Nieuw product KPN: Fibre-to-the-Home [100 MB/s]

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Ik lees net ff een oud intern KPN infoblad door (KPN|Nu), en daar staat een leuk artikel in over een nieuw product van KPN: Glasvezel in elke meterkast ('Fibre-to-the-Home').

Het project bevindt zich in de testfase: in Almere worden maximaal 1000 nieuwbouwwoningen voorzien van een aansluiting.

Snelheid: 100 MB/sec :P (ik neem aan dat dit om 100 MegaBytes per seconde gaat).

Is hier meer info over, of ken je iemand die aan de pilot meedoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 MB/sec .. lekker nuttig dan.

Heeft de gemiddelde consument een dikke RAID-array?
Anders kom je echt niet boven de 30 MB/sec ongeveer.

Klinkt wel lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op maandag 14 januari 2002 09:29 schreef HlpDsK het volgende:
100 MB/sec .. lekker nuttig dan.

Heeft de gemiddelde consument een dikke RAID-array?
Anders kom je echt niet boven de 30 MB/sec ongeveer.

Klinkt wel lekker :9
Mwoah... overkill?

Als je een beetje film wil kijken, heb je wel wat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

Predator

Suffers from split brain

Ik denk wel dat ze 100mbit/s bedoelen en niet megabyte.
1Gbit is zonder probleem mogelijk over glasvezel maar als ze zo 1000 gebruikers moeten aansluiten is dat niet te doen.
Netwerktransfer worden altijd in xxxbit/s gemeten nooit in bytes.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wat zou dat gaan kosten .. aardig wat KPN kennende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nog ff wat meer info:
KPN Broadband Networks in fibre to the home project
KPN Broadband Networks gaat samen met Volker Stevin Telecom en Bam NBM Infratechniek glasvezelverbindingen in huizen aanleggen (fibre to the home). KPN huurt de glasvezel van de bouwers en stelt de breedbandverbinding open voor alle aanbieders. Verwacht wordt dat op deze wijze 30.000 woningen in Kenniswijk eind 2002 zijn aangesloten. Wanneer het project slaagt, dan worden ook andere locaties op dezelfde wijze met glasvezel ontsloten. De snelheid wordt minimaal 10 Mb upstream en downstream, en er wordt onderzocht of 100 Mb mogelijk is.
Bron: www.vecai.nl
KPN, Bam en Volker Stevin samen in 'fibre to the home'

Den Haag, 9.45 uur - KPN Broadband Networks, Volker Stevin Telecom en Bam NBM Infratechniek willen samen 'fibre to the home' -glasvezelkabel tot aan de voordeur - aanleggen. Gekozen is voor een drielaags model waarbij KPN de glasvezel huurt van de bouwers en de breedband openstelt voor alle aanbieders. Het trio mikt op 30.000 woningen in Kenniswijk eind volgend jaar.

Deze week hebben de drie partijen een intentieverklaring getekend om samen glasvezel te leggen naar de voordeur van 30.000 woningen in Kenniswijk. Mocht het model slagen dan ligt het volgens de partijen voor de hand om ook op andere locaties samen aan de slag te gaan. Nog voor de jaarwisseling hopen de drie partijen tot een definitieve overeenkomst te komen.

Het model voorziet in drie onafhankelijke lagen: het passieve netwerk, de interconnectie en de diensten en services. De aannemers zorgen voor de aanleg en financiering van het netwerk. KPN huurt de onbelichte vezel en zorgt voor de actieve componenten, de routers en de switches. Daaroverheen biedt KPN de interconnectie, vergelijkbaar met Mxstream. De snelheid wordt minimaal 10 megabit per seconde (Mbps) in beide richtingen (symmetrisch), maar met randapparatuurleveranciers wordt onderzocht of 100 Mbps haalbaar is.

