TFT-monitors en ontwerpen

Pagina: 1
Acties:

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik ben aan een nieuwe monitor toe en ik wil eigenlijk graag een TFT. Het probleem is dat ik veel met photoshop ed doe en daar heb ik een goede kleurweergave voor nodig. De monitoren die ik heb gezien ( rond de €600) voldoen eigenlijk allemaal niet. Nu is geld niet zo'n heel groot probleem en de vraag is dan ook:
Wie heeft er goede ervaringen met tft-monitoren en photoshop/flash/webdesign etc.. ?
of moet ik er niet aan beginnen en gewoon een vette CRT kopen?

aAarGhh

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

SAMSUNG en EIZO hebben zeer mooie en heldere kleuren.
Kijk ook eens in de andere treads.

[topic=374464/1/50]
[topic=371197/1/50]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
dank je, ik heb inderdaad de andere threads doorgelezen voordat ik dit bericht geplaatst heb. Waar ik naar op zoek ben zijn dus mensen die ervaring hebben met het grafische ontwerpen ism het werken met tft monitors. De monitors die ik heb gezien, compaq, dell, sharp voldoen niet aan m'n eisen. Ik kon op die monitoren niet het verschil zien tussen wit en licht-beige.

aAarGhh

Verwijderd

De NEC 1850DX zou speciaal gemaakt zijn met ontwerpers op het oog.
Het maakt gebruik van een nieuwe techniek sRGB die toelaat het scherm goed te kalibreren naar je printer/scanner toe. Je kan het scherm instellen via de schermkleuren RGB en via de printkleuren CMYK.

Verder heb je de Eizo L685. Het nieuwste Eizo scherm die ook komt met die nieuwe sRGB techniek. Eizo staat bekend voor zijn goede kwaliteit van beeld.

En voor grafisch werk heb je natuurlijk de klassiekers zoals Lacie. Indien je Lacie niet kent. Dit is een exclusief merk dat zeer hoog aangeschreven staat in de grafische sector. Zij hebben ook een 18" lcd scherm, de photon18blue.
Op de site is er wel niet heel veel info te vinden over het scherm. Hetgeen te vinden valt geeft iets minder goede specificaties weer dan de NEC en de Eizo maar specificaties zeggen ook niet alles.

De 3 schermen zitten in dezelfde prijscategorie, dat wil dus zeggen minimum een 2000 Euro. Puur op specificaties is de Eizo iets beter dan de andere 2. Maar je zou ze zelf eens aan het werk moeten zien. Ik ben trouwens zelf ook rondkijken voor een 18" lcd scherm voor dezelfde doeleinden. De Lacie aan het werk zien wordt nog het grootste probleem.

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
dank je, ik ga eens naar die NEC kijken. Ja, lacie ken ik van de CRT's, ik wist niet dat ze ook tft's hedden...

aAarGhh