiliteitsproblemen :)

Ik heb er zelf al meerdere systemen mee gebouwd en draaien allemaal vlekkeloos :)

webOS all the way!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op maandag 14 januari 2002 11:33 schreef psomsen het volgende:
Heb vandaag een ECS K7S5A+LAN in proberen te bouwen bij een familielid; dacht: leuk bordje, niet duur en veel onboard.
Het begint met "CMOS battery low" (maar hij deed het nog).

Toen bleek het onmogelijk windows (xp) te installeren, maar dat bleek een rotte IDE kabel te zijn ( heeft me 2 uur gekost om 1 voor 1 alle mogelijkheden te elimineren.
er zat maar 1 IDE kabel bij het lekker goedkope bordje en dus heb ik een oude moeten gebruiken die ik nog had liggen.
(ook niet meer doen)

Voorts was de ECS zo vriendelijk om helemaal niet meer op te starten.

CPU fan en alle direct op de voeding aangesloten fans draaien, fan die via het MB gevoed wordt staat heel erg stil, en ook de Videokaart fan, ik krijg geen beelden de HDD's spinnen niet op(nee de jumpers staan goed).

Andere voeding geprobeerd, andere videokaart, andere processor, hdd's en cdroms (voor de zekerheid) en na nog 3 uur blijft over; Ja, u raadt het al;

de lekker goedkope ECS

Morgen gaat ie met gezwinde spoed supersonisch weer naar Gistron retour en koop ik de door mij zeer beproefde EPOX 8KHA+.....

NOOOOOOOIT meer lekker goedkoop
Heb je pech gehad en was jouw exemplaar nogal brak ofzo :+
Ik heb ook een K7S5A + LAN en werkt perfect
0,0 problemen gehad bij inbouwen en loopt superstabiel :7
en dat voor 178 piek :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 14 januari 2002 11:47 schreef Frank128 het volgende:

[..]

Heb je pech gehad en was jouw exemplaar nogal brak ofzo :+
Ik heb ook een K7S5A + LAN en werkt perfect
0,0 problemen gehad bij inbouwen en loopt superstabiel :7
en dat voor 178 piek :P
178 :? De mijne kostte lekker op een beurs bij Winni's computers 169,- :+

Loopt als een trein, WinXP niet een keer gecrashed sinds install, IDE draait op ATA-100 (zie specs voor waarom ;) ), DDR RAM, gewoon alles prima in orde.

Tja, en al die rampenverhalen hiet- die komen gewoon voort uit het feit dat veel, HEEL VEEL tweakers die plank hebben, dus dan zie je veel meer fouten, terwijl de kans op fouten niet hoger ligt dan bij anderen.
Zelfde had je ook bij de ABIT-KT7A destijds. Prima mobo, maar omdat iedereen en z'n oom hem had hoorde je er veel gezeik over.
Dat is juist een voordeel- alles wat er met een KT7A of K7S5A mis kan gaan is al eens bij een Tweaker misgegaan, dus we weten hoe het op te lossen :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De ECS K7S5A is een goedkoop boardje. Maar als je geen goede voeding hebt, en vooral geen goed brand MEM dan ga je nat. Battery low is standaard, volle batterijen zijn te duur. Heb je alles na 3 dagen of meer aan het draaien kan het zo zijn dat de BIOS alles zomaar reset en je VGA draait niet meer goed etc.etc. Diegene die zo een board draaiende hebben gekregen hebben geluk of hebben veel geld uitgegeven aan brand MEM en een dure voeding.
Begin er niet aan en kies voor een EPoX of een Soltek. Goedkoop is duurkoop en dat geldt zeker voor ECS.

Verwijderd

Tja, en al die rampenverhalen hiet- die komen gewoon voort uit het feit dat veel, HEEL VEEL tweakers die plank hebben, dus dan zie je veel meer fouten, terwijl de kans op fouten niet hoger ligt dan bij anderen.
Misschien heb je gelijk, maar het blijf onacceptabel als 1 op de 5 borden troep blijkt en je eerst door het hele garantieproces heenmoet voor je een nieuwe krijg, of een andere.

Geen motivatie om zoiets nog eens te proberen :(

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Ik heb zelf erg veel problemen gehad met een verrot ECS k7s5a bordje, molde zelfs mijn geheugen!
Maar nu heb ik een ander exemplaar, en dit werkt heel goed.

Dus als je geen problemen wilt dan neem je een ander bord, maar als je het niet erg vind om een paar keer terug naar de dealer te moeten, dan is het wel ok.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Die bordjes hebben nog weleens de neigen te ploffen, zeker in combinatie met een rotte of slechte voeding.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1