Wireless Network, ik wil meer info...

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:38
Ik wil dus voor mijn laptop een wireless netwerkkaartje hebben, maar overal waar ik kijk zie ik dat ik dan in een andere pc ook zo'n kaartje moet doen via een converter in een pci slot of via zo'n access point dat wil ik niet, die accesspoints lijken mij beter/leuker/mooier.

Kan ik zo'n accesspoint gewoon op mijn bestaande 100Mbit switch aansluiten, zonder dat ik ook nog iets aan mijn bestaande pc's of server hoef te veranderen?

Die sitecom accesspoints zitten via usb? (staat op hun site)

Op sites van fabrikanten kan ik daar verder niets over vinden...

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:12
Zeker de duurdere access-points kan je direct aan het netwerk hangen, en het probleem is: tot nu toe zijn er bijna alleen maar dure :P (goedkoopste die ik een tijdje terug tegen kwam was rond de 1.500 gulden, terwijl 2 PCMCA kaartjes en een PCI to PCMCIA converter voor rond de 500,= al te regelen zijn.

We spend our years as a tale that is told

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
In Amerika zijn ze al een stuk verder met het gebruik van wireless networks. Niet kwa technology, maar meer kwa prijs. Je kan een router met ingebouwd wireless lan kopen voor zo'n 200 Euro. Kijk maar eens op Linksys voor meer info. Mijn ouders hebben dit systeem, en het bevalt goed. Zij hebben een Linksys router gekoppeld aan een Wireless Lan access point, toen bestond die gecombineerde oplossing nog niet. Je kan dus rustig die Wireless LAN koppelen aan je router/switch.
Maar goed, het lijkt er een beetje op dat hier in NL de consument nog lekker even word genaait kwa prijs. Ach ja, ze komen ermee weg kennelijk...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Oh, mijn vraagje, is zo'n Accesspoint eigenlijk wel nodig ??
Want Sitecom heeft zo'n USB home setje, met 2 usb gevallen, en dat kan tot 4 gevallen uitgebreid worden, maar daar staat niets over een accesspoint in.. ?? Ikke niet begrijp..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb pas 2 Orinoco Gold USB clients aangeschaft in de USA.
Kostten bij elkaar $160.
Ze liggen nu nog bij familie in de USA, maar binnenkort in dit theater.......

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 14 januari 2002 01:03 schreef Quinny het volgende:
Ik wil dus voor mijn laptop een wireless netwerkkaartje hebben, maar overal waar ik kijk zie ik dat ik dan in een andere pc ook zo'n kaartje moet doen via een converter in een pci slot of via zo'n access point dat wil ik niet, die accesspoints lijken mij beter/leuker/mooier.
Beter Waarom? Zolang je geen 50 PC's aan je netwerk wil hangen werkt een ad hoc netwerk ook. Ik werk volkomen tevreden met 2 van die kaartjes

Die converter heb je hoe dan ook nodig als je de PC draadloos wil aansluiten. Want hoe wilde je dat anders doen.

En alleen een laptop aansluiten op een access point is net zoiets als een tourbus kopen om in je eentje naar je werkt te rijden 3 straten verderop.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 14 januari 2002 10:18 schreef Wierdo_NL het volgende:
Oh, mijn vraagje, is zo'n Accesspoint eigenlijk wel nodig ??
Want Sitecom heeft zo'n USB home setje, met 2 usb gevallen, en dat kan tot 4 gevallen uitgebreid worden
Je hebt absoluut geen accesspoint nodig. Dat is aps als je er meer dan 4 aan elkaar wilt knopen. Maar pas op met die USB dingen van sitecom. Daar zijn geen drivers voor te krijgen als je W2K of XP gaat draaien. En ze komen er niet ook. Vandaar dat ze zo goedkoop zijn. Het is een aflopend product

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Wierdo_NL
Op maandag 14 januari 2002 10:24 schreef Ortep het volgende:

[..]