KPN inventariseert momenteel welke diensten providers, binnen en buiten het KPN-concern, via het glasnetwerk willen leveren. Met Eindhoven, Kenniswijk en het ministerie van Verkeer en Waterstaat wordt overlegd over de aanleg in 40 buurten van Kenniswijk. Begin volgend jaar moet de eerste spa de grond in. Eind volgend jaar kunnen dan de eerste huizen worden aangesloten. (pli)
Bron: Automatiserings Gids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 14 januari 2002 09:44 schreef Flippo-dealer het volgende:
Hmm wat zou dat gaan kosten .. aardig wat KPN kennende ;)
hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
iemand al wat ervaringen te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op maandag 14 januari 2002 09:57 schreef mughato het volgende:
iemand al wat ervaringen te delen?
Na mijn eerste post kwam ik erachter dat de eerste aansluitingen pas eind dit jaar gerealiseerd worden. Zie ook de artikels hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

[offtopic uithuilmode]
hebbehebbehebbehebbe...
ik heb net een @work aangevraagd.. (flat fee isdn) maar ik hoor nu dat dat ook een brak iets is.. sniff. krijg ik dan noooit ECHT internet..
[/offtopic uithuilmode]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 21:01

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 14 januari 2002 11:27 schreef xychix het volgende:
[offtopic uithuilmode]
hebbehebbehebbehebbe...
ik heb net een @work aangevraagd.. (flat fee isdn) maar ik hoor nu dat dat ook een brak iets is.. sniff. krijg ik dan noooit ECHT internet..
[/offtopic uithuilmode]
Troost je :)
Ik heb ook jaren moeten wachten voor ik wat bandbreedte had ;)

meer dan 3 jaar met een 55k modempje ;(
Altijd die telefoonrekening...
Dat was erg :(
Nou ja ik leef nog...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nu weer ff ontopic, nog wat extra info gevonden op de corporate site van KPN.
Fiber to the Home is de toekomst

KPN vernieuwt en verbetert het huidige xDSL portfolio voortdurend om nog beter in te kunnen spelen op de wensen van de consument. Tegelijkertijd weten we, dat ook xDSL de breedband vraag van de toekomst niet zal kunnen beantwoorden. Op enig moment zal de groeiende vraag naar extra bandbreedte en snelheid de mogelijkheden van xDSL technieken en compressie technieken overstijgen. Hoewel niemand kan voorspellen wanneer dit moment zich exact zal voordoen, wijzen veel analyses en trends erop dat, dit in ieder geval nog dit decennium zal zijn.

De opvolger van de huidige breedband technieken is reeds bekend: Fiber to the Home (FttH). Een techniek waarbij ieder huishouden een eigen toekomstvaste glasvezelkabel krijgt. De voordelen van glasvezel zijn legio. Zo is de kwaliteit van een glasvezelnetwerk altijd van hetzelfde hoge niveau en is de capaciteit van één glasvezelkabeltje schier oneindig. De kosten van de aanleg van zon infrastructuur zijn echter navenant hoog. De schattingen om het gehele aansluitnet in Nederland te verglazen lopen uiteen van 7 tot 16 miljard euro. Behalve kapitaal-intensief is grootschalige verglazing ook arbeidsintensief. De verglazing van Nederland zal zeker een aantal jaren in beslag nemen. Als we pas beginnen als de behoefte daar is, zijn we dus te laat.

KPN is overtuigd van de noodzaak tot verglazing. Ook hebben we de ambitie om voorop te blijven lopen in de breedband wereld. KPN kan en wil de verglazing van Nederland niet in haar eentje voor haar rekening nemen. We zoeken dan ook vroegtijdig en pro-actief samenwerking met partners van uiteenlopende aard. In een aantal pilots met locale overheden en partners in de waardeketen stellen we ons voor de techniek, het exploitatiemodel en het Businessmodel van FttH te testen en ontwikkelen. Hiermee bereiden we ons voor op het moment dat de groeiende vraag naar bandbreedte een glasvezel infrastructuur vereist.
Bron: KPN-Corporate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je wel .. kleine b. Mb, niet MB.

