boomslang met alu wieletje?

Pagina: 1
Acties:

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Ik vond laatst een post over de BS 2k en de probs die mensen hebben. Ik heb er nu ook last van en schoonmaken heeft geen zin meer helaas. Nu stond er ook in dat je het plastic wieltje dat de muisbal naar je rollers duwt kan vervangen door een wieltje van aluminium. Helaas zat er een slot op die thread terwijl niemand echt nog een goeie oplossing had aangedragen. Heeft iemand deze operatie ook echt uitgevoerd en in hoeverre had dat zin? Graag reacties. Overigens zou ik ook graag willen weten hoe opgestuurde muizen zijn behandeld door karna. Ik kreeg nl een mailtje van support uit amerika en die zeiden doodleuk stuur maar op dan krijg je een nieuwe. Maar ik wil wel even weten hoe lang dat gaat duren natuurlijk...

Alvast bedankt

Verwijderd

Kan jij aan zo een wieltje komen dan????

want zoals hier staat had hij dat wieltje speciaal laten maken...

Maar als jij ook ergens zo een wieltje kan krijgen... hou me op de hoogte :P

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:45

Damian

Insane Obtrusion

Waarom heb ik nergens last van dan??

Bij mij doet ie het perfect. Meuk muismatje van een knaak eronder, en hij werkt perfect...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik zie het nut niet echt, bij mij doet ie ook perfect. Kwestie van goed op tijd schoon maken.

Maar je kan een glazen wieltje gebruiken, een maat van mij heeft dat gedaan en het schijnt beter te werken dan Alu of dergelijke.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij mij doet hij het ook goed heb alleen problemen in cs:
als ik dan ga schieten en ik druk per ongeluk de 4de muisknop in dan kan ik niet meer naar links of naar rechts aimen :( frustatie :r

iemand mischien een oplossing?

• Grote_Keizer
Op tijd schoonmaken is dus niet het punt. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met de bs die je opgestuurd krijgt want de 1 heeft nergens last van (maanden achter elkaar)en de ander zit vanaf dag 1 met problemen. Ik heb het afgelopen weekend met de meest uiteenlopende ondergronden getest en ook met wattenstaafjes en alcohol schoongemaakt maar het is echt een beetje helaas pindakaas. Ik ga hem strakjes opsturen naar de fabriek en hopen dat ze een nieuwe opsturen.

Hoe kom je trouwens bij een glazen wieltje?! Dat je een alu wieltje kan laten maken ergens dat wil er bij mij nog wel in maar waar kan je een glazen wieltje laten maken?

• FMS
  • Niet online

FMS

Je hoeft niets laten maken, gewoon een glazen wieltje met de juiste maten zoeken, gaatje in maken en een metaal staaf er in. klaar is kees.

zelfs een lego wieltje lijkt me mogelijk.

• Grote_Keizer
Een gaatje maken in glas? Volgens mij bedoel je pvc ofzo want glas dat barst gewoon als je er in gaat lopen prikken...

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op maandag 14 januari 2002 10:38 schreef FMS het volgende:
Ik zie het nut niet echt, bij mij doet ie ook perfect. Kwestie van goed op tijd schoon maken.

Maar je kan een glazen wieltje gebruiken, een maat van mij heeft dat gedaan en het schijnt beter te werken dan Alu of dergelijke.
Kijk.. dat zeg ik nou de hele tijd..
Men moet gewoon zijn tools onderhouden. Schoonmaken, poetsen enz. Gewoon 1 keer in de 2 weken het balletje eruithalen en de rollers van stof en vuil te ontdoen.

En ook even het vuil uit de naatjes halen en de glidepads schoonmaken. Als je een "Harde" muismat heb ook ff oppoetsen.

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 14 januari 2002 13:24 schreef Grote_Keizer het volgende:
Een gaatje maken in glas? Volgens mij bedoel je pvc ofzo want glas dat barst gewoon als je er in gaat lopen prikken...
zo iets. Nogmaals ik heb dit niet gedaan.
Het materiaal moet zwaar zijn en moet voor wrijving zorgen.

mja, schoonmaken doet wonderen ;)

• Grote_Keizer
Overigens heeft er nog niemand gepost over hoe de garantie werd afgewikkeld. Hoe lang duurde dit? Kreeg je een nieuwe of een "gerepareerde". Dat soort dingen wil ik wel graag weten voordat ik hem opstuur.

