Toon posts:

[JAVA] kleur in console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is gekleurde text te sturen naar een console (via System.out).

Het is dus niet de bedoeling dat er gekleurde text in een grafische (UI) component wordt gestuurd... Maar direct naar de standaard output. (Bijv. een terminal).

Bedankt!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

weet niet of dat platform onafhankelijk is
zal wel niet dus dan kan het niet

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Nog zoiets dan... ;)

Ik heb dus een console applicatie waarbij de gebruiker zichzelf moet aanmelden met een usernaam en wachtwoord.

Ik lees dat op de volgende manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
      synchronized(reader) {
        try {
              System.out.print("Login: ");
              user = reader.readLine();
              System.out.print("Password: ");
              pass = reader.readLine();
        } catch (IOException e) {
            System.out.println(e.getMessage());
        }
      }

System.out.println("user: " + user);
      System.out.println("pass: " + pass);

Het probleem is nu dat wanneer de gebruiker zijn wachtwoord intypt dit zichtbaar is op het scherm. Ik wil eigenlijk dat het wachtwoord niet wordt opgedrukt op het scherm. (Vergelijk het met het inloggen in een bash-shell).

Is dat wel mogelijk?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

\b gebruiken na 1 teken in lezen??? dus dat je per teken in leest? ik zeg ook maar wat hoor

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 14 januari 2002 10:08 schreef Skinkie het volgende:
\b gebruiken na 1 teken in lezen??? dus dat je per teken in leest? ik zeg ook maar wat hoor
Dat werkt niet omdat een regel van de input pas wordt geflushed bij een enter. Pas waneer het hele wachtwoord ingetikt is wordt het weer weggehaald.

Ik kan me herinneren dat hier al vaker een topic over geweest is. Het is NIET mogelijk met std in en output.

In die vorige thread heb ik nog wel geopperd om de console communicatie mbv telnet te doen (Verbinden naar local host). Op dat moment heb je wel de controle over wat wel en niet op het scherm komt (Mits je local echo uit hebt staan natuurlijk)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij is het wel mogelijk maar de (toetsenbord) invoer mogelijkheden van Java in de console zijn een beetje zwak... ik weet niet of dat met platformonafhankelijkheid te maken heeft.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Allemaal op dit moment niet mogelijk in 100% Java (kleuren en password niet zichtbaar).

Zie ook dit topic:
[topic=335444/1/25]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1