Nahja .. een 100 MBit lijntje daar wil ik ook wel voor tekenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op maandag 14 januari 2002 16:11 schreef HlpDsK het volgende:

Plus: 100MBit is voor een glasvezel lijntje natuurlijk niets, dus met wat meer doorontwikkelde en goedkopere apparatuur moet op lange termijn 1GBit of 10GBit haalbaar zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zou zoiets wel niet gaan kosten? lijkt mij nogal onbetaalbaar voor de gewone consument...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Nu online
Wie voelt zich hier een 'gewone' consument dan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC woont lekker al in Almere >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 15 januari 2002 08:29 schreef Eddo het volgende:
wat zou zoiets wel niet gaan kosten? lijkt mij nogal onbetaalbaar voor de gewone consument...
Zoals met alle nieuwe ontwikkelingen, denk ik dat het in het begin onbetaalbaar is. Echter, op lange termijn denk ik dat het een gemeengoed wordt, en dat zelfs op den duur alle informatie diensten (televisie, radio, telefoon etc.) gebruik gaan maken van één universele breedband verbinding. En dan bedoel ik echt breedband (broadband), dus niet surrogaat breedband zoals kabel of lite ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 14 januari 2002 16:11 schreef HlpDsK het volgende:

Man, kun je nog meer posten :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 21:13

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 14 januari 2002 09:31 schreef MetHod het volgende:

[..]

Mwoah... overkill?

Een beetje divx is gemiddeld inclsuief audio 1000 Kbit, dus dan is 100 Mbit wel redelijk overdreven. Dan heb je in theorie genoeg aan 1.5 Mbit (beetje speling overhouden natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 15 januari 2002 09:16 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Een beetje divx is gemiddeld inclsuief audio 1000 Kbit, dus dan is 100 Mbit wel redelijk overdreven. Dan heb je in theorie genoeg aan 1.5 Mbit (beetje speling overhouden natuurlijk)
Divx? We willen natuurlijk minimaal DVD kwaliteit :9 ('k weet zo ff niet de bitrate uit mijn hoofd), maar 1Gbit zal dan geen luxe zijn d8 ik.

Pfff en als me vriendin dan ook nog gaat kijken -naar een andere film- dan moeten we 10GBit hebben. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Op dinsdag 15 januari 2002 08:14 schreef MetHod het volgende:

[..]

Plus: 100MBit is voor een glasvezel lijntje natuurlijk niets, dus met wat meer doorontwikkelde en goedkopere apparatuur moet op lange termijn 1GBit of 10GBit haalbaar zijn, denk ik.
Met 10GBit kom je toch weer op 1000MB/sec uit? En zoals HlpDsk al zegt haal je de 100MB/sec thuis al niet snel.
Dan daarbij zal dat zo duur zijn dat het alleen voor de echt grote bedrijven beschikbaar is (bedrijven die dus ook een RAID-array kunnen kopen dat makkelijk 100MB/sec haalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 15 januari 2002 09:36 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Met 10GBit kom je toch weer op 100MB/sec uit? En zoals HlpDsk al zegt haal je dat thuis niet snel.
Dan daarbij zal dat zo duur zijn dat het alleen voor de echt grote bedrijven beschikbaar is (bedrijven die dus ook een RAID-array kunnen kopen dat makkelijk 100MB/sec haalt).
Heb je de draad wel gelezen? Het gaat om 'Fibre-to-the-Home'. HOME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 26-09 12:50
Op dinsdag 15 januari 2002 09:37 schreef MetHod het volgende:

[..]

Heb je de draad wel gelezen? Het gaat om 'Fibre-to-the-Home'. HOME.
Ben niet blind |:(
Ik snap ook wel dat het om Home gaat, maar iemand begint er weer over 10Gbit, wat eigenlijk 1GB/sec is (en niet 100MB, dat is 1Gbit :P). Max wat een beetje thuisgebruiker heeft is ATA/133 en daar haal je max 133MB/sec mee. Dus 10Gbit zal voor bedrijven worden (en het is zo duur dat maar een paar particulieren in Nederland 10Gbit kunnen betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Agree. Maar (lijkt me zeer aannemelijk) de data consumptie zal alleen maar toenemen (en daarmee ook de bandbreedte-honger), er zullen waarschijnlijk in de toekomst apparaten of toepassingen komen die _veel_ bandbreedte nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Tja. Dan hebben we een razendsnelle verbinding naar huis liggen, en dan? De rest van het internet is echt niet zo snel. Het is leuk om onderling data uit te wisselen, maar wil je wat meer, dan zul je ook de overige infrastructuur moeten aanpassen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Dit lijkt me inderdaad wel wat.
Ik heb een huis gekocht in een nieuw bouw wijk, en heb me altijd afgevraagd waarom ze niet gelijk glas aansluiten in dit soort nieuwbouwwijken.
Is het niet mogelijk om zo'n nieuwe wijk op te geven voor dit soort projecten ?
Lijkt me stukken makkelijker dan achteraf weer overal de stoep open te moeten gooien.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar worden deze als eerste aangelegd.... (als het zover komt)

