Toon posts:

vraagje over ATX voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een EliteGroup K7SMA met een duron 750 in mijn webserver gaan zetten. Nu zit er alleen in de 19" 2U rack een 250W voeding en geen 300W.
De server moet wel 24 uur per dag aan staan.
Moet de 250W voeding vervangen worden door een 300W of maakt het niet uit?

PS: het budget is niet al te groot.

Verwijderd

Met een Duron is 250W genoeg, je moet er alleen niet te veel PCI-kaartjes ingooien of een geforce.... puur als server..geen prob.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Let's give a try, zou ik zeggen. Ik denk dat het wel moet lukken als de stroom op de 5V lijn krachtig genoeg is (lees: veel amperes, ik denk aan 16A à 20A ). Ook zou ik geen stroomvretende kaarten zoals GeForce's en Live's erin duwen, maar het lijkt me logisch dat je dit toch niet in een 2U Server gaat doen hé :+ ;)

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Het enigste voordeel met 300W in ditgeval zou zijn dat je wat meer kaartjes kan prikken, maar zoals al gezecht en zoals mijn mening ook is, ga je dat toch niet doen.

Alleen kan het wel een keer zo zijn dat je binnen komt lopen en er een branlucht hangt, maar die kans is heel erg klein

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13

wdv

Mocht het onvoldoende zijn (de 250W) dan merk je dit vanzelf aan een instabiel systeem!
Gewoon ff proberen dus.
:)

Verwijderd

250Watt ? alleen Dell verkoop zo'n meuk nog als server.

Affijn, let op dat je ook niet teveel hardeschijven erin hangt. 10k rpm SCSI schijven zijn ook niet de zuinigste, deze kunnen ook makkelijk 30Watt slurpen als ze flink bezig zijn. Stel dat je er 3 in hebt hangen, of 5 in geval van raid5 (2x mirror, 3x raid5) heb je dus al een behoorlijk slokje van je voeding genomen.

Verwijderd

PS: het budget is niet al te groot.

denk je nu werkelijk dat de jongen er 10K SCSI HDD in gaat plaatsen???

en het is overigens enige en niet enigste :p

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga het gewoon proberen.

Bedankt allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik toch weer een vraagje.
De duron is inmiddels vervangen door een Athlon Thinderbird 900 en het moederbordje is nu een Asus A7V.

Kan dit ook nog op die 250W voeding of wordt dit wel een beetje te zwaar

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gewoon proberen, als hde PC instabiel word doe je er een 300W in :9

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=312323]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.