Mplayer / ondertitels niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai X 4.1 + de nieuwste versie van MPlayer. Draait net een uurtje of drie, en ik loop tegen een probleem aan: ik heb al verschillende ondertitels geprobeerd, maar ze lijken allemaal te "verlopen"... als ik ze aan het begin kloppend (synchroon) heb, zijn ze 10 minuten verder niet synchroon, en verschijnen ze te vroeg, steeds eerder. Alsof de ondertitels sneller lopen dat de film.

Ik heb de optie -subfps al geprobeerd, met de exacte waarde van de film, zonder enig succes...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn de ondertitels zelf wel synchroom? Ik moet ze ook heel vaak nog bewerken.
Ik doe dat dan met Vladimir's SubSync 0.2.11 Misschien dat ie wel in wine draait.

• B-Man
  • Niet online
Ik heb verschillende versies geprobeerd... (SRT, MicroDVD), en allemaal hebben ze hetzelfde probleem.

Nu kan ik ze wel gaan bewerken, maar dat kost me dan een uurtje of twee-drie per film neem ik aan...

Vandaar mijn vraag. In de hoop dat er anderen zijn die ook MPlayer draaien en er ook tegenaan gelopen zijn.

• B-Man
  • Niet online
Opgelost, zonder subsync.

Het had te maken met fps.

Ik had de subs van divx-digest, er stond "25 fps bij". De film is 29.97 fps, dus ik had het zootje al geconverteerd naar 29.97 fps.

Nog steeds liepen de subs niet synchroon. Heb toen maar eens 23.976 naar 29.97 geprobeert, en nu loopt het perfect synchroon.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 15:35 schreef B-Man het volgende:
Opgelost, zonder subsync.

Het had te maken met fps.

Ik had de subs van divx-digest, er stond "25 fps bij". De film is 29.97 fps, dus ik had het zootje al geconverteerd naar 29.97 fps.

Nog steeds liepen de subs niet synchroon. Heb toen maar eens 23.976 naar 29.97 geprobeert, en nu loopt het perfect synchroon.
Tja, dat kun je dus ook oplossen met Subsync, kost maar 5-10 minuten per film, dus dat vind ik nog wel te doen. Maar idd eerst even op de fps letten! Echter meestal is er wel wat van het begin of einde van de film afgeknipt...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Kleine verschillen tussen audio en video kan je uiteraard met + en - op je numerieke toetsenbord corrigeren. Ook handig als je ESD gebruikt over een netwerk, dan kan je de netwerkbuffer-vertraging er uit corrigeren.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1