Juist voornamelijk in de grotere steden, waar ze al verschillende vormen van breedband hebben. :(

Terwijl vooral de kleinere dorpen zich moeten behelpen met een analoge/digitale lijn, welke zijn gekoppeld aan variabele kosten.
Als het nou eens tegen een vast tarief was, dan zou ik er wat meer begrip voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:49
Op dinsdag 15 januari 2002 09:22 schreef MetHod het volgende:
Divx? We willen natuurlijk minimaal DVD kwaliteit :9 ('k weet zo ff niet de bitrate uit mijn hoofd), maar 1Gbit zal dan geen luxe zijn d8 ik.

Pfff en als me vriendin dan ook nog gaat kijken -naar een andere film- dan moeten we 10GBit hebben. ;) :)
Mijn DVD speler geeft ongeveer 8.5 Mbyte per seconde aan.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 16 januari 2002 20:18 schreef Martinus het volgende:

[..]

Mijn DVD speler geeft ongeveer 8.5 Mbyte per seconde aan.
Oké dus voor een beetje film heb je een bitrate nodig van 70Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 11:51 schreef rdgf het volgende:
Tja. Dan hebben we een razendsnelle verbinding naar huis liggen, en dan? De rest van het internet is echt niet zo snel. Het is leuk om onderling data uit te wisselen, maar wil je wat meer, dan zul je ook de overige infrastructuur moeten aanpassen.
Valt wel mee, de bottleneck is naar mijn idee NU ook nog vaak genoeg de ISP.

Maar aan de andere kant, je hebt best gelijk....wij hebben als data-consument straks allemaal snelle verbindingen 10/100mbit of nog groter. En de data-producenten dan? Die moeten het wel kunnen leveren, genoeg data per consument.... genereert een server dus zo eventjes enkele Terabits/sec. Stel je voor; een online-videotheek, vrijdagavond 20.00 uur iedereen is thuis, net een week gewerkt. Dus relaxen met een online film van goeie (DVD) kwaliteit. Dat betekent dus al 70 Mbit/s per gebruiker. Nou ja, vrijdagavond het is druk op de site, iedereen wil een film kijken: er zijn 5000 mensen tegelijk aan het kijken. das dus 5000 x 70 mbit/s = 350 Gbit/s......das toch aardig wat als je bedenkt dat gigaport nu over het algemeen een capaciteit heeft van 10 Gbit/s.

OK, er zitten heel wat haken en ogen aan het bovenstaande verhaal: zo kun je gebruikmaken van UDP ipv TCP/IP, scheelt al een hoop dataverkeer. Maar toch, het blijft voor tegenwoordig best veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

klokop

swiekie swoeng

Op maandag 14 januari 2002 09:42 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Netwerktransfer worden altijd in xxxbit/s gemeten nooit in bytes.
... maar dat weet bijna niemand...

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog even een algemene opmerking:

Stel je voor, je upload wordt ook stukken hoger....moet je je voorstellen hoe een klap dat zal worden voor de software-bedrijven.....met een hoge upload kun je heel makkelijk veel software distributeren via je data-lijntje.

Stel dat ik nu een 10 Mbit lijn tot mijn beschikking krijg....ik denk dat ik als eerste eventjes een Raid-controller koop en wat harde schijven. KaZaA en G6 FTP vol open en ik heb het ontzettend naar mijn zin......alleen de software industrie dan wat minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben, hebben, hebben! :)

En nee, wat zinnigers heb ik er niet over te zeggen. Sorry. :) Hebben! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

/me wil ook zo'n lijntje :)

zo iets is toch wreed?! Vette ftp servers zullen daar in de buurt wel draaien :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Op maandag 14 januari 2002 09:31 schreef MetHod het volgende:

[..]