Je hebt absoluut geen accesspoint nodig. Dat is aps als je er meer dan 4 aan elkaar wilt knopen. Maar pas op met die USB dingen van sitecom. Daar zijn geen drivers voor te krijgen als je W2K of XP gaat draaien. En ze komen er niet ook. Vandaar dat ze zo goedkoop zijn. Het is een aflopend product
Ah, das mooi om te weten..
Maar ik heb net 15MB alvast gedownload met drivers / utils ofzo voor : 95/98/ME/2000 dus drivers zijn er denk ik wel.

Maar ik zou dus 2 van die USB dingen bij buren kunnen plaatsen, en 1 PCI geval in mijn server kunnen frotten :)

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Op maandag 14 januari 2002 10:24 schreef Ortep het volgende:

[..]

Onder Win2K werken ze prima en de WinXP drivers zijn in de maak.

Reden waarom ze zo goedkoop zijn is dat ze niet aan de wireless standaard voldoen en ook maar 1Mb zijn.

• Wierdo_NL
Op maandag 14 januari 2002 10:31 schreef CRiSiS het volgende:

[..]

Onder Win2K werken ze prima en de WinXP drivers zijn in de maak.

Reden waarom ze zo goedkoop zijn is dat ze niet aan de wireless standaard voldoen en ook maar 1Mb zijn.
Daar hebben we dus weinig aan, beetje encryptie, en snelheid kan wel eens makkelijk zijn.
Maarja, 1Mbit is genoeg om te internetten natuurlijk..

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 14 januari 2002 10:25 schreef Wierdo_NL het volgende:

[..]

Ah, das mooi om te weten..
Maar ik heb net 15MB alvast gedownload met drivers / utils ofzo voor : 95/98/ME/2000 dus drivers zijn er denk ik wel.

Maar ik zou dus 2 van die USB dingen bij buren kunnen plaatsen, en 1 PCI geval in mijn server kunnen frotten :)
Dat ligt er maar helemaal aan hoe groot de afstand is, hoe dik de muren zijn, sorings bronnen, etc.. Dat zou je eerst moeten (laten) meten.. Anders kon je wel eens bedrogen uitkomen.. maarja.. laten meten kost wel weer veel centjes..

Suc6

• Wierdo_NL
Op maandag 14 januari 2002 11:40 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Dat ligt er maar helemaal aan hoe groot de afstand is, hoe dik de muren zijn, sorings bronnen, etc.. Dat zou je eerst moeten (laten) meten.. Anders kon je wel eens bedrogen uitkomen.. maarja.. laten meten kost wel weer veel centjes..

Suc6
:) Bedankt, maar ik denk dat het wel meevalt..
Rijtjeshuis, 1 bij de buren ( 5 a 8 meter, door een paar muren ) en overbuurman ( 10 a 15 meter, naarbuiten en naar binnen )
Dus het zal waarschijnlijk wel meevallen

• Quinny
  • Laatst online: 21-08 10:38
Mijn netwerk bestaat dus uit 6 pc's, inclusief server.

Ik wil dus geen kaartje meer in mijn sever zetten want dan werkt ics niet meer, die kan maar via 1 netwerkkaart sharen...en ik heb geen zinn om weer de hele zooi overhoop te halen.. =)

Verwijderd

Ik heb thuis een dikke 3com switch met 3 werkstations en 1 server er aan.

Op de server zit natuurlijk chello, en daarbij een Compaq WL210 PCI netwerkkaartje met wireless PCMCIA kaartje natuurlijk.

Ik kom thuis, pcmcia netwerkkaart in mn laptop en voila: 11 Mbit through the air! >:)

Perfect met internetten, afspelen van muziek en ik kan door de huiskamer heen wandelen of lui in bed zitten.

Pikant detail: mn Compaq iPaq Pocket PC doet het ook uitstekend met deze WL110 netwerkkaart..aanradertje hoor die compaqs! 8-)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 14 januari 2002 12:05 schreef Wierdo_NL het volgende:

:) Bedankt, maar ik denk dat het wel meevalt..
Rijtjeshuis, 1 bij de buren ( 5 a 8 meter, door een paar muren ) en overbuurman ( 10 a 15 meter, naarbuiten en naar binnen )
Dus het zal waarschijnlijk wel meevallen
Die 10 a 15 meter zal er nog om gaan spannen hoor.. en muren vreten bereik :)
Pagina: 1