XP support op oude (1.0A) rev. K7S5A

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
M'n trouwe Duron 750 begint een beetje traag te lijken, dus tijd om te upgraden...

Probleempje: ik heb een van de vroege revisie K7S5A plankjes (1.0A) die volgens de ECS site geen XP aankan :'(

Niet in-spec, maar ik vraag me af of iemand een XP op zo'n ouwe geprobeerd heeft, of weet waar die gebrek aan support aan ligt- maw is het om te modden naar XP :?

Toegegeven, voor de prijs van zo'n plank kan ik niet klagen, maar juist omdat het goedkoop is ben ik bereid net iets verder te gaan met aanpassingen als het kans op slagen heeft >:)

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 03:24 schreef Sjah het volgende:
ga hier maar 'ns vragen: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27
Ja, ben daar al geweest- verhaal is geheel niet duidelijk- ECS heeft het over Rev. 1.0, 1.0A en 1.2, terwijl op OCWorkbench ze het over 0->6 en hoger hebben. ECS is helder en hard, ik vroeg me alleen af of een Tweaker het 'advies' van ECS genegeerd heeft en er toch een XP op gekwakt heeft. Want itt het BIOS verhaal (wat bij OCWorkbench heel duidelijk en uitvoerig is beschreven) is er daar echt geen touw aan revisies vast te knopen. Ik zit stiekem te hopen dat xscence-ecs dit overigens leest...

Oslik blyat! Oslik!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Links naast je laatse pci slot zit een wit stikkerje.
In mijn geval een 0 dus een Rev 0,ben wel benieuwd of hij een XP zal slikken ja :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 12:06 schreef Speedy-J het volgende:
Links naast je laatse pci slot zit een wit stikkerje.
In mijn geval een 0 dus een Rev 0,ben wel benieuwd of hij een XP zal slikken ja :)
Juist, dit is dus die verwarring waar ik het over had. ECS heeft het dus alleen over 1.0, 1.0A en 1.1- terwijl de rest van de wereld deze stickers bezigt (de mijne zegt ook 0, ik heb via via vernomen dat mijn mobo de 1.0A rev is). Kortom, ik kan niet met zekerheid zeggen dat verhalen van XP draaiend op oude rev. op mijn (of jouw) mobo van toepassing zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
wat is hier nou zo moeilijk aan?
ik heb voor je zitten spitten in de ng.s , heb niet eens dat mobo.
maar de jongens met rev. 2 of 3 t/m 6 zitten goed, jullie niet, klaar.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 14:53 schreef Sjah het volgende:
wat is hier nou zo moeilijk aan?
ik heb voor je zitten spitten in de ng.s , heb niet eens dat mobo.
maar de jongens met rev. 2 of 3 t/m 6 zitten goed, jullie niet, klaar.
Wat vooral moeilijk is, is dat er dus 2 totaal niet overeenkomende revisienummeringssystemen zijn.

Maar goed, je hebt wat gevonden- heb je een link ofzo. Ben namelijk benieuwd WAAROM het niet gaat en of dat niet met een soldeeractie te verhelpen valt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1