Mwoah... overkill?

beter als underkill :P

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Nou ik vind 100Mbit of 1Gbit echt geen overkill hoor he gasten. Tegen de tijd dat die KPN dat een beetje aangelegd heeft zijn we zowieso al een jaartje verder. Ik ben ervan overtuigd dat we over 1 jaar iets snellers dan ATA133 hebben dat nieuwe serial ATA of USB 2.0 of hoger en wat dachten jullie van FireWire dat is al tussen de 100-1000 MBit iets van 800 ofzo. En het snelste SCSI daar haal je ook wel een hoge transferrate mee, en als je dan nog gaat round robinnen enzo met meerdere servers, de meeste "geekers/tweakers"" hebben toch wel 2 of meerdere pc's al. DUS :P :P :P :)

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De infrastructuur die KPN in de grond heeft liggen voor data ( lambda ), is er inmiddels al lang op berekend. Alleen de apparatuur behoeft aangepast te worden, wat ook aardige kosten met zich meebrengt.

Ja en dat er met nieuwbouwwijken en grote steden wordt gestart lijkt mij ook logisch. Bij nieuwbouw zijn de kosten voor het aanleggen van infrastructuur een stuk lager en in de grote steden wordt de investering eerder terugverdiend. En als er dan weer wat geld binnen komt komt langzaam ook de rest van het land.

En als er dan gepiept wordt over een verhoging van het megabedrag van maar liefst 5 euro, dan moet je ook niet verwachten dat dit zo snel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

http://www.tweakers.net/nieuws/20448
Meanwhile, IEEE 1394b, the 800Mbps FireWire standard is almost here, and will be supported by the next release of FireNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

In eindhoven komt een nieuwe wijk waar dit soort dingen ook worden aangelegd. Weet niet precies de planning e.d. maar wel dat ook hier volker wessels stevin ontwikkelt en waarschijnlijk diezelfde techniek gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
Ja Kenniswijk ofzow toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
met een datalimiet van 1gb / maand ofzo zeker ;) :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Op woensdag 06 februari 2002 17:21 schreef BigB het volgende:
Ja Kenniswijk ofzow toch :?
nee, ik dacht Strijp. (kan ook zijn dat dat juist de kenniswijk is hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ze dat hier maar 'es aanleggen, ipv dat f*cking ISDN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 29-09 19:51
Op zondag 03 februari 2002 07:50 schreef CheS het volgende:

En als er dan gepiept wordt over een verhoging van het megabedrag van maar liefst 5 euro, dan moet je ook niet verwachten dat dit zo snel verloopt.
Nederland is gewoon nogniet klaar voor ECHT breedband. Verder is het nog te duur als de rest van de wereld niet is overgestapt. (qua dataverkeer dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XerroR
  • Laatst online: 14-03 08:36

XerroR

-=:|X|:=-

KPN heeft hier de buizen al gelegd voor de glasvezel tot in de meterkast ze moeten nu alleen een keer langskomen om die zooi er door heen te blazen.... Volgens die kerel kon dat lang gaan duren IVM geld probs bij kpn :'( maarjah het begin ligt er :)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gezellig :) Sluit 14.000 mensen aan op 100 mbit en daar zitten procentueel dan maar 40 mensen in die de hele dag aan het leachen zijn:

40 * 100 mbit = 4000 mbit dus 4 gigabit.

Daar gaat de infra dus helemaal naar de klote :) Dat is wel zoveel bandbreedte dat 99 van de 100 providers in nederland geen eens die capiciteit kunnen leveren en iedereen in nederland inclusief de amsix met bandbreedte problemen komt te zitten :)

Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

even een berekeningetje..