Verwijderd

De garantie is goed... Het kan ook met een winkel in zweden worden geregeld... Kweenie hoe die heet..
Ik heb er 2 teruggestuurd.. en kreeg gewoon nieuwe..
Mn 3de is nu ook naar de sh*t.....
Je muis gaat zeker haperen? wil die niet meer naar links of omhoog.. of alleen maar schuin... bij mij liepen de metalen wieltjes te stroef op een gegeven moment.. echt kut.. duur klote ding (geweldig als ie ut doet hoor)
ik stop er mee..
ik heb nu een logitech dual optical gekocht.. werkt prima.. 2 x 800 dpi sensors.

Maar maak je geen zorgen over omruilen. Heb je de verpakking of de bon nog?.. Dan kan je een nummer bellen van razer, volgens mij kan je zelfs eerst een nieuwe krijgen voor je je oude terugkrijgt.

(ow.. ik lees net dat er nog geen support is bij razer... komt binnenkort.. de keren dat mijn muis terug ging is al weer meer dan een jaar geleden.)

• Grote_Keizer
Ik heb laatst ook geinformeerd naar de dual optical maar die sensoren zijn bij elkaar 800 dpi. Ook niet onaardig maar dat valt in het niets bij de slang. Bovendien lees ik vaak nare dingen over het verspringen van je cursor enzo. Ik ga als het goed is donderdag een ander wieltje krijgen van aluminium. Heb overigens net geprobeerd hem open te schroeven maar ik kon maar 1 schroefje vinden en daarmee liet alleen de onderkant los. Kan ik de rest trekken ofzo? (ik wil uiteraard niet dat mijn garantie verloopt door zoiets sufs als verkeerd openmaken)....

Verwijderd

http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/3441

2 x 800...

verspringt niet.. uiteindelijk zal het wel op 800dpi neerkomen.. 2 x 800 dpi werken denk ik samen.

maar hij doet niet onder voor de razer... (ziet er minder stoer uit)

Maar als je precies wilt richten... dan gaat de razer toch minder!... een perfekt werkende razer is zeldzaam.. en kort van duur als je dr 1 hebt

• Grote_Keizer
Nou als ik die site mag geloven dan scheelt een wieltje van aluminium echt heel erg. Ik stuur hem sowieso op zodat ik een nieuwe krijg en dan probeer ik die truc een keer. Mocht hij dan weer kappen na een tijdje dan doe ik hem de deur uit en koop een dual optical.

edit:

IK KRIJG DAT DING NIET OPEN!! ARGH :( Mis ik nou een schroefje ofzo? Bah echt irritant want ik zie al dat er van binnen ook het 1 en ander schoner kan dan nu..

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Onder de 2 glidepads bovenaan zitten 2 schroefjes, en onder je muisbal zit er 1.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Grote_Keizer
hmmm en kan je die dingen verwijderen en vervolgens weer terugzetten ofzo? Of moet je dan gaan lijmen enzo? Ik wil echt graag even alle stof eruit halen voordat ik allemaal acties ga ondernemen die wellicht niet nodig zijn.

• Grote_Keizer
Even een kleine update:

Ik krijg nu bij voorbaat al een nieuwe opgestuurd. Ik hoef alleen even mijn serie nummer door te geven en wat voor muis plus adres gegevens en klaar is kees. Echt superservice (mag ook wel voor dat geld).

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op maandag 14 januari 2002 19:14 schreef VORMPIE2 het volgende:
http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/3441

2 x 800...

verspringt niet.. uiteindelijk zal het wel op 800dpi neerkomen.. 2 x 800 dpi werken denk ik samen.

maar hij doet niet onder voor de razer... (ziet er minder stoer uit)

Maar als je precies wilt richten... dan gaat de razer toch minder!... een perfekt werkende razer is zeldzaam.. en kort van duur als je dr 1 hebt
Hij doet niet onder???

De Logitech lust die Boomslang rauw :)

Ik vind de Logitechs echt stukken beter, zeker als je kijkt naar de build quality, das echt pulp bij de Razer.
En dan nog iets: koop je zo'n dure muis moet je hem nog modden met wieltjes, goed schoonmaken etc... ik moet echt lachen hierom :)

Koop gewoon een "echte" muis (Logitech/Microsoft) en geen overhypte toy.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:53 schreef Grote_Keizer het volgende:
Even een kleine update:

Ik krijg nu bij voorbaat al een nieuwe opgestuurd. Ik hoef alleen even mijn serie nummer door te geven en wat voor muis plus adres gegevens en klaar is kees. Echt superservice (mag ook wel voor dat geld).
Heej kun je please zeggen hoe je dit precies gedaan hebt, waar naar toe gemaild enz. want ik zit met pcies hetzelfde probleem, :(

Verwijderd

Ja psies.
naar welke e-mail adres en wat heb je precies gezegd.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Grote keizer: schroefjes onder Glidepads EN een schroefje onder de bal...

dan gaat ie wel los, had dit probleem ook...

