Toon posts:

PC bedienen op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc graag bedienen v9ia de tv. Hiervoor gebruik ik de mouseremote van marmitek. Dit werkt goed.

Enige probleem is dat alles slecht te lezen valt. Iemand enig idee hoe je windows XP zodanig insteld of tweakt dat je alles wel goed lezen kunt op de tv?

Verwijderd

Lagere scherm resolutie misschien, op tv ziet windows er idd verrot uit, ik gebruik het ook meestal alleen om films te kijken ;)

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15
Voor films is de tv prima geschikt. Televisie kan meestal maar een resolutie van maximaal 800x600 aan. Bij mij is de tekst in windows in elk geval niet te lezen. Ondertitels van films weer wel. Iemand een idee hoe dat komt? Groter lettertype in windows blijft ook slecht maar m'n ondertitels van DivX films niet!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Tv is in principe 768 * 576 pixels. Een deel daarvan verdwijnt onder de rand (overscan). In principe moet 640 * 480 goed leesbaar zijn. Alles hoger dan dat wordt het beeld eerst digitaal verkleind, en daar wordt de leesbaarheid niet beter van.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Met het programma speedstrip kun je een custom resolutie instellen (ook al zit die instelling niet standaard in je drivers).

Als je de hierboven genoemde resolutie instelt wordt het al beter.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!