Stel: kosten voor aanleg in geheel nederland: 15~16 miljard euro.
Dit houd simpelweg in: 1000 euro per persoon, ongeacht leeftijd, gezinssituatie e.d.
Een gemiddeld huishouden zal zo'n 3 mensen hebben -> 3000 euro...
Smeer de kosten uit over 10 jaar -> 300 euro per jaar.
resultaat: hef een nieuwe maandelijkse belasting gedurende 10 jaar van 25 euro per gezin, en heel nederland is verglaast... gewoon grootschalig en verplicht maken, sortof zoals bij de aanleg van het electriciteitsnet of de waterleiding (je hebt het nagenoeg overal in nederland, op enkele extreme gehuchten na wellicht, die principieel niet zoiets willen (denk: kloosters o.i.d.)
* carnager zou best wel 20 gulden op maandbasis willen dokken om binnen nu en een aantal jaar lekker te kunnen genieten van nationaal verglaast netwerk.
En who cares dat buiten NL internet dan nog "sloom" zou zijn? zodra iemand iets in NL heeft gedownt komt er toch wel een lokaal mirrortje up voor het meeste spul, altijd wel een aantal mensen die met zulke zaken bezig zijn, dus wat je dan nog van buiten haalt word al erg beperkt, juist doordat je zelf snel kunt transceiven... dan kijken mensen niet meer zo op een MB'tje (of GB'tje) meer of minder, tis toch snel zat >:)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op donderdag 07 februari 2002 02:33 schreef carnager het volgende:
even een berekeningetje..

Stel: kosten voor aanleg in geheel nederland: 15~16 miljard euro.
Dit houd simpelweg in: 1000 euro per persoon, ongeacht leeftijd, gezinssituatie e.d.
Een gemiddeld huishouden zal zo'n 3 mensen hebben -> 3000 euro...
Smeer de kosten uit over 10 jaar -> 300 euro per jaar.
resultaat: hef een nieuwe maandelijkse belasting gedurende 10 jaar van 25 euro per gezin, en heel nederland is verglaast... gewoon grootschalig en verplicht maken, sortof zoals bij de aanleg van het electriciteitsnet of de waterleiding (je hebt het nagenoeg overal in nederland, op enkele extreme gehuchten na wellicht, die principieel niet zoiets willen (denk: kloosters o.i.d.)
* carnager zou best wel 20 gulden op maandbasis willen dokken om binnen nu en een aantal jaar lekker te kunnen genieten van nationaal verglaast netwerk.
En who cares dat buiten NL internet dan nog "sloom" zou zijn? zodra iemand iets in NL heeft gedownt komt er toch wel een lokaal mirrortje up voor het meeste spul, altijd wel een aantal mensen die met zulke zaken bezig zijn, dus wat je dan nog van buiten haalt word al erg beperkt, juist doordat je zelf snel kunt transceiven... dan kijken mensen niet meer zo op een MB'tje (of GB'tje) meer of minder, tis toch snel zat >:)
Het probleem is dat je met zo'n verbinding, ALS je buiten het eigen netwerk komt, dus op het internet, zal de prijs van het dataverkeer ERG hoog worden.
En geloof me: met zo'n verbining hou je het niet bij mp3's wat je download :D

oftewel: er komen ook nog hoge maandkosten bovenop.

En ik weet zeker dat 99% van de nederlanders nog geen belangstelling heeft voor zo'n aansluiting....99% van de computers kunnen die 100mbit nieteens benutten.....

Overgins denk ik dat de aansluitkoste duurder zullen zijn. Zeker in afgelegen gebieden....

(in principe hoetf er maar 1x glas per huizenblok gelegd worden, bij afgelegen huizen moeten ze allemaal een prive aansluiting hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 19:19
en over 10 jaar is 100 mbit een lachertje..

dan wordt een film real-time interactief samengesteld uit een database van 10 Terabyte, en weergegeven door een 3Dfx(!) Tera-pro op een muurdekkend LCD-display >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 29-09 13:22
* Mior werkt bij kenniswijk

Er wordt eerst een test gedraait met 360 woningen, en als dat goed gaat is de rest van Eindhoven en Helmond aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op donderdag 07 februari 2002 08:09 schreef Phantom het volgende:
* Xandrios werkt bij kenniswijk

Er wordt eerst een test gedraait met 360 woningen, en als dat goed gaat is de rest van Eindhoven en Helmond aan de beurt :)
vertel er eens wat meer van?

Tot hoever loopt het glas bijvoorbeeld door?
Ik neem aan dat je per huizenblok 1x glas hebt liggen, en dan verder met UTP oid?

