de betaler vervuilt
Replaces particles with geometry
Dan vervang je dus de losse particles door geometrie, maar ik wil niet vervangen, ik wil het converteren. Dus het blobby-surface dat ontstaat omzetten naar geometrie.
Dan vervang je dus de losse particles door geometrie, maar ik wil niet vervangen, ik wil het converteren. Dus het blobby-surface dat ontstaat omzetten naar geometrie.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Bij 3DS max heet de optie die jij bedoelt SNAPSHOT.
Daarbij worden particles op een bepaald moment bevroren en worden ze converteerd naar geometrie(leuk voor matrix effecten met water ofzo, niet al te origineel)
Zo'n dergelijke optie moet ook in Maya zitten, ik kan alleen niet op de naam komen(uitgaande van dat je maya Unlimited gebruikt), en als alles is mislukt dan alsnog zou je het moeten kunnen scripten in maya MEL scripter.
Dus het is in ieder geval mogelijk.
Heb je maya help al gebruikt en de manuals etc etc?
Op CD 2 en CD 3 staan zeer uitgebreide tutorials, een digitale manual, een help index etc etc.
Probeer het daar eens te zoeken.
Vraag anders hier http://www.mayaforum.com/
Het is wel in het Duits maar moet lukken, die Duitsers die kunnen er wat van:)
Vraag je gewoon; Wie zetse ich particles um in geometry?
Good luck.
Daarbij worden particles op een bepaald moment bevroren en worden ze converteerd naar geometrie(leuk voor matrix effecten met water ofzo, niet al te origineel)
Zo'n dergelijke optie moet ook in Maya zitten, ik kan alleen niet op de naam komen(uitgaande van dat je maya Unlimited gebruikt), en als alles is mislukt dan alsnog zou je het moeten kunnen scripten in maya MEL scripter.
Op CD 2 en CD 3 staan zeer uitgebreide tutorials, een digitale manual, een help index etc etc.
Good luck.
Heb al heel wat afgezocht, de functie die jij uit max noemt is inderdaad wat ik moet hebben. Enige verschil is dat MAYA pas bij het renderen van de particles er een blobby-surface van maakt. In de viewports is verder niets te zien. Scripting zal dus lastig worden (ben nu aan het proberen om met instancer en scripting metaballs te emitten, misschien dat het op die manier lukt...)Op maandag 14 januari 2002 15:41 schreef TheRademaker het volgende:
Bij 3DS max heet de optie die jij bedoelt SNAPSHOT.
Good luck.
Ik zal ook nog eens op het duitse forum proberen (bij highend3d staat ie inmiddels ook al).
Blijf vooral meedenken!
de betaler vervuilt
Verwijderd
als je op een ander forum een antwoord krijgt, kan je het hier dan ook posten? ben wel nieuwsgierig
Prima.Op maandag 14 januari 2002 19:07 schreef Snow-in-a-can het volgende:
als je op een ander forum een antwoord krijgt, kan je het hier dan ook posten? ben wel nieuwsgierig
Ik heb wel een ander alternatief maar dat zie ik nog steeds niet zo zitten. Je kan instances gebruiken en geometrie emitten waar je vervolgens cloth overheen gooit. Nadeel is dat ik de controle die ik wil hebben dan kwijt ben.
Blobby surface heerst
de betaler vervuilt
Het lijkt er op dat MAYA pas in de render-engine het Blobby Surface omzet in een 2d beeld. Er komt dus geen echte geometrie bij te pas, waarschijnlijk wordt alleen een berekening door de engine uitgevoerd die zich bezig houdt met dit type particles. Omzetten zal dus niet gaan.
Ga nu proberen met scripting en plugins hetzelfde voor elkaar te krijgen. Als iemand veel ervaring heeft met MEL mag ie me wel een mailtje sturen
Keep you informed...
Ga nu proberen met scripting en plugins hetzelfde voor elkaar te krijgen. Als iemand veel ervaring heeft met MEL mag ie me wel een mailtje sturen
Keep you informed...
de betaler vervuilt
Zijn we weer.
Het is inmiddels gelukt, ik had de maker van de metaball plugin voor MAYA een mailtje gestuurd en binnen een uur 2 mailtjes terug. Een daarvan met een aangepast MEL script en een nieuw menu item: connect to particles.
Resultaten zijn erg cool, je kan nu geometrie metaballs emitten en daarna dus met de mesh verder klooien. Het is ERG processor intensief (understatement
) maar het werkt!
Resultaten volgen!
Het is inmiddels gelukt, ik had de maker van de metaball plugin voor MAYA een mailtje gestuurd en binnen een uur 2 mailtjes terug. Een daarvan met een aangepast MEL script en een nieuw menu item: connect to particles.
Resultaten zijn erg cool, je kan nu geometrie metaballs emitten en daarna dus met de mesh verder klooien. Het is ERG processor intensief (understatement
Resultaten volgen!
de betaler vervuilt
Kijk...dat zijn de betere acties...waarbij programmeurs op afroep dingen voor je aanpassen. Kewl gewoon.
En nu plaatjes idd...en die procs...zullen we samen een farmpie opzetten GA!S?
En nu plaatjes idd...en die procs...zullen we samen een farmpie opzetten GA!S?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Wat mij betreft wel, maar als je het niet heel erg vind stuur ik eerst ff een mailtje naar mr Martinez om te vragen of ie geen bezwaar heeft tegen de verspreiding, of dat ie van plan is om het nog zelf op het web te zetten.Op woensdag 16 januari 2002 23:41 schreef Snow-in-a-can het volgende:
can i have the script as well ?
de betaler vervuilt
Pagina: 1