Novell

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Substance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb vanmiddag een toets over novell. Alleen ik heb weer zitten slapen en ben dus veel te laat begonnen |:(. Maargoed theorie weet ik dus wel, maar er zijn nog een aantal Novell commando's die ik moet kennen voor de toets. Ik moet van de onderstaande commando's weten welke flags ze hebben en waarvoor ze dienen. Weten jullie mischien een site waar deze compleet opstaan? Of hebben jullie Novell en kunnen jullie dat voor me beschrijven? Het gaat om de volgende commando's:

Dos commando's:
ndir, ncopy, rights, flag, map, whoami, setpass,rconsole,ping,nlist

DOS Menu utilities
filer

Console utilities
monitor, inetcfg,servman,ping,install

Console commando's / utilities
load, unload,enable login,disable login,down,exit,restart server,mount,dismount,reinitialize system

Nlm's (load/unload)
vrepair,dsrepair,cdrom,pserver,nprinter

Eeuuh liefst nog voor vanmiddag als het kan *D

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 13:11
jaa... altijd leuk die novell toetsen... ik weet d'r zelf ook niet alles van maar ehhh...
rconsole is voor remote administration (rconsole staat dan ook voor Remote console) hiermee kun je dus op afstand (vanaf een werkstation waarop je als admin ingelogd bent) de server op afstand bedienen dus lekker lui je berichtjes op tweakers.net GoT posten en ondertussen de server toch bedienen zonder weg te lopen :D

I'm not weird, I'm a limited edition

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Google en Novell

Sorry, maar deze gaat toch echt dicht hoor.
ps.: Ik zou beginnen met het besef dat je vanmiddag een toets over Netware hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.