Het lijkt me namelijk vrij veel € kosten om PER huis een glas modulator (zo heet dat toch :? ) neer te zetten....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 04:09

JeroenT

hoi!

jah cker met een 16k/s upload crap |:( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 29-09 13:22
Op donderdag 07 februari 2002 16:44 schreef Cutebritney het volgende:
Tot hoever loopt het glas bijvoorbeeld door?
Ik neem aan dat je per huizenblok 1x glas hebt liggen, en dan verder met UTP oid?
Het glas loopt tot in (ja in) de woningen zelf. Dan komt er een convertertje naar UTP aan te hangen, die vervolgens gewoon in een pc geprikt kan worden.
Het lijkt me namelijk vrij veel € kosten om PER huis een glas modulator (zo heet dat toch :? ) neer te zetten....?
Klopt, kost heel veel geld. Maar aangezien de overheid het zwaar subsidieert (spelling?)...

Het glas komt in eerste instantie voor het woon erf te liggen (paar meter speling opgerold), en als een bewoner er dan gebruik van wilt maken, wordt het glas direct in z'n meterkast gelegd.

Verder weet ik er ook nog niet zoveel vanaf, ik werk er pas 2 weekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Van mij mogen ze komen hoor, ik vrees alleen dat ze per MB data gaan rekenen... :(

Dus dat je vet veel moet dokken om de concurrentie positie van Mxstream, dailup internet en kabel te handhaven.... :(

Anders komt de OPTA weer om de hoek klagen...

Zoals Ches al eerder zij, is het allemaal wel mogelijk maar kost het gewoon zo verschrikkelijk veel geld dat het nog wel ff op zich laat wachten...

Ik denk persoonlijk dat deze verbindingen als eerste gebruikt zullen worden om nieuwe AIX'en aan te leggen zodat bedrijven meteen op i-net aangesloten kunnen worden met korte afstanden tot huurlijnen en knooppunten...

Verder zal 't waarschijnlijk ook al vet benut gaan worden voor huurlijnen, HDSL verbindingen en andere bedrijfsmatige toepassingen... ;) ;(

Duz ik denk dat het nog wel ff duurd voordat de consument iets te zien krijgt van deze infrastructuur....

Ik denk trouwens dat al veel van die beglazing gebruikt wordt door bijv. @thuis en andere kabelproviders en kabelboeren... Ik denk dat ook de NS al een beetje gebruik maakt van dit netwerk.

Al zou die laatste een slimme zet doen met het deels vrij geven van het eigen glasvezel netwerk dat langs alle sporen in Nederland ligt... Daar zouden ze ook een behoorlijke kostenpost mee kunnen vergoeden en misschien de treinen daarmee eens op tijd kunnen laten rijden! ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 07 februari 2002 20:20 schreef zwahiel het volgende:
Ik denk dat ook de NS al een beetje gebruik maakt van dit netwerk.
Al zou die laatste een slimme zet doen met het deels vrij geven van het eigen glasvezel netwerk dat langs alle sporen in Nederland ligt...
Ik dacht dat de NS samen met Telfort en BT ofzo het glas al gebruiken voor telefoniediensten ?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:20
Op dinsdag 15 januari 2002 09:22 schreef MetHod het volgende:

[..]

Divx? We willen natuurlijk minimaal DVD kwaliteit :9 ('k weet zo ff niet de bitrate uit mijn hoofd),
maar 1Gbit zal dan geen luxe zijn d8 ik.
pff, over klokken en klepels gesproken..
DVD bitrate ligt tussen 4-9.8Mbps. Met 100Mbps kan je dus theoretisch 10 DVD films tegelijkertijd op hoogste kwaliteit bekijken. Ook als je in HDTV resolutie wilt kunnen kijken heb je nog ruim voldoende aan 100Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zaterdag 09 februari 2002 16:31 schreef sverzijl het volgende:

[..]

pff, over klokken en klepels gesproken..
DVD bitrate ligt tussen 4-9.8Mbps. Met 100Mbps kan je dus theoretisch 10 DVD films tegelijkertijd op hoogste kwaliteit bekijken. Ook als je in HDTV resolutie wilt kunnen kijken heb je nog ruim voldoende aan 100Mbps.
ligt eraan.....tegenwoordig heb je met 2Mb/sec al een ZEEER goede stream :)

En als je zo een soort chippies gaat gebruiken, kan dit nogwel zwaar verkleind worden :)
(mpeg 4 ruled....kijk maar naar divx :) )
Pagina: 1