Verwijderd

Hey mensen ik snap niet waarom jullie allemaal dat lopen te bestellen terwijl ze ook gewoon in NL te verkrijgen zijn.
Je kan hem bij de Vobis krijgen voor een kleine fl 169,- gld. En houd er rekening mee dat er binnen kort ook een nieuwe razer gaat uitkomen, volgens mij gaat alleen het model verranderen. De echte razer bikkels (zoals ik) zullen deze waarschijnlijk wel gaan kopen kijk ook maar eenss ff op www.razerzone.com en daar kun je meer lezen. Maar als jullie meer weten over dat ijzeren wieltje zou ik daar graag meer over willen horen mij bs2 is ook snel smerig en dat kan ik niet echt gebruiken onder het quaken. Je kunt me bereiken op ICQ : 37449405 of e-mail me op lennart_nauta@yahoo.com . BVD Lennart.

Verwijderd

Wie heeft het over bestellen gehad?????

Het gaat hier om het omruilen van de muis....niet bestellen.

Verwijderd

Mag ik dan in godsnaam vragen waarom jullie je Razer willen ruilen tegen welke muis dan ook. Ik hoor zoveel mensen klagen over de razer, Hij is te groot (bijv). Maar ik heb nergens last ik vind hem juist hartstikke prima ik zal nooit meer zonder een razer gaan quaken. Kijk hier maar eens dit zijn statistieken van quake3 instagib over veel wereld servers : http://www.theclq.com/asp/ranks.asp?gt=3671&per=210&ofs=-9&pid=49978995 kijk hier eens en vraag dan nog maar eens of ik tevreden ben met me razer (btw ik ben hier nog niet echt goed weinig fp/m kijk maar eens in me history zitten wel betere tussen, gewoon ff op me naam drukken). En ff over dat een perfecte razer niet bestaat. Dat vind ik dikke flauwekul want het is maar net hoe jij je aan je muis went. Daar komt bij het is niet je muis die het spelletjes speelt dus je zult je eigen speel skillz ook wat moeten bijschaven. Ik heb ook wel van die dagen dat het me niet lukt maar dan ga ik de schuld niet op me muis afgeven. (voel je nu niet aangesproken of bedreigt).

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 11:24 schreef marshallq het volgende:
als ik dan ga schieten en ik druk per ongeluk de 4de muisknop in dan kan ik niet meer naar links of naar rechts aimen :( frustatie :r

disabled mouse 4 misschien ? of werkt dat niet

• Grote_Keizer
Op donderdag 17 januari 2002 09:24 schreef semper_fi het volgende:
Mag ik dan in godsnaam vragen waarom jullie je Razer willen ruilen tegen welke muis dan ook. Ik hoor zoveel mensen klagen over de razer, Hij is te groot (bijv).
....
Nou omruilen tegen een nieuwe razer. Dat was juist het hele punt. Mijn slang was kapot en daar moet wat aan gebeuren want ik denk dat ook jij niet met een kapotte muis kan spelen ;)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 10:52 schreef Redje het volgende:

[..]

Hij doet niet onder???

Ik vind de Logitechs echt stukken beter, zeker als je kijkt naar de build quality, das echt pulp bij de Razer.
En dan nog iets: koop je zo'n dure muis moet je hem nog modden met wieltjes, goed schoonmaken etc... ik moet echt lachen hierom :)

okeej,.. ik vin me dual optical ook echt veel lekkerder hoor.. maar moet voorzichtig zijn he hier... ander word je meteen weer uitgescholden.. heheh....

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op woensdag 16 januari 2002 10:52 schreef Redje het volgende:

[..]

Hij doet niet onder???

Als jij een ferrari zou hebben... zou je hem ook schoonmaken. toch?

P.S. echte muizen koop je bij de dierenwinkel.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op donderdag 17 januari 2002 16:20 schreef DeX het volgende:

P.S. echte muizen koop je bij de dierenwinkel.
LOL ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Grote_Keizer
Ok weer even een update. Ik heb nu een of andere sociale werkplaats gevonden met een draaibank. Probleem is echter dat ik ze of zelf moet maken of ze kosten ongeveer 50 piek (dat vond ik beetje overdreven) Ik ga dus morgenochtend maar een paar uur achter de draaibank kloten en dan maak ik meteen een stuk of wat van die dingen van verschillende materialen zodat ik ze kan testen. Ik zal even laten weten als ik klaar ben met testen enzo....

• Grote_Keizer
Helaas pindakaas. Ik heb nu een prachtig wieltje gemaakt van aluminium maar ook nu volgt de boomslang voor geen meter trage bewegingen. Ik vraag me nu echt af wat hiervan de oorzaak kan zijn. Is dat de chip die niet doet waar hij voor is of is het toch een mechanisch (en daarmee waarschijnlijk wel op te lossen) probleem. Van binnen ziet hij er nu precies uit als op dat plaatje van de razerfix van OGshoot. Iemand een idee?

(geen behoefte aan antwoorden als: koop toch een optical want bla bla bla dat weten we nu wel)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De oplossing voor de niet bewegende muiscursor is vrij simpel, als je het aandurft.

Het probleem is dat het veertje van het 3e muiswieltje te sterk is. Oplossing is dus vrij simpel, kort het een klein stukje in net zo lang tot je muis goed reageert op korte stukjes.
Nog een tip, neem een niet al te gladde muismat, hoe gladder de muismat, des te minder grip dat je balletje heeft en des te eerder dat je muiscursor last zal hebben van een te sterk veertje.
Ik hoop dat het helpt
als ik dan ga schieten en ik druk per ongeluk de 4de muisknop in dan kan ik niet meer naar links of naar rechts aimen frustatie
Je hebt waarschijnlijk een knop gebind aan je 4e muisknop ipv On the fly sens, als je alleen on the fly sens aan de knop bind dan heb je er geen last van.
Ik had er namelijk dubbelklik aan gebind en on the fly sensitivity en toen ha dik het ook.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Grote_Keizer
Ok die mensen bij razer zijn echt niet helemaal normaal. Ik heb nu inmiddels mijn derde boomslang binnen en nieuw, oud, ruwe ondergrond, gladde ondergrond HET MAAKT GEEN ZAK UIT HIJ REAGEERT NIET. Bij een trage beweging naar links volgt de cursor de beweging niet. Ik zal ze maar weer mailen en dan sturen ze er gewoon nog 1 op durf ik te wedden en ook die zal het niet doen. Ik wil inmiddels wel gewoon mijn geld terug :)

Ik ga nu eens de truc met dat ingekorte veertje proberen. De groeten

Verwijderd

Mijn BS werkt Prima!! :D
( al 6 maanden lang als het niet langer is..)

mensen moeten gewoon wennen ook te bedenken dat de muisbal een beetje achtrin ligt en als je de voorkant beweegt dat dan de cursor heel weinig doet ja..

gewoon mee leren omgaan!! hhehehe

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:01 schreef Grote_Keizer het volgende:
Ok die mensen bij razer zijn echt niet helemaal normaal. Ik heb nu inmiddels mijn derde boomslang binnen en nieuw, oud, ruwe ondergrond, gladde ondergrond HET MAAKT GEEN ZAK UIT HIJ REAGEERT NIET. Bij een trage beweging naar links volgt de cursor de beweging niet. Ik zal ze maar weer mailen en dan sturen ze er gewoon nog 1 op durf ik te wedden en ook die zal het niet doen. Ik wil inmiddels wel gewoon mijn geld terug :)

Ik ga nu eens de truc met dat ingekorte veertje proberen. De groeten
Probeer hem is op een andere computer :?

• Grote_Keizer
Ok misschien denk je dat ik hem geen tijd heb gegund:

Win98, winME, win2k, winXp op:
pIII 500
athlon 1600+

en vervolgens de ondergronden:
Ruwe houten tafel
everglide
fUnc surface
snijplank van de blokker
gewoon 50 cent muismatje

Aanpassingen aan apparaat zelf:
Schoonmaken
aluminium wieltje
langer (sterker) veertje
korter veertje

Het is dat ik het wel een soort van vermakelijk vind :) Als er nog meer tips zijn ik hoor ze graag ik wil wel eens een keer echt een uur spelen zonder dat mijn muis niet werkt. In de tussentijd heb ik overigens allang een dual optical hoor maar ja ze blijven maar nieuwe (stukke) boomslangen opsturen dus dan ga ik maar weer testen. Hopelijk geven ze mijn geld ook weer terug na verloop van tijd.
Pagina: 1